Underbara sommarväder :)

Ja, vädret här i västsverige har verkligen varit helt underbart de senaste dagarna. Strålande solsken, inte ett moln på himmeln, det är så det ska vara! Älskar verkligen sommaren, lever upp som tusan då! Värmande sol, svalkande dopp, mysiga promenader på kvällarna osv. Mm, helt fantastiskt underbart är det! :) :)

Har dock jobbat hela veckan så jag har inte kunnat njuta fullt ut av vädret. Men jag har börjat ganska sent så jag har hunnit få några soltimmar innan jobbet iaf. Och sen så är det ju mycket roligare att jobba när det är så fint väder ute med! Alla gäster blir gladare, jag blir gladare osv :) Fick tyvärr ge med mig, bita i det sura äpplet och gå hem ifrån jobbet igår. Är ju den där roliga veckan i månaden nu och jag får så fruktansvärt ont i magen de första dagarna att jag knappt klarar att stå upprätt, och då kan ni tänka er att det är svårt att stå i ett spel och vara glad och trevlig mot gästerna. Var längesedan jag gick hem eller var hemma ifrån både jobbet och skolan för den sakens skull men sedan jag var tvungen att sluta med mina minipiller blir det bara värre och värre. Blir så ledsen när jag tänker att jag ska behöva ha såhär ont tolv gånger om året i massor med år till, hur ska jag orka med det? Det enda som hjälper är ju att ligga med en värmedyna och det är ju inte så lätt att ha när man jobbar, eller hur? Känns som ett stort misslyckande att gå hem med, är man inte sjuk "på riktigt" vill man ju jobba! Men det gick bara inte. Önskar jag bara var en av de lyckliga som inte kände av någonting när de har mens men så kommer det nog aldrig bli :/

Hursomhelst. Nog om detta. Är i varje fall hemma idag med och just nu känns det som ett rätt beslut. Börjat få ganska rejält ont nu, trots att jag har tagit flera tabletter. Natten har gått relativt bra iaf, gick och la mig tidigt, vid tio-tiden och har inte vaknat med världens anfall iallafall. Skönt det. Nätterna brukar vanligtvis vara värst tycker jag. Nu ska jag försöka få diskat och sen ska nog mamma hämta mig. Alltid skönt att få komma ut till Lövhult och bli ompysslad när man mår dåligt, speciellt när inte Kenneth är hemma. Har ju vart där ute innan jobbet dessa dagarna med, är lite lättare att njuta av solen därute där de har inhängnat så Ludde kan springa omkring fritt istället för att sitta fast i koppel hela tiden :)

Vad finns det mer att förtälja? Känns som om jag inte har skrivit här på evigheter och så är det ju också. Men jag säger alla andra, det är inte lockande att gå in och sätta sig vid datorn när det är såhär fint väder. Så ni kan nog räkna med lite halvdålig uppdatering när det är som finast väder, det kan inte hjälpas. Men jag kommer tillbaka iallafall, med jämna mellanrum. Antingen tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Så kika in emellanåt iallafall, läs, lämna en kommentar och gör mig glad!


Här kommer lite bilder ifrån de senaste dagarna med :)


Långpromenad med Åsa i måndags. Ludde blev jättetrött ;)



Första doppet för iår. Kenneth tyckte jag var lite seg med att doppa mig men det var sviiinkallt ska ni veta! Ömmern är verkligen kall i början av året...!



Men jag gjorde det som ni kan se ;)



Kenneth med såklart! :D



Ludde var också med och bada, fast honom fick vi bära i :)



Jag, Kenneth och Ludde tog en mysig kvällspromenad igår.



Det stod två cyklar nere vid sjön, tyckte det var som gjort för en bild :)


Det var det sista kortet för den här gången. Kommer fler bilder så småningom, dels ifrån midsommar, men även ifrån mitt kalas och min och Kenneths Lisebergsdejt på vår 1,5 års dag :) Nu ska jag göra mig iordning. Hoppas ni har en bra dag allesammans!

Förresten - Linda, Malin och Michelle. Var så synd att jag inte kunde vara med senast. Dumma jobb ;) Men vi får ta igen det på måndag brudar! Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jätte mysiga bilder.

Nja jag vet inte om jag ska till pappa, inget jag planerat iaf men får la se. Puss

2009-06-26 @ 08:40:45
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh vilka mysiga bilder. I sommar blir det en resa till Turkiet och en till sthlm, det är väl i princip det som är inplanerat :P Ni då? Kramar

2009-06-26 @ 10:58:27
URL: http://spetan.blogg.se/
Postat av: Emma

Härliga bilder =) har själv fått upp några stycken nu.

Slutar vid fem varje dag, men veckan som kommer ser lite upptagen ut... kan inte tisdag och fredag. och så ska vi gå på bio någon dag med... men annars kan jag ler

saknar dig med! man blir så härligt glad av att umgås med dig.

puss

2009-06-28 @ 23:33:48
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hur gammal är ludde nu? Kraam

2009-06-29 @ 12:34:50
URL: http://spetan.blogg.se/
Postat av: Emma

Torsdag funkar bra för mig =) slutar också fem så vi kan ju ses i stan. Vill du komma hem till mig så kan vi bara ta det lugnt nere vid härlanda tjärn?

2009-06-29 @ 19:22:11
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0