Män som hatar kvinnor.

Var och såg den igår i Bergakungens VIP-salong och kan erkänna att jag blev besviken. Jag fullkomligt älskar boken och har fått höra av vänner och bekanta att den ska vara riktigt bra. Antar att jag hade lite för höga förväntingar helt enkelt för jag tyckte knappt att den var värd och se. Fast nu är jag nog lite hård. Jag tyckte det va riktigt skoj att ha sett den och hade man inte läst boken så är det självklart en bra film. Men de hade ändrat på lite väl mycket saker, vissa saker förstår jag inte alls varför de hade skrivit om och vissa scener i filmen är ju nästan lite töntiga. Som den när Mikael gör inbrott hos Harald, det blir ju nästan fjantigt? Dessutom tycker jag att de flesta skådespelarna var riktigt bleka. Inga höjdarinsatser direkt. Alexandra Rappaport eller vad hon heter, som reporter i början av filmen till exempel. Kunde de verkligen inte hitta nån bättre? Hon kan ju inte ens låta trovärdig när hon i princip läser innantill. Ruskigt dåligt. Och jag som älskar Michael Nyqvist och lovordar honom efter varje film? Vad hände här? Han spelar tafatt och föga övertygande. I boken tycker jag Blomqvist är en stark individ och i filmen vet han ju knappt vad han själv heter. Nej, jag är inte nöjd alls. Bäst av alla är ju Rapace som Lisbeth Salander, hon spelar riktigt bra. Men i stort sett så är jag som sagt besviken. Filmen var inte alls som jag förväntade mig och inga av personerna varken såg ut eller var som jag har föreställt mig. Tyvärr. Men för att vara en svensk film så är den betydligt råare och naken än vad jag någonsin trodde en svensk film skulle kunna vara. Det är ju faktiskt positivt! Men i övrigt, njaae. Gå och se den, filmen är inte dålig men boken är 1000 gånger bättre, det kan jag lova :)




Kommentarer
Postat av: Linda Pihlblad

Jasså var den inte bra, jag har som du skrev. bara hört positiva saker om filmen. att den ska vara svin bra. har inte läst boken men får väl se den:)

2009-03-24 @ 15:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0