Helgens bravader

Helgen har varit mycket trevlig! I fredags åkte jag och Kenneth hem till Linda och Magnus för första gången. Dom har ju köpt ett hus på 146 kvadratmeter (helt galet stort och fint) i Hålanda. Var verkligen jättemysigt. Vi åt räkor, en jättegod kladdkaka och tittade på Let´s Dance. En perfekt fredagskväll helt enkelt! De hade även världens mysigaste katter, Tessla och Hobbe. Två långhåriga bondkatter/norska skogskatter som var helt underbara. Man kunde lägga dom hur som helst i knät och de låg bara kvar och spann. Och dom älskade Kenneth. Visst låg dom och myste i mitt knä med men alla djur verkar dra sig till Kenneth på något sätt. Orättvist! Hihi. Men de var jättekeliga samtidigt som de var väldigt lekfulla om man sprallade upp dom. Så söta. Precis en sån katt som man skulle vilja ha. Så nu har jag fått stå ut med Kenneths skaffa-katt-prat sen dess. Hihi. Nejdå inte stått ut, det var fel ordval. Är verkligen jättemysigt när Kenneth pratar om att skaffa katt. Så nu ska vi faktiskt börja hålla ögonen öppna! Vi vill ha en med norsk skogskatt i och det är kanske inte det lättaste att få tag på. Men om ni känner nån som känner nån som har fått eller kommer få kattungar med norsk skogskatt i, tänk på oss! :)

Så fredagen var väldigt mysig. Linda oc Magnus, vi får verkligen se till att träffas snart igen! Lördagen var också helt underbar. Jag åkte iväg och tränade fotboll mellan tio och tolv och Kenneth fick en välbehövlig sovmorgon. Han har ju faktiskt gått en hel vecka på läkarlinjen nu. Mycket nya intryck och annat som ska smältas :) Träningen gick bra. Sprang sjörundan två varv i spöregn och sen hade vi styrka och stationsövning inomhus mm. Jag tog ut mig ganska rejält, kände mig rätt nöjd efteråt. Sånt är skönt. När jag kom hem hade Kenneth börjat fixa i lägenheten. Vi tog tag i alla räkningar, satte in alla papper i pärmar osv. Vi (läs Kenneth) var väldigt duktiga! Min älskling dammsög dessutom hela lägenheten medan jag duschade. Han är otrolig. Sen gick vi och veckohandlade och hade en allmänt mysig eftermiddag. På kvällen lagade vi en smarrig middag tillsammans och kollade sedan på National Treasure 2, en jättebra film som alla borde se. På söndagsmorgonen bar det av till Gbg, närmare bestämt hem till Stefan och Anna. Kenneth och Stig skulle hjälpa sin bror att lägga golv och jag följde mest med som sällskap. Haha, satt och tjötade med Anna hela dagen istället. Mycket trevligt. Kände oss mest i vägen så vi beslöt oss för att låta våra karlar briljera istället :) Vid två tog jag och Kenneth tåget hem till Alingsås för vid halvfem var det dags för buggkurs i folkets hus!! Kenneth började ju där förra terminen men skadade fingret så han hoppade av då och började om nu igen. Innan dess hann vi även med att äta en god middag på Thai Take Away. Vi älskar ju thaimat. Buggen gick verkligen jättebra! Kenneth kom ihåg allt han hade lärt sig och var riktigt duktig. Såg ut som han tyckte det var riktigt roligt med. Jag dansade inte så mycket. Satt mest och kollade på Kenneth och var allmänt lycklig för att jag har en sån underbar kille. Var meningen att vi skulle väntat på fridansen sen så jag kunde buggat lite mer men jag fick sånt skoskav så vi struntade i det >.< Gick istället hem och kollade på A Beautiful Mind med Russel Crowe i huvudrollen. En av mina favoritfilmer som Kenneth faktiskt inte hade sett innan! En mycket bra film :) 

Det var vår helg det. En helt underbar sådan som alltid i Kenneths sällskap :) Nu är den en ny vecka och den ska bli lika bra som den förra, det har jag bestämt. Inga deppdagar och inget gråtande för min del, så det så. Idag ska jag möta Kenneth i stan (Alingsås) efter hans skola för vi ska leta upp en engelskabok som jag kan läsa i eng B. Lite besvärligt för den ska vara på ca 200 sidor och jag hittar inga som har så få sidor i!?! Men det ska nog ordna sig med Kenneths hjälp. Sen har vi tvätttid klockan fyra och klockan sex hämtar Lennart mig för en och en halv timmes fotbollsträning. Ska bli kul. Vill även hinna plugga lite med men vi får se hur det går med det. Annars får jag sitta hela dagen imorgon och hela onsdagen. Ska verkligen göra alla mina inlämingar exemplariska. Och då måste jag ha lite pli på mig själv så jag inte gör massa annat hela tiden istället för att plugga. Självdisciplin är ordet jag söker. Nu ska jag göra mig iordning. Ha det bra så länge allihop!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Låter som ni haft en kanon-fin helg. Plugga på lilla hjärtat. Pussar

2009-01-26 @ 17:25:42
Postat av: Jeanette

Hejsan hjärtat! <3

Vad roligt att hör att allt är bra med dig, förutom några få gråtattacker. :( Men du har helt rätt,inget mer gråtande nu! Du har ju en kille som verkar väldigt snäll och du har en underbar familj och vänner som alltid finns där för dig! Och du kommer få jobb supersnart, det tror jag verkligen! Vem skulle inte vilja ha en söt och trevlig tjej jobbandes hos sig liksom? :) Vad roligt att ni vill skaffa katt! Hoppas ni hittar nåt! Lite synd att min kisse är steriliserad för hon har ju norsk skogskatt i sig (hon har världens finaste päls!)... :P Själv sitter jag nu i Stockholm hos syrran och myser. Vi har gjort så jäkla mycket så det går inte att skriva allt här nu, men jag har så mycket skoj att berätta när det finns mer tid över! :D Saknar dig i alla fall <3 Marcus hälsar så gott. ;) Ha det bäst min älskade vän!

Pussas

2009-01-26 @ 18:04:43
Postat av: andrea

sv: haha jo du hade ett rätt i alla fall :D (Y)

2009-01-26 @ 19:29:40
URL: http://andreathulin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Uschja, inte lätt att hitta (bra) så korta böcker =/ Tänkte att jag skulle vart smart och tipsa om Stephenie Meyers böcker, har just läst dem (fast på svenska) men de är ju typ 500 sidor tjocka så det fungerade ju inte =/ Men kolla på biblioteket, där måste de ju ha massor att välja på =)



Förresten, det är jättekul att läsa din blogg. Men styckerna är så långa att det är svårt att hålla sig på rätt rad när man läser. Det blir liksom en enda gegga av text =S Kanske bara är jag men.. Nått att tänka på kanske =)



Ses vi imorgon på Folkets?



Kram kram

2009-01-26 @ 20:24:07
URL: http://petaloflove.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Låter som ni hade en toppen helg gumman :) När hinner du med att ses hahah jag har fortfarande inte sett hur du bor ;) Puss pusss

2009-01-26 @ 22:15:06
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Hejsan!!

JA, det är inget vidare att vara arbetslös....

Finns nog tyvärr inte så mycket jobb ledigt nu heller när alla säger upp folk här och där...

Du får ta och vidare utbilda dig!!

Hoppas allt är bra med dig annars!!

Puss å kram

2009-01-27 @ 13:38:36
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0