Ofrivillig bloggpaus.

Japp, nu var det några dagar sen jag skrev här igen men det kan faktiskt inte hjälpas. Dels har jag haft fullt upp, jobbat mm, dels har jag gått och blivit sjuk - igen. Denna gång är det förkylning, en riktigt ordentlig sådan. Mår verkligen uselt. Jag nyser, snörvlar och snyter mig dagarna i ända och nu har jag till råga på allt fått en ordentlig hosta med. Igår låg jag utslagen i sängen hela dagen, förutom en halvtimma mitt på dan när jag använde mina sista krafter till att gå upp och pilla i mig lite lunch, couscous och stekt falukorv som min älskling hade gjort åt mig. Det var också allt jag åt på hela dagen. Så igår vad jag inte kaxig, det kan jag lova. Har aldrig haft en såhär kraftig förkylning förut. Jag har aldrig legat i sängen en hel dag som jag gjorde igår, det är verkligen inte likt mig. Kändes som om jag kunde sova hur länge som helst. Usch och fy säger jag bara. Jag ska aldrig mer klaga på att Kenneth, min pappa eller min morbror är klena och mesiga när dom är förkylda. Det har jag fått äta upp nu. Undrar om förkylningarna blir värre med åren..? Hmm, det måste jag ta reda på. Hursomhelst. Förkylningen slog ut i söndags med ett rejält halsont. Halsen var bättre igår men nu kan jag knappt svälja igen. Bläää. Och idag har jag redan snytit mig säkert 150 gånger. Lägg då till i beräkningen att jag vaknade vid elva och inte överdriver det minsta. Känner att jag måste få klaga av mig här lite i bloggen, någon där ute kanske tycker synd om mig..?  

Idag ska jag ner till Liseberg och lämna in min kassa. Har ju vart hemma ifrån jobbet både idag och igår och eftersom det är sista dagen för säsongen idag så måste kassan och kläderna lämnas in, annars får jag inte min semesterersättningi januari. Det är enda anledningen till att jag orkat mig upp ur sängen idag och fram till datorn för att blogga. Hade det inte vart för det så hade det nog inte blivit något blogginlägg idag heller. Sjukt segt att behöva ta sig ända ner till Göteborg när man mår som jag mår just nu men vad ska man göra? Ska även försöka fixa iordning i lägenheten under dagen idag med så att det är städat och fint tills ikväll, hur nu det ska gå till. Får nog förlita mig på Kenneth och hans städförmåga känner jag. Men det löser sig säkert. Ikväll ska vi ha en riktigt myskväll, äta en mysig middag och bara vänta in julafton. Kyckling á la Kenneth står på menyn, en rätt som jag har berättat om här på bloggen förutom och som dessutom är min absoluta favoriträtt. Ser fram emot detta :)  

Men vad har du hänt det senaste? Orkar inte berätta om alla dagarna men kan iallafall nämna att i torsdags, alltså den 18/12, var Kenneths föräldrar här på besök för att fika och för att spana in vår fina julgran bland annat. Mycket trevligt. När vi precis hade satt oss ner för att spela Absolut Överens, ett riktigt roligt spel, så ringde det på dörren. Jag och Kenneth tittade på varandra, vem var det..?,  vi väntade oss ju inget besök. Kenneth gick och öppnade och utanför stod mina underbara föräldrar med varsin tomtelova på huvudet och hoade att "här kommer tomten"! Dom hade med sig varsitt paket till mig och Kenneth och ett stort till Annkie och Stig. Vi fick ett tankespel, jag och Kenneth, och Annkie och Stig fick en av pappas berömda grisar som han gör på jobbet till släkt och vänner varje år. En gottegris. Dom blev jätteglada för den! Riktigt roligt :) Sen satte dom sig ner och så spelade vi klart spelet tillsammans, alla sex. Hur mysigt som helst. Är så roligt att se att våra föräldrar kan umgås tillsammans och att dom verkar trivas ihop :)

Hursomhelst. I söndags var det en speciell dag. En dag som bara kommer hända en enda gång någonsin.. Det var min och Kenneths ett-årsdag! Det var en av de absolut bästa dagarna i mitt liv. Ska berätta allt som hände men jag tycker nog att det är såpass stort att det förtjänar ett eget inlägg, vad tycker ni..!?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0