Gårdagen var helt fantastisk!

Japp, fantastisk var ordet.

Först gick jag som sagt upp med älsklingen för att äta frukost tillsammans innan hans jobb. Hur mysigt som helst :) Sen kom mamma och hämtade mig vid elvatiden för vi skulle ha en heldag med shopping mm i Gbg. Först åkte vi till Stena och lämnade in kläderna, skönt att ha det gjort. Sen åkte vi in till femman för att handla lite julklappar. Hittade en klapp till pappa och sen köpte jag bara saker till mig själv och till vår lägenhet. Det brukar bli så när jag ska handla julklappar, att jag kommer hem med massa påsar bara till mig själv. Haha. Köpte en klocka och två par örhängen, jättebilligt - tokrea på Ur och Penn! Sen köpte ja ett diadem för 19 kr, en lite längre, grå, kofta med polokrage på GinaTricot och en klänning (svart och röd) på Indiska som jag tänkte ha på nyår :) Så nu behöver inte jag shoppa förrän nästa år iallafall, skönt det. Till lägenheten (för tidig julklapp till både mig och Kenneth) köpte jag två röda och två svarta kuddar ifrån Hemtex, tre ljuslyktor ifrån Indiska och i måndags köpte jag två röda längder så nu har vi förvandlat om vårt vardagsrum. Istället för lila och grönt så är det nu rött, svart och grönt. Plus de vita sofforna med. Ursnyggt. Vi blev riktigt, riktigt nöjda. Rummet känns mycket vuxnare och mer moget nu - stilrent helt enkelt. Kenneth var jättepositiv, han tycker oxå det blev mycket snyggare nu. Lägger upp massa bilder på rummet senare idag, så fort jag lagt över dom till datorn :)

Jag och mamma hann även med en mysig lunch på Jensens innan vi var tvungna att bege oss till Liseberg för mitt infomöte. Och som den underbara mamma min mamma är så, istället för att åka hem, åkte hon till Allum och gick där och kikade runt medan mitt möte varade, så jag kunde åka med henne hem sen med. Hur snällt är inte det?! Mötet varade i en och en halv timma. Supersnällt mamma, tusen tack! Hon åkte som tur var inte till Allum i onödan iaf, hon hittade en 18årspresent till Fredrik oxå, bra där. Tillbaka till mötet. Det gick jättebra och det var riktigt roligt att träffa alla jobbarkompisar igen. Ser fram emot fredag nu när allvaret börjar igen. Ska bli så skönt att börja jobba, slippa sitta hemma och uggla på dagarna :) Vi hämtade ut kläder och kassan, skrev kontrakt mm. Jag och söta Emma var först i banken så vi var klara riktigt tidigt. Mamma kom och hämtade mig och sen bar det iväg hemmåt. Kände mig så skabbig då va. Usch. Det var så otroligt varmt på mötet och vi var så många som trängdes på ds så jag svettades som aldrig förr. Sen hade vi ju gått i stan hela dagen med och dum som jag var tog jag på mig mina stövlar med klack imorse. Det misstaget gör jag aldrig mer om kan jag säga. Hade sjukt ont i fötterna hela dagen. Så hemfärden gick inte tillräckligt fort. Jag ville bara hem, hem till Kenneth och hans välkomnande famn. Och vilket välkommnande jag fick sen då. Älsklingen hade lagat middag till mig och köpt en bukett blommor som stod på bordet. Underbart! Fattar ni vilken pojkvän jag har eller..!? Han är för fin för att vara sann. Maten smakade ljuvligt och blommarna var så fina så fina. Tack älskling för att du gör mitt liv så perfekt :)

Vi åt upp och sen påbörjades make-overn av vardagsrummet. Har en del småsaker till att fixa, gardinerna behövs läggas upp bland annat men gud så fint det blir. Gillar egentligen inte att handla grejer till lägenheten utan Kenneth men som han själv uttryckte sig; Vi vet inte hur många chanser jag har att shoppa framöver så - köp det! Han litar på mig och min goda smak sa han, antagligen för vi har så lik smak, tur det. Kenneth hade ju sin sista lediga dag innan julafton i söndags så det blir nog inte sådär jättemycket shopping tillsammans i november och december. Jag fattar inte hur han orkar jobba så mycket. Men jag klagar inte, vi behöver pengarna. Jag tycker bara lite synd om han, det gör jag allt. Stackaren. Han är urstark min älskling. Jag får se till att få gjort det mesta i hemmet framöver så slipper han ha det att tänka på iaf. Och sen får jag försöka skämma bort honom så gott det går resten av tiden ;) 

Nu ska jag lägga in korten på datorn så ni får se vårt fina vardagsrum :)
Och glöm inte - kommentera gärna!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0