Duktig pojke vi har!!

Ja, vår söta älskling är allt bra duktig :) Igår var vi ju ute i Lövhult i hopp om att anpassa honom till den miljön och för att han ska känna sig som hemma där ute med. Och det gick bra! Var ute och gick en bra promonad, lekte med grannbarnen, träffade två vovvar (Max och Fudgee) mm. Han fick även träffa katterna och blev verkligen satt på plats. Mot Max till exempel, min morbrors tax, var Ludde jättetuff och lekte så hårt med han så man tyckte synd om Max. Men Max är nog världens snällaste hund, för trots att Ludde hängde i skinnet på honom så sa han ingenting, bara försökte putta ner honom typ. Men hursomhelst, katterna däremot var en annan femma. Ludde träffade Zelda först och till en början gick det väldigt bra. De nosade på varandra och verkade komma väl överens. Men när Ludde ville börja leka och motade in Zelda i ett hörn labbade hon till honom med tassen och gud va Ludde tjöt. Ni kan inte tänka er ett värre ljud. Det var som när grisar kastreras fast sju resor värre. Jag tog upp Ludde och gick bort med honom till ett annat rum men han bara fortsatte tjuta. Ni ska veta att det gjorde ont i mitt moders hjärta :( Till slut fick vi tyst på honom, efter kanske en minut, och han lugnade ner sig. Han verkade ha fått tassen (men förhoppningsvis inte klorna?) i ena ögat för han blinkade hemskt med det. Men som tur är syntes det ingenting och han verkar inte ha ont av det nu. Och när han efter ett tag fick se Zelda igen så viftade han på svansen precis som vanligt. Så jag tror inte det är någon fara. Hans öga i fråga var dock fyllt av tjockt gult var imorse när han vaknade så han kanske har fått sig en duvning ändå. Är som sagt inte ens säkra på att hon träffade anisktet på honom men det verkar ju nästan så :( Usch och fy. Stackars lilla älskling. Men det är faktiskt bara bra att han får veta sin plats. Han kan inte vara så tuff mot alla hundar och katter. Och det är alltid katten som bestämmer. Så det är bara bra att Ludde får veta att han inte kan vara så hård. Men gud va jag tyckte synd om honom :(

Men som sagt. hela dagen gick jättebra igår och vi är så stolta så. Han verkar inte ha ont av höga ljud och dessutom är han helt kolugn när han åker bil! Vår förra vovve hatade det verkligen, satt och skakade i hela kroppen och flämtade som hans sista stund var kommen hela tiden, men Ludde ligger helt stilla och sover till synes helt oberörd. Verkligen jätteskönt! Det är många hundar som mår dåligt av att åka bil, blir åksjuka och spyr, jagar upp sig och blir oroliga eller bara sitter och gnyr. Så det är väldigt skönt! Han är så duktig så! :)


Sötnosen i egen hög person :)

Vad finns det mer som har hänt under veckan..? Jo, jag var och tränade fotboll igår. Var väldigt roligt och gick väldigt bra! Slog ihop oss med F15 sista kvarten och spelade på hela elvamannaplan. Tänk om man kunde vara tillräckligt många för att göra det varje träning? Va vi skulle utvecklas!! Det var verkligen jätteroligt! FOTBOLL ÄR VERKLIGEN JÄTTEROLIGT!! :)

I onsdags gjorde jag nationellt prov i ENG B. Första delen (writing) kändes ju väldigt bra så jag såg fram emot provet och var väldigt laddad. Tyvärr gick det inte lika bra. Det gick käpprätt åt skogen. Var ofokuserad, hade ont i magen och dessutom tror jag att jag börjar se dåligt "på riktigt". Fick ju reda på att jag har ganska dålig syn för några år sedan men blev rekommenderad att vänta med att skaffa glasögon tills jag hade problem med det, för annars hade det bara vart jobbigt att vänja sig vid att ta av och på dom. Men den dagen kan vara kommen nu. Var både Reading and Listening prov igår och på läs-delen så flöt texten bara ihop hela tiden. Var verkligen jättejobbigt. Fick sitta och spänna ögonen och koncentrera mig på att urskilja orden så jag fick världens huvudvärk på köpet. Så nej, det här provet gick inge bra alls :( Tyvärr. Och till råga på allt så tog det så lång tid att jag missade min seriematch som jag hade hoppats att jag skulle hinna vara med på. SURT sa räven. Men men, livet går väl vidare ändå.

