Nytt bakslag

Mycket har hänt sen jag skrev texten om helgen i förra inlägget. Skrev den imorse men jag väntade med att publicera  den för jag tänkte lägga in lite bilder men nu blev det inte så. Den fick publiceras iallafall. Jag har nämligen vart hos tandläkaren idag. Ringde dit igår eftersom jag har gnisslat sönder min ena bettskena så jag behövde en ny. Det skulle jag aldrig ha gjort. Eller jo, det borde jag kanske men.. Fick reda på att jag hade två hål som behövde lagas samtidigt och ett tredje som var på väg. Samt en del början till hål. Allt som allt (en ny bettsken, undersökning och två lagningar) så kommer kalaset att gå på mellan 4000 och 4500 kr. Och det med avdrag för pengar från försäkringen. Fy fan. Blev så ledsen så jag ringde till mamma som fick komma och hämta mig med en gång. Kunde inte sluta gråta. Inte nog med det att jag i princip är arbetslös nu och att vi inte har så mycket pengar över, sen får man veta att mina tänder är i så dåligt skick med. Hur kul är det att höra? Jag har alltid skött mina tänder och gör det fortfarande men det vill inte hjälpa. Tandläkaren frågade om jag äter mycket godis och det gör jag ju inte. Har inte ätit en enda bit sedan nyårsafton 2006. Sen frågade hon om jag dricker mycket juice till frukost och det gör jag ju inte det heller. Dricker bara möjlk eller vatten. Dricker inte alls mycket oboy, nästan aldrig, även om det har blivit lite oftare sen jag blev tillsammans med Kenneth ;) Det enda jag slarvat med den senaste månaden, och det är bara senaste månaden, är att jag druckit en del cola men det tyckte inte hon kunde förklara hålen, inte bara på en månad. Jag fattar inte. Det är så orättvist. Men som tandläkaren själv sa. Alla har vi olika förutsättningar. Jag har ganska tunna och klena tänder i grunden och har alltså lättare att få hål. Vissa föds med starka tänder och de kan äta hur mycket godsaker som helst och slarva utan att få ett enda hål. Varför kan inte jag vara en av dem? Blev så otroligt ledsen idag. 4500 kr liksom. Det är mycket pengar. Och även om jag vet att det kommer lösa sig med pengarna så känns det hårt. Vill inte ha så dåliga tänder. Så nu blir det ändring. Ingen mer cola för min del och nu ska jag verkligen se till att använda tandtråd och flour minst en gång per dag. Helst två.

Men det är så typiskt. Jag har haft en toppenhelg och allt har verkligen känts som om det är på väg åt rätt håll sen sist. Sen jag skrev förra inlägget om att jag var deppig alltså. Allt kändes så bra. Har fått lite nytt hopp om eventuella jobb och ja. Det kändes bättre iallafall. Sen kommer det här och allt raseras. Jag vet att det kanske inte är en så stor grej som jag gör det till. Men det är verkligen inte roligt att få höra att ens tänder är så dåliga. Jag sköter ju mig och det är det som gör mest ont. Hade jag vetat om att jag hade slarvat så hade jag ju fått skylla mig själv, men icke.

Så nu sitter jag här i Lövhult och bloggar för mig själv. Behövde skriva av mig igen. Vill inte må såhär, vill inte att det här med tandläkaren ska påverka mig så mycket som det gör. Tur att jag har en underbar familj och en underbar pojkvän. Vad skulle jag ta mig till utan er? Tusen tack för att ni finns :) Kenneth kommer antagligen ut hit efter jobbet ikväll. Längtar efter honom. Han får mig att må bra. Allt känns 1000 gånger bättre när han håller om mig och säger att allt kommer lösa sig. Det vet jag ju att det kommer. För oavsett om jag aldrig får jobb (eller körkort heller för den delen), oavsett om jag kommer få 100 hål i tänderna i framtiden osv så komer jag alltid ha Kenneth. Vi kommer vara tillsammans för alltid och det är det som gör mig lycklig. Får nästan dåligt samvete att jag mår dåligt när jag har en sån underbar pojkvän :( Tack även till Sissi som alltid finns där och stöttar mig, du är guld värd gumman.

Nu ska jag gå ner och mysa med min vovve Jojo. Som inte heller mår bra just nu. Usch, det orkar jag inte dra upp nu för jag orkar inte bli ledsen igen. Men hursomhelst. Ha det bra allihopa. Och skicka gärna en kommentar eller två som muntrar upp mig. Det behövs :)

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Usch va jobbigt med dina tänder gummsan. Får ses snart Pussss

2008-11-04 @ 15:15:57
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Nja imorgon ska jag va barnvakt, så de blir änna svårt o kunna ses då.. :( puss

2008-11-04 @ 15:30:53
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Usch då....har oxå dåliga tänder...inget roligt...

Tråkigt att det är så himla dyrt att laga dom...!

Allt är bra med mig!! :)

Ja, vi får ta och träffas i sommar på Liseberg för en buggkväll!! Hahahaha.... Det skulle nog vara riktigt skoj!! :)



Ska åka iväg till mitt jobb nu... ha det gott!!

puss å kram!!

2008-11-04 @ 15:34:22
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Sanna

Neej jag vet inte riktigt heller, hittar inte ens en sådan ikon i min blogg haha. Segt det där med tänderna, men det finns värre saker, du får tänka så. Jag kanske ska åka till alingsås ikväll eller imån. Lust med en promenix? Pusspuss

2008-11-04 @ 15:37:18
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Mary

Hej gumman! Nu ska jag jobba i morgon och på torsdag. Sen är det kalas på lördag, bröllopsplanering på söndag så kanske nästa vecka? :) Läste i din blogg och skulle nog känna lika som dig gällande tänderna och pengarna. Saknar dig också vännen. Puss

2008-11-04 @ 18:12:07
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Victoria

sv: vi har varit tillsammans i snart ett år och det känns bara bättre för varje dag som går. du och din pojkvän då? :)

2008-11-04 @ 19:24:27
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Vännen! Tråkigt med tänderna! Är kasst när det blir så =( Vad bra dock att du hade en trevlig helg i goda vänners lag =P Får försöka tänka mer på det så kanske tanddelen inte känns lika jobbig? Längtar till jul så du, jag, Linda och Michelle kan träffas för en linedance/filmkväll! =D Ha det bäst! Massa Kramar

2008-11-04 @ 20:50:34
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Anonym

Ger dig en stor varm kram,du verkar behöva en....

2008-11-04 @ 20:53:52
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: sweetie

Känns ju alltid som jobbigast när man väl får höra att, men det blir säkert bra snart.. o andra när andra roliga saker händer i vardan så glömmer man ju lite. Och så har du ju nära o kära som bryr sig om dig, yeay.. det är ju härligt :)

2008-11-05 @ 07:13:20
Postat av: Lizette

Förstår dig, även om det med tänderna löser sig så känns det ändå tungt om man har saker som ligger och gnager sen innan.

Allting brukar ju alltid lösa sig i slutändan, du får vara glad att du har Kenneth och din familj :-)



Hoppas du mår nättre idag. Kramar

2008-11-05 @ 08:14:00
URL: http://www.paddis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0