Svårt att sova

Nu är klockan 01:20 och jag har nästan gett upp min jakt på sömn för den här natten. Har legat i Kenneths armar och försökt sova i över två timmar men nu orkar jag inte försöka mer. Känns så hopplöst på något sätt. Jag är verkligen trött, ligger och gäspar och har mig men ändå är jag klarvaken. Orkade knappt gå upp ur sängen nu men vad ska man göra? Jag förstår inte varför jag sover så dåligt om nätterna. Imorse ställde vi klockan på nio så det är inte för att jag sover bort hela dagarna. Jag har nästan alltid svårt att somna nuförtiden. Det är ingen ovanlighet att jag ligger vaken i flera timmar innan jag till slut träder in i drömmens värld. Oftast somnar jag väl inom en timme eller möjligvis två men ibland går det bara inte. Och oftast gör det mig inte så mycket. Jag ligger mest och är lycklig över att få ligga i armarna på världens snyggaste kille. Men det är klart att det kan vara riktigt jobbigt med, som i natt t.ex :( 

Jag har alltså otroligt svårt att somna på nätterna. Och när jag väl somnar så sover jag nog rätt dåligt. Jag vaknar ofta mitt i natten av att jag har drömt någon konstig dröm. Men det har jag alltid gjort. Drömt konstiga drömmar alltså, den ena knäppare än den andra. Drömmer ca fem, sex olika drömmar per natt och det har jag gjort så länge jag kan minnas. Men jag brukar inte vakna av dom, som jag gör nu. Jag brukar komma ihåg dem alla på morgonkvisten istället. Bättre det, om ni frågar mig. Men varför sover jag så dåligt? Kan det gå i arv på något sätt? Jag vet att min mamma sover dåligt på nätterna och det har hon gjort så länge jag kommer ihåg. Hon brukar inte somna förrän tre, fyra på nätterna och då somnar hon oftast framför teven. Så vill inte jag ha det. Så imorgon är det jag som går upp samtidigt som Kenneth (vid sex-tiden) för att inte gå och lägga mig igen som jag brukar. Om jag går upp såpass tidigt borde jag ju verkligen vara dötrött imorgon kväll och på så sätt däcka tidigt, eller? Jag vet faktiskt inte vad jag ska försöka med om inte det funkar.. Är helt tom på idéer. Så allihopa - håll tummarna för att det fungerar!! Nu ska jag väl återgå till sängen trots att jag fortfarande är klarvaken >.< Godnatt allesammans.

Förresten, är det någon därute som har några goda råd till övers? Några bra tips som jag kan försöka med i fortsättningen? Behöver verkligen lite hjälp för så här kan jag inte ha det. Några tips på aktiviteter som man kan sysselsätta sig med innan man går och lägger sig, eller andra saker som man kan förändra i vardagen för att både somna lättare och sova bättre? Alla råd är av värde, är tacksam för det minsta bara så ni vet ;) 

Kommentarer
Postat av: Mary

Har legat i feber de senaste dagarna så jag har inte mått så bra, men jag tror att det är på väg att bli bättre. Nackdelen nu är väl att jag sovit så mycket att jag inte kan sova nu i stället :/ Allt bra mig dig då? Så nu när jag piggat på mig så ska sätta igång och blogga också. Vi måste se till att ses snart :) Puss

2009-01-07 @ 03:15:24
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Jenny

Jag har också haft sömnsvårigheter på sistone.. det är inget vidare =/ Saker som brukar kunna fungera för mig är varm mjölk med honung i eller att äta någonting. Att läsa en liten stund innan jag ska somna, eller att koncentrera mig på andningen.. =)



Har en ny bloggadress btw; http://petaloflove.blogspot.com/



Kram

2009-01-07 @ 10:41:47
URL: http://petaloflove.blogspot.com/
Postat av: Malin F

Det enda tipset jag har är att läsa innan du somnar. Jag har jätteproblem att somna om jag inte läser. Man varvar ner och får tankarna på annat. Läser man tills ögonen nästan går igen så brukar man somna efteråt. Gäller att inte ha en för spännande bok dock =P Hoppas du får sova bättre. Sov förresten inte heller särskilt bra i natt men det beror mer på att en viss bortskämd rottweiler började skälla vid fyra......Suck! =( Jaja! Ha det så bra!!! Kramar

2009-01-07 @ 12:10:53
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0