Annars har det väl inte hänt så mycket alls. Den absolut största delen av tiden går ju åt till att leka med och hålla koll på vår lillkille så att han sköter sig och inte kissar inomhus. Och det tar på krafterna. Nu när det är så blött ute vill han inte heller gå i koppel som förut och det känns tufft. Ibland känns det som om utvecklingen går bakåt. Men det gör det ju faktiskt inte. Vi fick en väldigt lätt start bara och nu tar jag varje liten motgång alldeles för hårt. Det är inte många valpar som går såpass bra i koppel efter bara en knapp vecka. Det är många valpar som inte går i koppel alls då. Så jag ska verkligen inte vara negativ!! Känner mig bara lite halvt om halvt nere idag, vet inte varför. Kan kanske bero på det kassa provet i förrgår, att jag inte kommer se Kenneth på över 16 timmar idag (han går i skola först och sen jobbar jag tills tio och är hemma tolv) eller så kanske det helt enkelt beror på det här tråkiga vädret? Livet känns ju tusen gånger lättare bara det är sol ute.. Det kan även vara det faktumet att jag har fått ont i min hals. Det är tredje morgonen i rad den gör ont nu och det blir bara värre och jag vill verkligen INTE bli sjuk igen. Har äntligen fått vart frisk ett tag nu och gud va underbart det har varit! Så mitt halsont kan vara en av förklaringarna till mitt lite deppiga humör idag. Men jag vet inte :/ Det enda jag vet är att jag älskar min lilla familj och jag är otroligt lycklig över att få bo i den här fina lägenheten med min fina pojkvän och min fina vovve! Jag älskar Kenneth så otroligt mycket, utan honom vet jag inte vart jag hade gjort. Han gör mig så lycklig. Och likaså Ludde. Fattar inte vad jag gnäller för egentligen, är ju faktiskt världens lyckligaste tjej. Livet kan inte bli så mycket bättre än såhär!! (Jo, solen kan skina istället för de förbannade regnmolnen ;)) Men de sista dagarna så har allt verkligen känts så bra. Till och med med skolan/jobbet som har vart egentligen det enda som har hemsökt mig det senaste året. Jag känner mig motiverad till att börja plugga i höst, det är nästan så att jag längtar! Var väldigt bra att jag tog några års uppehåll efter gymnasiet så jag blev sugen igen, annars hade det nog aldrig gått :) Så det känns väldigt bra! Och så har jag ju som sagt Kenneth som har funnits hos mig i snart 17 månader och gjort mitt liv helt fantastiskt underbart! Tack för att du finns älskling!! Och nu har jag ju även världens sötaste Ludde med. helt galet :) :)


Du betyder allt för mig älskling. Vi två för alltid...? <33

Var inte riktigt tänkt att det skulle bli den här typen av inlägg idag! Hade bara tänkt och skriva lite om hur bra min lille pojk sköter sig (och då syftar jag i första hand på Ludde!) ;) men det blev lite tankar och funderingar med som helt enkelt var tvungna att släppas fria. Väldigt skönt var det, det behövdes!! Nu ska jag ta itu med disken och sen vaknar nog Ludde med så det blir en tur i det kalla regnet. Men ha en bra dag allihop! På återseende!! :)

Kommentarer
Postat av: Linda Pihlblad

Hej hej. Har dina föräldrar fått en inbjudan:) Vet du om dem kommer? Ja skicka sms och föreslå det för tjejerna: ) pussar

2009-05-08 @ 12:13:00
Postat av: Emmelie

Hej hej.

Ja de e inte bra , men ett par steg liksom e ingen fara.

Ja ta inte illa upp för tipsen, inget illa menat liksom. ses ngn eftermiddag får vi göra.. du vet jag lägger Ebba typ halvåtta df kan jag inte svara när du irnger efter de :)

2009-05-08 @ 12:31:17
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Ann-Christin å Gunvar

ni har de sååå gott, fortsätt med det!

2009-05-08 @ 18:10:08
Postat av: Emma

Jag har alltid haft bra syn och inte tänkt så mycket på det. förra sommaren hade jag jättemycket problem med feber och kraftig huvudvärk och var till och med sjukskriven några dagar för det. Läkarna sket ju i vad det kunde vara och jag fick bara smärtstillande mot spänningshuvudvärk. Det var jättejobbigt att klara skolan och jättesvårt att koncentrera sig. Sen jag gick och testade synen i höstas och fick ett par läsglasögon (som jag nu behöver hela tiden) har allting varit mycket bättre. Känner mig bättre i huudet och har en helt annan ork på kvällarna. Jag tycker inte att du ska se glasögon som en dålig sak, det är helt naturligt och om de får dig att må bättre är det klart att du ska ha dem.



Var på lise igår, men såg dig inte =(



P.S. Nr 1 är från H&M och nr 5 är från KappAhl. puss

2009-05-09 @ 15:08:38
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0