Helgen har bara försvunnit!

Ja, herregud vad fort den här helgen har gått! Inte klokt, jag har aldrig varit med om något liknande. Kan kanske bero på att veckan som har varit har vart väldigt tuff och både jag och Kenneth däckade framför teven redan tio över nio i fredags, så en hel kväll försvann ju bara där.. :(

Hursomhelst. Veckan var det ja. Vi har ju börjat med Amadeus i skolan nu, ett internationellt bokningssystem som inte går av för hackor kan jag lova! Shit, jag har nog tusen koder i huvudet nu känns det som! Vi kör intensivt med Amadeus och har inga andra lektioner så vi sitter framför datorerna hela dagarna i skolan, från åtta till tre varje dag. Och tempot är inte direkt långsamt heller.. Så det är tufft men samtidigt väldigt roligt!!! :D Men efter en sådan dag rekommenderar våran lärare att vi ska ta det helt lugnt, inte plugga nåt annat eller så utan istället gå på bio eller något annat och koppla av men det kan jag väl inte direkt påstå att jag har gjort..

I onsdag (efter vår första lektion) så kom jag och satte mig inte ens ner innan jag och Kenneth började städa hela lägenheten. En riktig grovstädning var det med så vi var inte klara förrän vid nio på kvällen. Så det var rätt tufft. Efter torsdagens lektion tänkte jag däremot vila upp mig men hann knappt komma hem innan Sofia och Jonas kom och hälsade på, vi skulle nämligen vara barnvakt åt dom då. Så det var verkligen full rulle hela dagen/kvällen, de hämtades inte förrän vid tjugo över tio på kvällen. (de hade ju sportlov) Och att vara barnvakt det tär på krafterna vill jag lova!! Sofia (som är fem år) har världens energi, inte klokt att man kan vara överallt på det viset hela tiden. Jonas (dom är nio?) är betydligt lugnare. Men det var skoj! Var längesen jag var barnvakt och Kenneth hade aldrig vart det så det var roligt att testa på familjelivet för en kväll :) Och jag kan erkänna att det kändes ganska så underbart när vi tillslut hade fått satt på en film, lugnat ner Sofia och satt tillsammans i soffan med en femåring emellan/på oss. Hihi. Nästan så att jag längtar lite nu!

Kenneth var otroligt söt dagen innan vi skulle vara barnvakt förresten, han gickhela dagen och funderade på vad vi skulle göra osv. Och när vi skulle sova, efter att vi hade sagt godnatt osv så viskade han helt plötsligt i mitt öra halvslumrande: "vi måste köpa hem saft imorgon med", så underbart! Men tillbaka till veckan. I fredags hade vi ännu en tuff Amadueslektion ifrån åtta till tre och efter den så hann jag inte ens hem emellan innan vi begav oss igen. Vi har ju mänligen börjat på valpkurs med vår lille kille. Så då var vi där tills strax efter sju. Sen var det bara hem, äta och sen däckade vi alltså båda två, totalt slutkörda, strax efter nio. Men med tanke på hur veckan har sett ut så kanske inte det var så konstigt! Vi håller ju dessutom på att tillfriskna ifrån våra hemska förkylningar som vi har haft, så ingen av oss har ju vart helt kry i veckan heller. Men nu börjar vi bättra oss igen som tur är!!

Oj, blir ett ganska långt inlägg idag känner jag men jag har ju inte skrivit här på år och dag så det var lite skoj att skriva av sig :) Och dessutom så har vi fått tillbaka vår stationära dator idag! Den har ju krånglat länge så vi var tvungna att lämna in den, så nu är det roligt att sitta vid datorn igen! Är mycket roligare och skönare att blogga på den här datorn. Men men, hursomhelst. Helgen har bara svischat förbi och imorgon så börjar en ännu tuffare vecka. Amadeus 8-15 fem dagar i rad istället för bara tre! Ser inte direkt fram emot det, kommer bli tufft. Men skoj som sagt.

Nu ska jag ge mig, ska hoppa in i duschen och sen ska vi kolla på en film tänkte vi :) Hoppas ni har det bra allihop och att ni snabbt hittar tilllbaka till min blogg nu när jag är på G igen! Och tack till alla som har hört av er och sagt att ni saknar mina inlägg, sånt värmer att höra :) Ha det bra allihop! På återseende snarast! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0