Nyklippt och väldigt uppåt :)

Yes, nu är jag nyss hemkommen ifrån stan. Känns som om jag har fått gjort en hel del saker idag redan. Bra saker. Gick upp någorlunda tidigt, duschade och åt en (för mig) ordentlig frukost. Sen satte jag mig vid datorn för att skriva om och fila lite på mitt CV. Hade inte mycket tid till övers men fick ihop det rätt bra ändå. Jag blev så där lagom nöjd. När det var klart tog jag på mig lite snyggare vardagskläder än vad jag kanske brukar och sminkade mig snabbt. Vid kvart i tolv promenerade jag in till stan i solskenet för att klippa mig, helt underbart väder ute idag för övrigt, och hann dessutom med att springa på Emmelie, Tilda och Ebba på vägen. Mycket trevligt. Strax efter tolv var jag framme och steg in på No 19, Frisörstugan. Där har jag klippt mig i många år nu. Känns så skönt att ha en frisör som man alltid går till, som man kan lita på och som känner mitt hår utan och innan. Har haft ganska mycket problem med metaller mm, speciellt när jag fortfarande bodde hemma. Hursomhelst, Anna heter min frisörska och hon är helt underbar. Verkligen jättego! Blev jättenöjd med klippningen idag med, klippte egentligen bara topparna men eftersom dom var rätt så slitna så blev det en ganska stor förändring. Ska verkligen börja klippa mig oftare i fortsättningen, det är ett som är säkert. Efteråt blåste hon håret på mig så jag fick upp mina lockar. Har egentligen ganska lätt att få lockigt hår men eftersom jag är ganska ointresserad av frisyrer och hår i allmänhet så ägnar jag inte någon tid alls åt mitt hår. Brukar borsta igenom det sen får det vara bra liksom. Men jag ska faktiskt börja blåsa håret ibland, man känner sig så snygg och fräsch när man gör iordning håret en vanlig vardag och inte bara när man ska gå ut. Så nu ska jag inhandla en tratt till min hårfön, det ni :)

Efter klippningen gjorde jag en sak jag aldrig gjort förut. Snygg i håret som jag var och dessutom sminkad och finklädd, kände jag att självförtroendet var på topp och gick in i en viss affär och lämnade in mitt CV. Kändes bra, har fått tips ifrån ams att just den butiken behöver folk så jag tänkte chansa. Har ju inget och förlora. Får se om dem nappar, hon jag lämnade CV:et till hade ingen aning om dom behövde folk eller inte men hon skulle spara det och visa det för den som har koll iallafall. Alltid något. Så sådär ska jag börja göra oftare, gå direkt till butiken och söka jobb, det var inte alls svårt. Det var till och med ganska roligt! Så nu ska jag bara ha ett jobb inom en snar framtid, så det så.

Känner mig ganska laddad inför dagen. Nu ska jag ta fram mina nyinköpta engelskaböcker och bläddra lite i dom. Börjar ju skolan på måndag. Eller aa, börjar läsa eng B på komvux rättare sagt. Dock bara distans så jag kommer vara där två timmar varannan vecka. Men ändå, alltid något. Jag har ju inte läst den kursen på gymnasiet och den behövs till de flesta linjerna på universitetet så den kan vara bra att ha. Även om jag fortfarande inte har en aning om vad jag ska bli "när jag blir stor".. Borde bli dags att fundera ut det nu som sagt. Men det kommer jag göra snart, det känner jag på mig. Är riktigt positiv idag!! 

