Eldgafflar och snöbollskrig

En galen gynekolog, låtsasblod, pizza och smurfar. Tågresor, bussar och byten. Kärlek. Filmer, FBI-agenter, stress, huggtänder och många skratt. Öl, vin och cider. Mer pizza. Ja, den här helgen har innehållt lite av varje.

Den började tidigt på lördagen. Jag och Kenneth sprang runt som galningar här hemma och packade för att hinna komma i tid till stationen. Klockan tolv skulle vi nämligen möta Sissi, Emil och Ulf där. Tio över tolv steg vi in innanför dörren. Sissi var spänd av förväntan, Ulf var lite förvirrad (eeh.. vem Tony..?) och Emil var bakis. Vi köpte dricka på pressbyrån och gick på tåget mot Falköping 20 minuter senare. När vi väl hade hittat sittplatser, i restaurangvagnen för övrigt, så kom jag på det. Jag glömde min eldgaffel på stationen! What to dooo? Det blev katastrof såklart. Hur skulle jag kunna vara en djävul utan eldgaffel?  Sissi ringde till Tony (han vi skulle bo hos och även han som arrangerade hela festen) som genast började springa runt i de få affärerna som var öppna på jakt efter en ny. Utan framgång. Förvirringen var total tills dess att Sissi kom på den briljanta idéen att vi kunde måla en plastgaffel röd när vi kom fram. Så fick det bli, vi kunde andas ut igen ;) Skämt åsido. Efter två byten var vi framme i Tidaholm några timmar senare. Då hade vi suttit en halvtimme i, ett av Gud bortglömda ställen, Mullsjö och väntat. Väldigt vackert samhälle faktiskt. Snö fanns där med. Och givetvis passade vi på att ha årets första snöbollskrig! Alla var med, alla utan Emil. Han deltog inte direkt, kan möjligvis ha något att göra med alla ölen han drack dagen innan. Mysigt var det iaf och jag lägger antagligen ut lite kort därifrån sen.

Väl framme i Tidaholm gick vi för att äta pizza. Vi behövde mätta våra utsvultna magar. Det är hårt att vara ute på äventyr runt om i Sverige ska ni veta, ingen lek alls inte. Efteråt blev vi hämtade utav en silvrig minibuss och dess chaufför Lasse. Minibussen och Lasse tog oss först till Emil och Ulfs övernattningslägenhet och sen tog den oss, allihopa, hem till vår destination, aka Tonys lägenhet. Väl där blev det till att slappa framför teven. Såg Employee of the Month, eller va den nu hette, riktigt rolig film. Sen blev det så småningom dags at göra sig iordning för kvällen. Sissi startade partymusiken (inte särskilt uppskattad av Ulf dock)  och sedan blev det sminkning på hög nivå. Emil bytte om snabbt, han blev något slags monster, vit och svart i ansiktet, med svart utstyrsel (värde 499 kr ifrån Buttricks). Ulf körde på den lite mer ekonomiska varianten och förvandlade sig som genom ett vingslag till en livs levande... Hör och häpna.... FOTBOLLSSPELARE! Kusligt värre. Haha. Han ville klä ut sig till något han var bekväm i sa han så inget läskigt här inte. Men han fick till några köttiga sår så hans outfit var inte helt oäven ändå ;) Jag, Sissi och Kenneth körde mer på mellannivån, dräkternas arbetarklass om man säger så. Sissi var en vampyr, jag var en djävul och Kenneth var en död munk. Och vad snygga vi blev! Riktigt bra! Emil och Kenneth såg riktigt läskiga ut. Vita i ansiktet och med svart runt ögonen. Jag gjorde även några sår på Kenneth som faktiskt blev riktigt snygga. Såg ganska verkliga ut så jag är stolt! Fast det blir nog ännu bättre nästa år nu när jag har övat lite ;) Jag gjorde även ett på min arm, mest för skojs skull. Några timmar och många öl/cider/vinglas senare så kom vår skjuts igen och hämtade upp oss för att ta oss till festen i Tidaholms parken, helt gratis. Tony hade nämligen ordnat så att vi levde som kungar däruppe, hur schysst som helst. Verkligen hur schysst som helst. Gratis boende, gratis mat, gratis skjuts under hela vistelsen, gratis inträde till parken och gratis dricka. Vi fick även med oss en skiva hem var (som ett av de fyra livebanden hade gjort) helt gratis, givetvis. Otroligt generöst av honom. TUSEN TACK! Det enda vi la pengar på får den här toppenhelgen var resan dit och hem och pizzan första dagen. Helt otroligt. Tack igen.

Hursomhelst. Festen var gryyymt lyckad. Vi hade riktigt skoj. Timmarna bara flög förbi och helt plötsligt var klockan två och då stängde dom för kvällen. Vi var väl hemma hos Tony igen vid halv tre, tre. Innan dess hann Emil med att skaffa ett ragg och jag och Emil + tre till vann pris för bästa utklädnad. Och då ska det nämnas att det var myycket folk där. 750 pers hade köpt förköp och sen kom det ca 250 till, så ca 1000 personer var det där sammanlagt. Skoj för Tony att det blev så lyckat! Men vi vann iaf, mycket tack vare att vi kände arrangören kanske, men ändå :) Ulf hittade även en övergiven eldgaffel på golvet vid scenen som jag fick, tacktack. Så min djävulsdräkt blev komplett till sist trots allt. Haha, vilken toppenkväll. Skoj var det! Hemma hos Tony tvättade jag och Kenneth av oss sminket samtidigt som Sissi lagade mat till oss, makaroner och hamburgare blev det om jag inte minns fel.. Mums. Vi slappade lite framför teven innan vi gick och la oss, mer än nöjda med kvällens bravader.

Söndagen då. Vaknade vid halv tio tiden och satt och tjötade med Tony ett tag. Vi kollade på en film eller två, duschade och gjorde oss iordning. Sen gick vi ner till pizzerian där Tony hade fixat gratismat (tack igen!) och sen fick vi stressa vidare till bussen som gick tjugo i fyra. Hemresan blev ganska slapp, vi var trötta men nöjda över hur helgen firades. Halv sex var vi framme i Alingsås. Vi sa farväl och tackade varandra för en trevlig resa och sen kom Kenneths pappa och hämtade oss. Var ju iskallt ute. Så tack Stig :) Vi åkte hem en sväng, jag sov och Kenneth bytte kläder, sen åkte vi hem till Annkie och Stig för att bli bjudna på lite mat. Stefan och Anna var oxå där, trevligt. Det blev en skön avslutning på en riktigt rolig helg. Tack alla som gjorde den så lyckad! Bilder finns på facebook, det är bara att kika in :)  

Kommentarer
Postat av: Tony

hej!

jävligt snällt skrivit om mig!

Blev super gläd nu när jag läste din blogg.

och kul att höra att ni hade en kanon helg!

hoppas ni kommer på nästa fest jag ska ha med!

då ska jag försöka ha mer tid för er!

ta hand om er och ha de gott

kram tony

2008-11-05 @ 14:30:10
URL: http://partyproffset.se
Postat av: Sissi

Så himla kul det var! kul att hitta på något tillsammans! har inte varit ute med brorsan på år och dar. Kul med Ulf (zelmerlöv) ha ha!

ska blogga lite så du kan läsa ;)

puss

2008-11-08 @ 17:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0