Shirley Sunflower! :D

Jag känner att jag bara måste författa ett inlägg om en riktigt, riktigt rolig grej som hände i Göteborg nu i lördags... Haha :)

Jo nu i lördags, alltså den 15 augusti, var det den näst sista dagen av Kulturkalaset i Göteborg och jag och Kenneth åkte in för att kika läget. Vi började dagen med Sign-spotting på Gustav Adolfs torg (mycket sevärt och roligt för övrigt!) för att sen gå in emot stan. Vi stannade till vid kungsportsavenyn eftersom vi såg en löjligt klädd tjej stå och göra sig iordning för vad som verkade bli något slags uppträdande. Det var inte så mycket folk så vi ställde oss på första parkett och väntade på att showen skulle dra igång. Det tog lite tid och vi var nära på att gå för tjejen i fråga drog väldigt lama vitsar och hade en väldigt töntig och nasal röst. Kenneth sa till och med vid ett tillfälle att "Fy, va tråkig hon är, vi går" men vi stannade trots allt. Och vilken tur att vi gjorde det sen! Det visade sig bli ett rejält lyckokast. Showen drog igång, tjejen prestenterade sig så som Shirley Sunflower, hon kom ifrån Sidney i Australien och livnärde sig på att åka runt i världen och roa folk. Hon jobbade alltså proffessionellt som "streetperformer".  Hon började med att berätta att hon var i Sverige dels för att jobba och dels för att hitta sig en man. Jag kan ju säga som så att sexskämten haglade tätt under den timman hon uppträdde.. ;) Sedan fortsatte hon med att tillkännage att hon skulle göra tre trick under showens gång och att hon till de första två, behövde hjälp av tre karlar. Hon gick runt och valde till slut ut tre stycken, de snyggaste givetvis eftersom en av dem kunde vara hennes potentiella make.  Först drog hon upp en kille som hette Peter och var i 50 års ålderna ungefär. Sen en kille som var runt 30-35 kanske, som hette Daniel och till sist drog hon upp en ganska ung kille (som även var pappa!) som hette Billy och kom ifrån Las Vegas. Kenneth gömde sig praktiskt taget bakom mig så han klarade sig ifrån att gå upp. Under den närmaste halvtimmen tjöt både jag och kenneth av skratt. Jag skrattade så jag vek mig flera gånger. Kan inte återge alla skämt, de skulle inte låta hälften så skoj om jag skrev ner dom här, men jag säger då det: NI SKULLE VERKLIGEN, VERKLIGEN HA SETT DET! :) :)

Shirley fick dessa tre karlar att utföra de roligaste och skämmigaste sakerna jag sett. Dom fick ta på varandra, sexskämten haglade, hon satt på Peters axlar åt "fel håll" och menade att han tog tillfället i akt att göra förbjudna saker med henne, hon tafsade på dom på skoj, pussade dom på munnen(!), hon skojade även om det dåliga vädret, Göteborg osv osv. Och gud va killarna i fråga bjöd på sig själva!! Stor eloge till dom! Hela showen kunde ju misslyckats totalt om hon hade tagit upp "fel" killar. Killar som inte vågade skoja och skämma ut sig på det sättet liksom. Men de vågade dom så allt var otroligt lyckat! :) Hon gjorde sina stunt och sen var det dags för publiken att välja vilken av karlarna som skulle vara kvar för att hjälpa henne med sin "grande finale". Vem det skulle bli skulle avgöras med hjälp av en akrobatisk tävling. Alla skulle i tur och ordning härma henne. Och det var att stå och skrika och jucka i luften typ. Hahahaa. Billy vann och de övriga fick ställa sig i det numera stora publikhavet. För shit vilken publik hon drog sen, var jättemycket folk tillslut! Hursomhelst. Billy fick iaf ta av sig på överkroppen och senare sätta på sig en likadan outfit som hon hade. De såg ut som två förvuxna kycklingar med sånt där gult dun överallt ni vet? Hihi. Hela finalnumret fick ut på att hon skulle sväva fram till Billy i luften och doppa huvudet i en hink med vatten som hon hade fäst på hans mage, samtidigt som han skrek "Shirley, you're so sexy!" och hon skrek "Billy, I love yooouuuuu...!" Det så kallade svävandet behövde hon dock hjälp med så hon drog upp Peter och Daniel igen sen gick hon och drog upp ytterligare fyra karlar...
 
