Stay the night (summering - deltävling 1)



Lätt den bästa låten ifrån årets första deltävling av Melodifestivalen! Den var verkligen hur bra som helst! Vilken härlig discodänga! Älskade allt med låten och framträdandet, färgerna var riktigt, riktigt snygga och discokulorna i taket var pricken över i:et. Fenomenalt bra. Känns som om den iallafall skulle ha en chans ute i Europa :) Min andra favoritlåt var nog Marie Serneholts, tror att den också hade stått sig bra utomlands, men den gick ju tyvärr inte vidare. Lite konstigt kan det tyckas men sak samma. Huvudsaken var ju att Alcazar gick till Globen :D :D :D

Övriga intryck av deltävling numero 1: Emilias låt var trallvänlig och bra även om jag inte tycker att hon har mycket att komma med röst-mässigt. Scotts var okej men inte mer än så. (Dom kan så mycket bättre, jag loovar!!) Låt nummer ett var bara en enda lång refräng. Maries refräng var grymt bra men versen desto sämre :/ Shirley Clamps låt var kass och hennes sång likaså. Har aldrig vart ett stort fan av henne, tycker varken om hennes röst eller musikstil. Jonathan (eller vad han hette) såg sjukt barnslig och fjantig ut och Caroline af Ugglas klarar jag bara inte av. Sådär, det var det det.

Jo, förresten. Petra Mede var nästan ännu värre än vad jag trodde hon skulle vara. Tråkiga (och ofta elaka) skämt som inte en enda i publiken skrattade åt. Hon fick kanske in ett skämt av hundra. Gud va jag ogillar den människan. Hon borde inte få synas i tv med hennes hemska uppsyn och hennes skrikiga, gräsliga röst. Blää.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag gillade ingen av låtarna

2009-02-09 @ 16:36:42
URL: http://www.maaarys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0