Hejhej alla!

Idag är det onsdag tror jag. Eller ja, vid närmare eftertanke så är jag helt säker på detta. Men det är nu när dagarna flyter ihop som man kan vara säker på att man har varit arbetslös för länge. I tre hela veckor nu! Pest och pina. Jag vill verkligen ha ett jobb, förstår inte att det ska vara så svårt att hitta ett. Jag har bra betyg, är mer än arbetsvillig och har skött alla jobb jag någonsin haft på ett exemplariskt sätt om jag får säga det själv. Det enda som saknas är - kontakter. I dagens samhälle är det ju nästan omöjligt att få ett jobb om man inte "känner nån som känner nån" och det gör mig ganska så förbannad. Blir så lack.

På tal om något helt annat. Igår fick min älskling hem sin första läkarbok. Den är stor och tjock och helt på engelska. Jag är mäkta imponerad. Tänk att han faktiskt ska bli läkare. Kändes som om det gick upp för mig igår först, när jag satt och bläddrade i hans Human Anatomy, som boken heter. Nu är det inte långt kvar tills han börjar heller, på måndag smäller det! Och jag är säker på att jag är minst lika nervös som han själv. Hihi.

Känner att det här kommer bli ett rörigt inlägg. Har så mycket att skriva och berätta om att jag inte ens kan hålla en röd tråd i inlägget. Så jag ber tusen gånger om ursäkt om jag hoppar lite mellan ämnena.

Hursomhelst. Pratade med Olle i telefon idag. Min söta Olle som jag träffar alldeles för sällan. Han och Zandra (min "syster" ifrån Liseberg) ska åka utomlands på lördag och dom vill ha mig med. 1500 kr för en en veckas resa med ospecificerat boende i Egypten, det är inte dåligt det. Blev sååå sugen på att följa med. Vill verkligen. Men jag måste vara realistisk. Jag har inte råd. Har 10 000 kr på kontot ungefär och det ska ju räcka ett tag om man säger så. Tills jag får ett jobb, om jag får ett jobb. Jag är ganska pessimistisk till det just nu som ni kanske märker. Dessutom ska ju jag och Kenneth (och familjen) åka till Thailand den första mars. Så jag har redan en resa att se fram emot och att spara ihop pengar till. Och sen börjar ju Kenneth skolan. Det är en ganska stor händelse som jag gärna vill dela med honom, jag vill vara där med han på månsdagmorgon, pusha honom och säga att allt kommer gå som en dans. Så det är mycket som talar emot. Men samtidigt så vill jag! Jag vill verkligen! Åå, vilken beslutsångest jag har. Har alltid haft en otroligt beslutsångest. När jag var liten kunde det ta uppemot en timme för mig att bestämma mig för om jag ville ha apelsin eller jordgubbssaft typ. Då är det illa. Tänk er bara när det var lite större beslut som skulle fattas. Om jag skulle köpa det där linnet osv. Helt otroligt att folk stod ut med mig i affärerna. Jag vill tro att min beslutsångest har blivit bättre och bättre med åren även om det kanske mest är önsketänkande. Jaja, det var ett sidospår. Jag har iallafall till klockan tre på mig att bestämma mig angående resan, även om jag nog redan vet vad jag kommer svara.. Eller? :/

Igår var jag och Kenneth hemma hos mina föräldrar på en underbart smarrig middag. Sen fastnade vi framför The Guru som gick på trean, rolig film. Hann dock inte se klart den. Var riktigt roligt att hälsa på mina kära päron, var jättelängesen jag och Kenneth träffade dom. Skärpning på oss!

Fick ett positivt besked igår med. Den KY-utbildningen jag har tänkt att söka till hösten fick statligt stöd och kommer alltså att starta. Riktigt roligt! Så nu hoppas jag att jag kommer in på den. Annars vet jag inte vad jag ska sysselsätta mig med då.. Är egentligen bara den utbildningen jag kan tänka mig för tillfället, som jag ärligt kan säga att jag ser fram emot. Visst finns det en hel del annat jag funderar på och skulle kunna läsa men den här känns rätt på något sätt och då borde det väl vara det med? Jag håller tummarna för detta iallfall :)

Idag står mycket på agendan. Jag ska laga mat nu strax (tänkte göra lasangette) sen ska jag lägga in lite tvätt i tvättmaskinen för att sedan rusa till Utbildningens Hus här i Alingsås och min första lektion i Engelska B. Och efter den är det raka vägen hem för ett snabbt ombyte för jag ska gå på min första grusträning för året! Kommer bli jobbigt men ruskigt skoj!! Så dagen kommer nog gå undan. Gillar inte att stressa så mycket men det får gå ändå. Var ju förresten hos läkaren och kollade upp mitt öra och det gick bra! Jag hade ingen öroninflammation! Känns otroligt skönt att äntligen få ett positivt besked när man är hos farbror doktorn. Min fruktansvärda värk i högerörat (som jag har vaknat av flera nätter i rad det senaste och gråtit förtvivlat av) berodde på att min visdomständer är på väg att komma upp. Så nu kan jag träna för fullt iallafall, sååå skönt.

Nej, har egentligen inte tid att sitta här nu. Ska leta upp ett block som jag ska ha med mig till engelskan ikväll nu. Sen blir det stress, stress och åter stress. Ska börja lägga upp fler bilder på bloggen nu med, det är ett löfte. Men tills dess får ni nöja er med massa struntprat och välformulerat grubbel ifrån min sida. So long!!

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag däremot fick besked om öroninflammation idag :s inte alls kul. Måste ses snart. Pusspuss

2009-01-14 @ 14:33:24
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Sofie

bra jobbar på träningen idag eve! det är så kul att du är med ofta nu :'D du måste följa med på träningslägret föresten :* pusspuss

2009-01-14 @ 22:38:29
URL: http://soffiemartinsson.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Det va så kul att ni kom ner och hälsade på. Ser fram emot filmkvällen på söndag. Pussar:)

2009-01-15 @ 09:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0