Ikväll ska jag träffa hela tjejgänget igen, Linda, Liselott, Lina och Emma. Ska blir riktigt roligt, var ett himla tag sen. Vi ska bowla på Stures klockan nio. Var över ett år sedan jag bowlade så vi får la se hur det går. Har en tendens att släppa klotet lite för tidigt så att det dunsar till ganska högt, vilket kan vara ganska pinsamt. Men ändå en rätt vinnande teknik. Har faktiskt ett rekord på 197 poäng som jag är ganska stolt över. Dock är jag otroligt ojämn så det kan lika gärna hamna vid 100-poängsstrecket. Vi får se. Efter och innan bowlingen blir det till att umgås med min älskade pojkvän och sambo. Det är inte ofta jag kallar honom det, låter så vuxet, men det är ju faktiskt det han är. Min sambo. Ska nog gå upp en sväng till Annkie och Stig innan med. Myys. Är så otroligt kär i min Kenneth, han är den bästa som finns. Han är så fin och så snäll. Han behandlar mig fortfarande som en prinsessa, efter ett helt år. Igår till exempel, när han kom hem ifrån jobbet hade han köpt med sig en present till mig bara sådär. Ett pussel!! Blev så glad. Det är ungefär som vårt gamla pussel fast nu ska man inte ha ögonen i bakhuvudet utan nu ska man se in i framtiden. Man ser massor med barn på en bild och man ska lägga det dom blir i framtiden. Ska bli kul, jag har faktiskt inte börjat än :P Och idag, när jag gick hem ifrån stan så kändes det precis som det gjorde för ca ett år sedan. När jag och Kenneth precis skulle få vår lägenhet. Det var lika fint väder som då, solen sken och värmde mig i ansiktet. Och i lägenhetshuset brevid vårat, var det några som höll på renovera idag. De slipade och målade med fönstret öppet så det luktade precis som vår lägenhet gjort för lite mer än ett år sen. Jättemysigt :) Gick bara och tänkte på hur bra livet kan vara. Att det kan förändras så fort. För ett år och en månad sen hade jag inte träffat Kenneth. Jag bodde själv och längtade efter någon att dela livet med, trots att jag nästan hade gett upp hoppet. Men så träffade jag Kenneth, fyra månder senare var vi sambos och ägare av världens finaste lägenhet. Tänk hur fort livet kan förändras till det bättre. Det är helt galet när man tänker på det. Och jag känner mig fortfarande precis lika nykär i Kenneth som jag gjorde då. Allt känns så perfekt. Allt ÄR så perfekt. Sen den dagen jag träffade Kenneth så fullkomligt älskar mitt liv. Innan dess var allt bra och jag ansåg mig lycklig men det kan jag konstatera såhär i efterhand att det var jag inte. Inte alls. Jag tackar Gud för att jag har haft sån tur och Kenneth för att han fortfarande älskar mig och vill leva med mig. Är bara så lycklig och tacksam :) 

Nu ringde min söta morfar med, bara för att prata lite och se hur jag mår. Jag har verkligen världens bästa morfar, alla kategorier. Han är underbar. Vi bestämde att jag ska komma hem till han i nästa vecka för att laga mat tillsammans. Han ska lära mig sin parad-rätt, nämligen köttgrotta. Mmm, mums. Den är så god. Han är en riktig hejare på att laga mat min morfar. Trots att han är över åttio med råge så städar han och lagar mat varje dag. Och fixar med sina växter, trädgårdsgalen som han är. En vital åttioåring helt enkelt. Jag älskar han så mycket <33

Jag kan bara sammanfatta dagen på ett sätt. Underbar.
Vilken otroligt underbar dag det är idag :) 

 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad roligt att du ska börja läsa igen vännen! :) Allt bra annars? Själv har jag fullt upp med skolan, fast det är inte länge kvar nu innan det lugnar ner sig så det är skönt. Plus att jag ska iväg till Stockholm nästa helg till syrran, för vi ska iväg på konsert med Chris Brown (!).... Jag fick det i födelsedagspresent av henne. :) Och i helgen var jag på bio med Marcus (vi såg Twilight, vilket var skitbra förresten!!!) och innan åt vi mat på en jättemysig restaurang. Och när vi kom hem masserade han mig och så låg vi och myste. Han bjöd mig på allt den dagen som en del av min present för den andra delen hade han inte fått tag på än. Han är verkligen världens bästa kille! <3 Önskar du kunde vara här gumman så vi fick umgås allihopa så du kunde få träffa min perfekta prins! Det finns så mycket vi skulle behöva prata om, känns verkligen som det var superlängesen vi fick chansen att verklgen ta igen allt som hänt! :( Lycka till med studierna! Det kommer du klara galant. ;) Pussssssa!

2009-01-12 @ 15:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0