Hemma igen.

Japp, nu är vi hemma igen och det har vi faktiskt varit ett tag. Vi kom hem ifrån underbara Thailand i tisdags-morse men jag har alltså inte hunnit skriva i bloggen förrän nu. Ville egentligen vänta tills jag hade tid med ett långt och utförligt inlägg om vår helt fantastiska resa men tyvärr så får det lov att vänta några dagar till. Har verkligen haft fullt upp sen vi kom hem. Vi landade på Landvetter 04:07 (tre minuter före utsatt tid) natten till tisdag, åkte hem och sov några timmar och när vi vaknade igen mådde varken jag eller Kenneth speciellt bra. Kenneth var riktigt dålig. Han hade 39.6 i feber och var glödhet. Så sen dess har jag mest vart hemma och lekt sjuksyster åt min sjuka älskling. Och han är fortfarande inte bra. Han är dålig i magen, har otroliga magknip och han har fortfarande feber. Han är verkligen ordentligt sjuk, stackaren. Det gör ont i mig när jag ser honom må så dåligt :(

Men det är hursomhelst inte bara Kenneths ohälsa som har hindrat mig ifrån datorn (ja vet att han skulle klara sig utan mig i några minuter men det har helt enkelt inte känts nödvändigt eller lockande att sitta vid datorn när läget är som det är), det har vart flera andra saker som har tagit upp min tid med. I onsdags var jag till exempel på utbildningsmöte på Liseberg i fem timmar, riktigt skoj att träffa gänget, eller iaf delar av det, igen. Ser fram emot den nya säsongen. Skulle som sagt helst ha jobbat här i Alingsås nu när Kenneth ska jobba på Citymail men med tanke på läget i Sverige får man hålla fast vid och va glad för de jobben man har, det är inte lätt att få nåt nytt om man säger så. Men jag ger inte upp än, trägen vinner.

Sen har jag även packat upp resväskorna med alla kläder och shoppingfynd ifrån Thailand, städat mm, så bloggen har tyvärr fått vänta. Men idag insåg jag att det kommer ta ett tag innan jag kan författa ett såpass inlägg som vår underbara resa förtjänar och fick göra en kompromiss eftersom jag märker på besöksantalet att ni är många som är inne och kollar efter en uppdatering och många som är nyfikna på hur vi har haft det. Bilder blir det tyvärr inga idag heller eftersom jag inte ens har hunnit lägga över alla bilderna till datorn än. Dumma mig. Ska försöka få tid till det helgen iaf :)

Ikväll blir det mys och filmkväll här hemma, ska laga mat ihop var det tänkt men vi får se hur pigg Kenneth är på det, han har ingen matlust stackaren. Imorgon är det fullt upp. Jag och världens bästa svärmor ska på sminkkurs mellan tio och tolv, sedan är det det dop för Ebba i Hemsjö kyrka klockan tre, sen ska vi träffa Annkie och Stig på kvällen igen var det tänkt. Ska bli väldigt trevligt :) På söndag är det TUR-mässan i Gbg och jag kanske ska försöka få med mig mamma dit (det har änna blivit en tradition att åka dit ihop) men vi får se. Ska äta på Heaven 23 på kvällen med med hela Kenneths familj för att fira Stefans födelsedag. Men jag hoppas hinna uppdatera bloggen "på riktigt" på söndag iaf! Ni får helt enkelt stå ut med mig och min seghet lite till, förlåt! 

Men för att stilla er nyfikenhet: Thailand var bättre än i mina drömmar. Helt oslagbart. Nu - matlagning. Ciaaooo!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jag längtar tillbaka också till Thailand. Men vi kanske åker nån annanstans när pappa fyller 60år. Man är så sugen på att åka bort igen. Pussar

2009-03-22 @ 22:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0