En nystart! :)

Japp, det var ett bra tag sen jag uppdaterade min fina blogg nu. Och det verkar som om det inte bara är jag som har svårt att få tiden att räcka till. Många av de bloggarna jag läser verkar ha små svackor med långa uppehåll mellan inläggen. Det kanske är nåt som går? Hursomhelst. Jag har bestämt mig för att ta mig i kragen och skärpa mig med bloggningen :) Men det är inte lätt att hinna med, när man jobbar såpass myckat som jag gör nu och när jag väl är hemma så går nästan all tid uteslutande åt att passa, busa, mysa och leka med vår fina Luddepudde. Men som sagt, nu är det skärpning på G!

Har otroligt mycket att skriva om, det har hänt massor under den här bloggfria tiden och jag vill berätta allt!! Jag har ju dock en tendens att skriva långt och mycket om varje sak så jag har bestämt mig för att göra en punktlista om varje dag fram tills idag, ett försök till att få er att orka läsa igenom allt. Det låter väl bra? Så, varsågoda :)


Söndag 10/5
- Jobb på Liseberg mellan 12-20.
- Upptäckte att min cykel blev stulen under lördagsnatten på stationen :(

Måndag 11/5
- Heldag i Göteborg med mor min och Ludde. Ludde var helt otroligt duktig!! Låg och sov hela vägen i bilen både fram och tillbaka. Var helt ko-lugn trots massor med trafik, köer mm. Han skötte sig helt exemplariskt, helt underbart!  
- Massagex2 (för både mig och mamma) av min kära vän Linda.
- Middag på McDonalds med mamma och Kenneth, syndigt ja vet! ;)
- När vi kom hem (vid sjutiden) gick hela familjen bestående av mig, Kenneth och Ludde på en riktigt härlig långpromenad med stopp för bus, mys och lek i Nolhagaparken. Såg även solnedgången på hemvägen. Det bästa jag gjort på väldigt länge! Helt underbart mysigt <33 Kommer antagligen ett helt inlägg med bilder därifrån så ni får se hur omgivningarna runt vår lägenhet och dess närhet ser ut. Vi har jättemycket grönområden i närheten, Alingsås är en väldigt fin stad! :)

Tisdag 12/5
- Sträckläste ut min engelskabok.
- Förberedde mig inför min intervju.
- Städade en del.
- Missade träningen för jag hade så ont i min hals.
- Mys och filmkväll med mina älsklingar :)

Onsdag 13/5
- Intervju hos KY-akademin på Lindholmen i Göteborg. Den gick faktiskt helt okej! Kunde nog inte ha gjort en bättre intervju, så nu håller jag alla mina tummar och tår för att jag ska komma in! Vet att det är stenhård konkurrens och med min vanliga tur så går det väl åt skogen.. Men jag vill verkligen!! Får svar vecka 25. Hoppas, hoppas!
- Shopping på klädkällaren med mamma
- Sushi-lunch med Kenneth och våra mammor :)
- Muntligt nationellt prov i Engelska + skriftlig bokredovisning i skolan. Gick okej tror jag!
- Matlagning och god middag med Kenneth på kvällen. Myys <333

Torsdag 14/5 och Fredag 15/5
- Jobb på Liseberg 15-22.
- Fick sluta tidigare båda dagarna så jag kom hem relativt tidigt, underbart!

Lördag 16/5
- Jobb 10-17. (Parkeringen = underbart!)
- Myskväll med räkor och Eurovisionstittande hos mina föräldrar med Kenneth och Ludde :)
- Förrvirring angående Norges vinst. Kul att ett ordiskt land vann men hur kunde den vinna!?! Jag kommer få äta upp det här känner jag men låten är ju riktigt dålig! Speciellt med honom, vem som helst hade ju sjungt den bättre!? Och snygg är han verkligen inte!! Det värsta av allt är ju att Kenneth fullkomligt "ääälskar" låten och envisas med att spela den om och om igen på Spotify bara för att jäklas och driva mig till vansinne. Det är nästan så att han lyckas ;)

Söndag 17/5
- Grattis Norge x2! :)
- Jobb 12-20, fick dock gå hem 17:30.
- Min förkylning bröt ut på allvar. Kändes som jag hade rakblad i halsen hela dagen. Inte roligt alls! Jätteont! :(
- Riktig myskväll med älsklingen inklusive Robinsontittande <3

Måndag 18/5 (Dagens datum!) 
- Förkylningen är fruktansvärd. Otroligt ont i min hals, nyser hela tiden, snorig, huvudvärk och jag hade knappt någon röst under den första delen av dagen. Fyy tusan va jobbigt det är att vara förkyld.
- Mamma och pappa har köpt ny bil, en Ford Mondeo :) 
- Mamma har vart här en sväng på dagen.
- Har vart och hämtat vår nya persienn och handlat på Maxi.
- Stig har vart här och hjälpt oss sätta upp persiennen. Tack!
- Vi har vart ute på en riktig långpromenad och Ludde var så duktig så! :)
- Nu väntar soffan med mina två älsklingar i :)

Så där ja. Det var det det. Vill egentligen lägga upp massor med bilder osv men det får vänta tills imorgon. Kommer säkerligen flera inlägg med kort och annat då. Bland annat ett inlägg med kort ifrån vår mysiga promenad i måndags som sagt :) Men nu är jag alltså tillbaka! Ha en riktigt bra måndagskväll så hörs vi imorgon igen. GODNATT! :)




Mina fina älsklingar <33 :)

Kommentarer
Postat av: mamsen

Han blir större och större. Jag menar Ludde nu:) Puss

2009-05-19 @ 10:26:45
Postat av: Malin F

Hej! Kul med lite uppdatering =) Har inte bloggat så mycket sen jag kom hem men tänkte jag skulle komma igång igen nu. Är så skönt att skriva av sig emellanåt sen spelar det inte så stor roll om någon läser =P



Åh äntligen en allierad mot norges bidrag!!! =) Ja det var kul att ett nordiskt land vann men jag fattade ingenting när poängen började trilla in till dem. Satt som ett frågetecken för hade itne tyckt att den var något särskilt!!! =P Mamma envisas med att det var för att han var söt vilket jag inte höll med om...Men men, människor har ju olika smak. Hade en liten teori om att det var för att norge är ett rikt land och troligen kommer vara de som har mest pengar att lägga på tävlingen nu så här i finanskrisens tider... =P Men det är bara min idé det!



Vi får se till att träffas någon dag om så bara så att jag får säga hej till lilla vovsen!!! Ska ju läsa till hundinstruktör i sommar så vill du ha gratiskurs i höst/vinter så får du gärna haka på!



Nej nu börjar det bli långt! Men ha det så bra och krya på dig så hörs vi!

Kramar!

2009-05-19 @ 10:51:53
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Emma

Jag förstår piken att du tycker att jag inte bloggar så mycket =P men nu är skolan snart slut och ny energi är på väg till mig hoppas jag. Idag är jag lite bakfull och ska nog sätta mig och titta på lite film nu =)

Kram

2009-05-21 @ 14:41:20
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0