Nya arbetskläder.



Såhär kommer vi alltså se ut på Liseberg i sommar. Detta är våra nya arbetskläder. Jag trodde det var ett skämt först men sån tur hade jag förstås inte. Och vi som klagade på våra gamla ibland?! Tröjan som tjejen har på sig ser ju alldeles för stor ut i modellen. Den verkar inte ha den minsta passform. Ser ju nästan ut som vårdkläder!?! Jag får iallafall lite härliga flash-backs ifrån min korta karriär inom äldrevården ;)

Nej, men allvarligt. Jag förstår inte hur dom tänker. Jag menar, kragen!? Och färgerna tycker jag inte heller om. Nej, ve och fasa. Det här ser ut som leksakskläder i mina ögon.
Jag har mycket hellre på mig de gamla kläderna. Har inte riktigt förstått mig på allt gnäll och klagade som gällde dom? Jag gillade faktiskt dom. De satt ju riktigt skönt och var inte alls så fula. Jag tyckte tvärtom om den ljusblåa färgen, det kändes som om den passade in på Liseberg. Håller ni inte med mig?

Nej, nu får jag faktiskt ge mig. Känner mig fruktansvärt negativt inställd till de nya kläderna redan på förhand och så pessimistisk får jag inte vara. Än så länge har jag har ju bara sett dom nya på bild, den här bilden, och det kan vara ganska svårt att göra en rättvis bedömning då. Eller hur? Det kan ju bli bra? Jag ska inte klaga. Dom är antagligen mycket finare i verkligenheten (hoppas, hoppas!) Men nu är jag såklart väldigt nyfiken på vad alla ni andra där ute tycker.. Så mina vänner, HISS eller DISS?

Kommentarer
Postat av: Nakenhunden

Fina färger på kläderna men kan hålla med dig om att passformen kanske inte var så bra!

Ska du jobba på Liseberg i sommar??



Allt bra med dig annars??

Kramar

2009-02-04 @ 11:18:32
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Mary

Måste säga att jag tycker bättre om de gamla kläderna. Tycker att de färgerna passar bättre :)

2009-02-04 @ 13:31:41
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Emmelie

Ja men vi lyckas ju aldrig tajma så båda hinner ju:(

2009-02-04 @ 14:43:15
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Jenny

DISS! Haha, seriöst. Vet inte riktigt hur de gamla såg ut, men de kan knappast ha vart värre. Hade det vart jag hade jag propsat på att få "kill"-stilen. Snyggare ^^

2009-02-04 @ 22:07:08
URL: http://petaloflove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0