Vinst och 80 lussekatter

Kan ni tänka er? Lilla jag vann en tävling, helt galet !
Tusen tack till Emelie och till er andra - kika gärna in hennes 
blogg :)

Här kommer en uppdatering om en underbar helg:
Har jobbat hela helgen på Liseberg, som ni alla förstod i förra inlägget, och det är därför jag inte har hunnit uppdatera bloggen. Sorry för det! Men hursomhelst; helgen har vart UNDERBAR. Det har vart jätteroligt att jobba igen, jätteroligt att få träffa alla söta arbetskamrater. Och va skoj vi har haft sen, har skrattat så tårarna har runnit, speciellt igår. Men vi tar det hela dag för dag så jag inte missar några detaljer ;)

Fredag: Första dagen. Utbildade Daniel i spel (han har bara jobbat som vaktmästare innan) så dagen gick riktigt fort. Grymt skönt att vara två hela tiden! Vi var avlösare mellan snöborgen och tärningen. Började dock dagen med att gå runt i parken och dela ut kartor över Liseberg till alla spel, grymt skönt. Fick även rycka in lite i slagskottet med mera, där jag verkar få tillbringa största delen av min tid. Det är ett roligt spel och det är skönt att man alltid är två när jag är där, eftersom det är jag som är extra. Man har alltid nåt att göra, känns som om man inte gör annat än att samla puckar. Lite segt då jag har en halvkass rygg,  jag kan få lite ont ibland eftersom man måste böja sig ner hela tiden.. Men nu har jag kommit på ett sätt som underlättar så det ordnar sig nog! Är säkert lite stel och ovan i början bara. Men det är ett roligt spel som sagt, man kan skoja med gästerna och man behöver aldrig frysa. Det är bara att ta klubban och skjuta några skott emellanåt :) Fredagen, eller hela helgen rättare sagt, har även vart otroligt mysig. Kenneth och jag träffades ju just på Jul på Liseberg så när jag såg han komma gående till mig i fredags höll hjärtat på att hoppa upp ur halsen på mig, så mycket dunkade det! Han var så snygg, han såg precis likadan ut som första gången vi träffades. I den röda fleecen, mössan, halsduken osv. Helt underbart. Jag är så otroligt kär så det är inte sant. Galet är vad det är.

Lördag: Dagen började snurrigt. Jag skulle hjälpa Anna och Sara och öppna Kringlan och Slagskottet. Det gick väl sådär. Haha. Är en konstig väg in till Kringlan denna julen så vi var tvungna att ringa Lorens om hjälp, vilket han blev mkt glad för.. Haha igen. Det gick bra till sist iallafall. Huvuddelen av dagen stod jag i slagskottet, mycket folk så det var skoj. Fick även rycka ut ett par gånger då mina kära arbetskamrater behövde låna toaletten, alltid skoj det med. Om ni undrar varför jag är ute och flänger så mycket istället för att vara placerad i ett spel som alla andra, beror det på att jag är reserv - varje dag hela julen. Har fått det bästa schemat man kan önska sig! Riktigt roligt :) Behöver aldrig stå fast i ett spel utan jag får göra lite allt möjligt. Hämta saker, springa ärenden, rycka in där det behövs folk mm. Annars så flöt lördagen på snabbt och lätt. Dagen gick jättefort, precis som fredagen och söndagen. Fick även ha lunchrast med min älskling. Underbart. Blir så lycklig när jag får träffa han så mycket på en dag!

Söndag: Roligaste dagen, helt klart. Skrattade konstant hela tiden. Dels åt Kasper och hans danska "psychic medium", dels åt Olle och hans huvudnickningar.. Även åt Emelie och hennes kloka kommentarer. Haha, hade en underbar rastgrupp igår alltså. Bästa någonsin typ. Haha. Jag och Olle umgicks en hel del då han var fyllare (vinstsamordnare) och jag var reserv. Jätteskoj, vi har verkligen kul tillsammans jag och Olle. Sen träffade jag även på Kenneth en hel del, det kan inte bli bättre :) Dagen var supertrevlig. När jag och Daniella skulle stänga slagskottet fick vi den överblivna korven för dagen i en av bodarna mitt emot. Verkligen schyst av dom, korven var jättegod! Och när Kenneth och dom tömde så fick dom varsin låda med lussekatter ifrån Dahls Bageri som oxå hade blivit över ifrån dagen. Så Kenneth fick med sig åttio lussekatter! 80 lussekatter! Fattar ni hur många det är? Vi bjöd bort ca 20, då det inte fanns så många kvar att ge till, eftersom Kenneth slutade en timme efter parken stängde. Sen fick vi med oss sextio lussekatter hem. Helt galet. Jättestora och jättegoda lussekatter. Gav bort en tredjedel till mina föräldrar, en tredjedel till Kenneths föräldrar och resten tog vi själva. Så nu har vi lussekatter så det räcker under hela december :D Det är en sån stor skillnad på att jobba sommarsäsongen och på att jobba jul ska ni veta. Det är som att vända på en hand. Alla är så mycket gladare och piggare på julen. Det är färre som jobbar (iaf på vår avdelning) och man kommer mycket närmare varandra. Även cheferna är gladare. Gästerna är mindre stressade och allt är bara så mysigt. Alla är så givmilda och snälla. Älskar att gå till jobbet nu på julen :) 

Det var min helg. Nu sitter jag här och funderar på om jag orkar göra en kraftansträning och städa lägenheten. Men jag är så sjukt trött idag. Ställde klockan på nio och när jag hade snoozat en timme öppnade jag ögonen för första gången. Och det var knappt att det gick alltså. Förstår inte hur Kenneth orkar. Han jobbade ju hela veckan på citymail förra veckan. Slutade fyra på fredagen och åkte då direkt till Liseberg där har började klockan fem och slutade elva. Dubbla pass den dagen alltså. Sen har han jobbat hela lördagen till elva och hela söndagen till nio på Liseberg och nu började han klockan sju på citymail imorse igen. Han är otrolig. Nu ska jag svara på alla era söta kommentarer :)

Visst ser det gott ut..? 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! Är du intresserad av smycken? kika gärna in på min blogg! Kanske hittar du något till dig själv eller så kan det vara en bra julklapp till någon man tycker om!



http://jossanssmycken.blogg.se



Ha en bra dag!