...Den förste av dom som hon drog upp var, såklart, min Kenneth!!!! Hahaha, jag trodde jag skulle dö av skratt. Han såg fullkomligt livrädd ut när hon berättade att de sju som var på "scenen" nu var de snyggaste i publiken hon kunde hitta och att hon nu skulle förvandla dem till "sex-symbols" och manliga chippendales!! Haha. De fick börja med att para ihop sig två och två, då de skulle välja den snyggaste. De fick skaka hand och kramas men sen när hon ville att de skulle kyssas så gick gränsen för alla deltagande. Haha. Men de fick ställa upp sig på led och börja vicka på rumpan och dansa lite. Sen fick de så småningom strippa, alltså ta av sig på överkroppen och slänga lite med tröjorna, innan det var dags för att de skulle kramas igen. Sen, och då skrattade jag så att tårarna sprutade, fick de solcreme och skulle smörja in "sin nya partners" mage. Hihi, så Kenneth stod alltså mitt på Kungsportsavenyn i bar överkropp vid tvåtiden på en vanlig lördagförmiddag när det var svinkallt ute, och smörjade in en helt främmande karls mage. Hahaha, ni skulle sett det! Tyvärr tog batteriet i kameran slut så jag fick det varken på film eller kort :( Men några filmer har jag iaf! Är det förresten någon som vet hur jag kan lägga upp dom här!?! 

Nåväl, det löser sig förhoppningsvis. Jag ska nog klura ut det, för ni måste få se detta på något sätt :) Det var hursomhelst så jävla skoj att se! Finalnumret blev väldigt lyckat och alla killar som hade varit med fick till slut lämna scenen, lite lätt utskämda men väldigt, väldigt glada! Och vi flickvänner hade nog minst lika roligt. Hahaha. Så ni kan gissa hur glada jag och Kenneth var över att vi inte gick därifrån! Så bra va det! :)

Precis när showen var slut så började det regna och jag och Kenneth gick och fikade, fortfarande upprymda av vad vi har fått se och utstå :) Sedan trotsade vi vädret i ytterligare några timmar, gick till trädgårdsföreningen mm och hade jättemysigt innan vi tog tåget tillbaka till Alingsås igen. Så dagen var riktigt, riktigt lyckad trots vädret :) Hade verkligen en perfekt dag tillsammans precis som vanligt! Väldigt skönt att åka in till Gbg en dag så och bara vara. Bara gå dit man känner för osv. Göteborg är ju faktiskt en väldigt trevlig stad när man inte jobbar där, kan ni tänka er? ;)

Nu ska jag göra lite nytta, dvs gå och lägga mig, pussa på Kenneth och fortsätta njuta av vår veckolånga semester ihop innan han börjar skolan ;) Är trots allt en väldigt viktig dag imorgon, vi firar nämligen 20 månader då! Ska in till Göteborg och mysa lite tänkte vi <3 Ska bli underbart. Hursomhelst. Tänkte bara att ni skulle få veta vad ni gick miste om, om ni inte var vid Kungsportsavenyn vid ett, två tiden i lördags. Hihi. Men men, sov gott allihop och ha en riktigt trevlig helg! 



Shirley och Billy i sina snygga kostymer :)


  


Sex nervösa karlar som är på väg att bli Sveriges första, manliga Chippendales :)
(Kenneth är snyggingen i blått, trea ifrån vänster om ni inte känner honom!!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0