Det är min dag idag!

....Japp, idag är det ingen vanlig dag för idag är det faktiskt min födelsedag! :)

Och dagen i sig kunde inte ha börjat bättre. Vaknade av väckarklockan välbekanta pipande vid åtta-tiden imorse och några sekunder senare hördes en betydligt trevligare melodi. Det var Kenneth som, nästan viskande, sjöng jag må hon leva i mitt högra öra samtidigt som han pussade mig i nacken. Helt underbart :)

Efter några födelsedagspussar så skyndade Kenneth ut för att rasta Ludde och när han kom tillbaka hade han med sig ett kuvert med ett brev i, som visade sig vara en skattkarta/ledtråd!! Den ledde mig på upptäcksfärd runt om i lägenheten med olika delmål och på varje plats fanns en ny ledtråd på var jag skulle leta härnäst. Ledtrådarna var finurliga, helt gjorda på rim och var till och med brända i kanterna så dom såg sådär gamla ut ni vet!? :) Efter en hel dels funderande (det var lite klurigt) hittade jag en nyckel, och efter ytterligare lite tankeverksamhet och febrilt letade hittade jag själva skattkistan som var gömd i en av våra garderober!!

I skattkistan fanns inte mindre en tre skatter. En lapp med fina kärleksord på och två paket :) Ett av paketen innehöll en film och det andra innehöll världens finaste silverarmband!! Tusen tack älskling :) :) Blev verkligen hur glad som helst! Och jag blev jätterörd av dina ord Kenneth. Du är helt undebar!! Tack för att du finns! <333

Men överraskningarna tog inte slut där! Medans jag duschade försvann Kenneth iväg en stund och när jag var klar (efter att ha duschat och vart ute med Ludde en sväng till) hade Kenneth gjort iordning världens mysigaste frukost inne i vardagsrummet med massor av god frukt, färska jordgubbar, en muffins var (min med ett födelsedagsljus i), färska frallor, osv osv. Allt man kan önska sig helt enkelt! Jag är i himmelriket just nu! Hur har jag lyckats hitta en sådan här fin kille!? Trodde bara dom fanns på film!? Jag är världens lyckligaste  tjej! Är så otroligt lyckligt lottad som har dig Kenneth! Du är för bra för att vara sann. Jag älskar dig <3

Nu sitter jag här hemma i lägenheten alldeles ensam och svävar på små rosa moln :) Jag kan inte fatta hur han har haft tid och ork att planera en sådan här dag för mig med så många överraskningar när han har haft så mycket annat att tänka på! Han hade ju nämligen sin stora tenta i Molekylär Cellbiologi igår och idag har han sin munta på samma kurs. Stackaren har suttit hela dagarna och pluggat de senaste veckorna, fån det att han vaknar till det att han lägger huvudet på kudden igen för avv sova. Och då överdriver jag inte! Så jag fattar inte att han har orkat lägga ner så mycket planering på att göra min dag till något speciellt. Det måste ju ha krävt en hel del tid? Jag var helt beredd på en "vanlig" födelsedag men han överraskar mig var och varenda dag min älskling. Han är helt underbar :) 

Men som sagt, sitter här alldeles ensam nu för Kenneth har åkt in för att göra sin munta. Och jag sitter som på nålar ska ni veta! Håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra!! Men han har pluggat och kämpat så otroligt hård så jag tror inte det ska vara några problem. Tror på dig älskling!

Förresten, måste ju skriva och berätta lite om gårdagen. Kenneth hade ju sin stora tenta som han har varit ganska nervös och mått lite dåligt inför och jag jobbade under tiden han gjorde den. När han var klar (vid fyratiden kanske?) så ringde han mig och som tur var så hade jag rast. Jag svarade och möttes av en gråtande Kenneth! Jag blev helt bestört, hoppade upp och stormade ut ur pausrummet. Väl ute stammade han fram, hulkande och snyftande, att det inte hade gått så bra och att han skulle hoppa av läkarlinjen. Jag blev helt förtvivlad, rädd och panikslagen på samma gång. Försökte trösta honom men fick istället mötas av ett hånskratt i luren. Han hade drivit med mig. Och shit va lyckat det blev. Jag har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv...!! Gick på det stenhårt. Hursomhelst verkade tentan ha gått relativt bra så nu får vi hålla tummarna för att han klarade den! Vi får våndas och svettas i hela tre veckor till innan vi får reda på resultatet dock. Hoppas, hoppas det gick vägen!! :)

Vad har jag annars och berätta? Har hänt en hel del roligt sen jag skrev här sist. Jag har sett en 25-årig tjej slå in 100x10 på miniräknaren på sin mobil på tåget (ja, världen är allt bra sjuk!), skrattat massor på jobbet, pussat på Kenneth, lekt med Ludde mm. Jag har även försökt och mobilblogga tre dagar i rad när jag har varit på väg till jobbet men det har inte fungerat en enda gång. Blir så lack. Skriver jättelångt och sen står det att det har blivit något fel och att det inte har publicerats. Blää. Så det kommer jag aldrig mer att prova igen, det är ett som är säkert.

Nu ska jag kika in lite bloggar och sen blir det till att städa iordning lägenheten innan kvällen. Kommer lite folk på besök ikväll, för lite tårtätning mm, och då vill man ju visa upp lägenheten från dess bästa sida :) Tusen tack för alla grattishälsningar, både via telefon, sms och på vår kära ansiktsbok! Söta ni är som kommer ihåg mig och tar er tid att höra av er. Ni är guld värda allihop!

Ha en fortsatt bra dag nu allihop, det ska jag ha iaf! PUSS :)



-Tack Kenneth, du gör mig till världens lyckligaste tjej!

Kommentarer
Postat av: Malin F

GRATTIS!!!! =) =) =) Hoppas du får en underbar dag!! Ha det bäst! Kramar

2009-06-04 @ 12:50:36
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Mamsen

GRATTIS på den stora dagen:) Du har hittat världens bästa svärson. Nu håller vi tummarna för han:) Pussar

2009-06-04 @ 14:44:19
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Hehe! Ja allt är bara bra med mig.

Själv då? :)

2009-06-04 @ 16:29:25
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh grattis tjejen!!Underbart,inte så kul att åldras men presenter e aldrig fel..=)



2009-06-04 @ 19:17:53
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: osten

gratttis :D

2009-06-04 @ 21:42:58
Postat av: Emma

Grattis gumman =) kul att du gillade boken jag hade gjort till elin, lade ner väldigt mycket tid på den. Och på tal om att börja ses igen, har du tid någon dag? jag jobbar ju dagtid så någon helgdag när du är ledig eller en kväll en helt vanlig dag =). t.ex. om du jobbar parkering och kenneth jobbar kväll så kan du ju komma hem till mig medans du väntar ler

grattis igen

2009-06-05 @ 06:51:59
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Grattis i efterskott!! :)

Vad romantisk din pojk är, skattkarta och allt! :)



Ja, det var verkligen ett tagsen...

Allt är bara bra hos mig!

Själv??



Synd att du inte gick fram till mig på Liseberg...

Fast jag förstår dig oxå, lite pinsamt och säga hej när man bara känner varandra genom bloggen.

Nästa gång jag åker till Liseberg får vi faktiskt ta och hälsa!! :)



Ha en underbar helg!! :)

Kramar

2009-06-05 @ 11:54:31
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Maria

Grattis i efterskott Evelina :)

2009-06-05 @ 13:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0