2008-11-17 @ 12:40:34
URL: http://jossanssmycken.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Klart jag ska skriva i bloggen när vi ska dit!! :)

Måste ju ses!!

Va skoj det låter att jobba på Liseberg! Läste ju ditt inlägg!!

Är du ledig nu resten av veckan till fredag??

Ja, det var kul i Falköping, vi spelade kort och åt godis! ;)

Allt är bra annars med dig??

Kramar

2008-11-17 @ 13:02:42
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hahah lussekatter som är såå gott :) Lyckos er. Ja det var typiskt att vi inte hann med att ses, men får la ta en fika snart iaf, tiden bara rinner iväg. Ingen aning vad veckan för med sig, blir nog inte överdrivet mycket faktiskt. Du då? Pusssöt

2008-11-17 @ 13:09:15
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Mary

Men det är ju mycket mysigare att jobba på julen. Det är faktiskt då jag saknar Liseberg :) Ja du det var en bra fråga. Jag har inga pengar den här månaden :s men gärna så snart som möjligt :) Detox är en form av rening av kroppen. En näringsrik kost utan vissa livsmedel typ. Puss

2008-11-17 @ 13:55:17
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Nakenhunden

förstår att du är seg efter helgen.

Med mig är det bra! Håller på att göra mig iordning för att snart om några timmar ska till jobbet. själv då??

Puss sööt

2008-11-17 @ 14:04:28
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Katja

Grattis till vinsten! :)

2008-11-17 @ 14:16:36
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Therese

Kul att du är med i tävlingen, den som vinner, den vinner både film o bok :D

2008-11-17 @ 14:22:15
URL: http://tessanvbg.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja! tycker bara det är jättedumt egentligen!

2008-11-17 @ 14:24:38
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bättre vet jag inte om jag mår, men det rullar på, jag lever ju iaf och det är ju alltid något just nu. Så känns det iaf, man får vara glad för det lilla.



Pusspuss

2008-11-17 @ 15:03:45
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hejsan! Va roligt att du vann:) Du vinner nog klänningen också ska du se. Tack för lussekatterna. Jätte goda! Säg till Kenneth att nästa helg vill vi ha något annat gott till kaffet. Hahaha.Puss älskar er

2008-11-17 @ 15:04:48
Postat av: LovelyC - Around the world

vad roligt att du är med ;D grattis till vinsten !

2008-11-17 @ 15:11:17
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: anna

åh tack så mkt :)



grymt gott med lussekatter!

2008-11-17 @ 15:11:47
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: sara

Näe, har haft lite dåligt med lust. Jag kan dessutom inte själv=) Så jag orkar inte riktigt greja. Allt bra?=)

2008-11-17 @ 15:12:34
URL: http://sarahart.blogg.se/
Postat av: Korven

åh tack :) Just den bilden har jag uppsatt i ram över min säng :) Jodå, allt är finfint, lite trött sen allt ståhej i skolan bara.. (ishallen på idrotten, herregud). Hur mår du själv? :D



LUSSEBULLE!!!! (slickar mig om munnen)

2008-11-17 @ 15:26:25
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: ANGELICA

Det ser grymt gott ut! :p

2008-11-17 @ 15:43:06
URL: http://angos.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Hoppas för gudsskull du har fel angående vikten .. puss

2008-11-17 @ 16:39:17
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh tack så mkt! Det att få en viss del i färg o resten svartvitt är jättenkelt men hade svårt att lära mig det dock. Men är grymt lätt.. Ska försöka förklara lätt: Du öppnar en bild du vill fixa, och så kopierar du den, och såöppnar du ett nytt dokument i ps, och såklistrar du in bilden där, och så gör du den svartvit. Sen så drar du den svartvita bilden och lägger den ovanpå den svartvita, sen suddar du där du vill ha färg :D Om du inte förstår riktigt kan du adda mig på msn kan jag hjälpa dig där :)

2008-11-17 @ 18:18:20
URL: http://tessanvbg.blogg.se/
Postat av: Ann

Sugen på ett Xbox 360 eller andra roliga teknikprylar? Bli medlem gratis på http://www.gratisgen.se/ref/59922 , samla lite poäng samt värva några vänner så får du hem gratis prylar sen! Jag fick hem mitt Xbox 360 genom att göra 20p och endast värva 20 stycken av mina vänner! =D Testa du med, kramar!

2008-11-18 @ 09:43:41
Postat av: Emelie

Förlåt om jag inte svarat. Ja, jag har bloggkoll :) Det står på sidan hur man ska klistra in den länken. Dock vet jag inte hur man gör så att man ser hur många som prenumererat! Säg bara till om du behöver mer hjälp =) Kram!

2008-11-18 @ 09:52:06
URL: http://emeliiiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0