Omväxlande helg

Mm, helgen har varit omväxlande, minst sagt. Ena dagen har vart fullkomligt underbar medan nästa har varit mindre bra om man säger så. Och visst är det så att omväxling förnöjer men det vet jag inte om jag höll med om i lördags. Det var nog den jobbigaste dagen i hela min långa och trogna karriär på Liseberg. Men vi tar det hela från början, precis som vanligt :)

Fredag: Reserv som vanligt, mycket trevligt. Stod mestadels i slagskottet. Kommer knappt ihåg några detaljer ifrån jobbet ifredags faktiskt, det var ju ett tag sen nu.. Men jag och Gustav fick iaf fem lussekatter var av Dahls bageri för att vi var så trevliga. Alltid skoj med uppskattning! Fick skjuts hem av Annkie och Stig med, väldigt snällt. De hade vart på konsert i Liseberghallen och stannade kvar lite extra för vänta in mig. Jag har helt underbara svärföräldrar! Väl hemma väntade Kenneth, som inte jobbade dubbla pass den här fredagen (sjukt trist att jobba på Liseberg de dagarna Kenneth är ledig därifrån för övrigt) utan som "bara" jobbade på Citymail. Och ni anar inte hur underbart det var att komma hem, det var helt otroligt. Kenneth hade gjort världens överraskning. Han hade lagat mat, potatisgratäng och fläskfilé, och dukat fint inne vid teven. Han hade värmt vitlöksbröd och tänt ljus i hela lägenheten. Så underbart, förstår ni vilken tur jag har..!? Och när jag kom in i köket så fick jag se hela köksbordet fullt med blommor. Han hade köpt tio röda rosor till mig och vi hade dessutom fått sju krukväxter av Annkie med. Två julstjärnor bland annat. Så fina :) Jag har verkligen haft sån galen tur, jag har världens finaste pojkvän och världens bästa svärföräldrar. Tack Kenneth för att du finns och för att du vill vara med mig. Du har gjort mig till världens lyckligaste tjej :) 

Lördag: Dagen började underbart bra men efter ett tag på jobbet så tog det tvärt slut. Stackars Joss började blå näseblod och eftersom jag är reserv så tvingades jag rycka in och ställa mig i hennes spel på min rast. Det gjorde jag gärna, det var inte det. Men spelet i fråga var Julgrisen, det värsta av alla, och dessutom hann jag inte hämta ut min egen kassa. Jag fick alltså låna Josefines rör och springa omkring med dom och växla. Snacka om att man känner sig handikappad utan sig egen börs och kassa. Allt går mycket långsammare, eftersom jag inte har någonstans att göra av de pengarna jag får in. Det gör det hela mycket svårare att ha full koll på vad jag gör och det måste jag ju ha eftersom det är Joss pengar "jag leker med". Lägg sedan på det faktumet att det var otroligt mycket att göra, otroligt mycket folk. Polfärskt hade tydligen någon mässa i Gothia Towers, på andra sidan vägen, och hade fått gratis femkampsbiljetter att göra slut på på Liseberg. De var ca 900 pers och alla skulle spela i mitt spel ungefär samtidigt. Jag höll på att dö. Trodde jag skulle avlida, seriöst. Jag brukar aldrig bli direkt stressad utan fortfarande kunna ta det kallt och skoja med alla men det gick inte i lördags. Har aldrig haft så mycket att göra under mina fyra säsonger på Liseberg och jag hade inte ens en egen kassa! Ringde till Niklas på ds och bad om hjälp med gråten i halsen flera gånger. Till sist kom Joss tillbaka, ca en timme efter det att jag tog över och då hade jag inte ens haft någon rast. När jag en stund senare väl hade lunchrast (med Kenneth <3) så ringde dom efter en halvtimme och sa att jag behövde gå ut igen. Men då sa jag nej. Jag har en timmes obetald lunchrast och då ska jag banne mig ha det tänkte jag. Orkade verkligen inte ut igen och jag hade ingen lust att jobba gratis i en halvtimma. Efter lunchen ordnade allt upp sig dock. Jag fick hämtat min kassa och tog över Julgrisen. Inte lika mycket folk då heller så det var lugnt och skönt. Kenneth och jag slutade samtidigt för en gångs skull och eftersom vi hade fått låna bilen av mina kära föräldrar så åkte vi hem snabbt som tusan efter jobbet. Var så skönt att komma därifrån. Vi åkte och hyrde film, Hulken och myste i soffan hela kvällen. Jag hade svårt att hålla mig vaken men väldigt mysigt var det iallafall. En skön avslutning på en jobbig dag. 

Söndag: Söndagen började skakigt. Jag var lite ledsen på morgonen, vilket flera på jobbet lade märke till. Tack Sofia, Niklas och Nina för att ni är så söta mot mig. Speciellt Nina, dina ord värmde mycket. Tacktack. Annars var dagen riktigt bra! Fick ett special uppdrag, satt inne på lagret i spelhuset och paketerade vinster till varujackarna. Väldigt trevligt faktiskt, kul med omväxling. Jag gillar att fixa och dona med sånt. Sen slapp jag stå ute och frysa med, sjukt gött. Det enda tråkiga var att jag inte träffade Kenneth lika mycket som jag brukade men vi hade iaf lunchrast ihop. Myys. Efter jobbet åkte vi hem till mina föräldrar som bjöd på tacos och sen bar det iväg hem till sängen. Vi somnade riktigt gott båda två :)

Idag har det inte hänt mycket. Kenneth kom precis hem(!) efter jobbet. Roligt när han slutar så tidigt :) Nu ska jag fixa iordning lite i lägenheten och diska medan Kenneth duschar. Ikväll kanske det blir träning, får se hur pigg jag känner mig och om min huvudvärk har gått över tills dess. Måste verkligen komma igång med träningen på Hälso nu igen. Segt bara att Sissi jobbar när jag är ledig och tvärtom. Jaja, det löser sig. Nu har jag kramp i fingrarna så jag får ge mig för stunden. Ska försöka svara på alla kommentarer under dagen med. Ha det bra allihop och glöm inte att kommentera mera! puss och kram :)

Kommentarer
Postat av: Mary

Saknar att läsa din blogg när du inte skriver :) Jobbar du till helgen på Liseberg för om du gör det så tänkte jag komma och hälsa på dig :) Puss

2008-11-24 @ 13:52:09
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Korven

Du är verkligen den enda som gett positiv respons på min design.. :P Men tack tack tack :D



omväxling må förnöja, men så finns det ju olikasätt att göra det på också ja.. :P

2008-11-24 @ 18:29:38
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0