Fullt upp

Ja, idag har jag verkligen haft och göra. Det är konstigt att man kan ha så här fullt upp trots att man är arbetslös! Men det är så mycket som ska fixas hela tiden. Idag har jag ringt min handläggare på ams och bokat tid där, sen har jag suttit i telefonkö i 45 minuter för att komma fram till alfa-kassan. 45 minuter!! Helt sjukt är det. Började på plats 49... Sen ska det påpekas att jag säkert ringde tio samtal innan dess men då hade dom till och med fullt i kön. Helt sjukt. Men jag kom fram tills slut och fick lite hjälp. Så nu vet jag iaf vad det är jag behöver göra för att få några kronor om dagen. Och det är inte lite det, så många papper som ska skrivas på och skickas in, turer fram och tillbaka. Dom gör det så krångligt som möjligt bara för att man ska göra fel, skicka tillbaka och till sist tröttna och ge upp. Men det ska inte jag göra! Det har ni mitt ord på. Hursomhelst. Efter det ringde min fotbollstränare, Mr Lennart Norman och informerade om var och när alla träningar kommer att hållas nu när vi sitter i gång på allvar. Jag har även pratat med mamma en stund. Så det känns som om jag inte har gjort annat än att sitta i telefon, hela långa dagen. Nu har jag precis diskat och tänkte fixa lite i lägenheten. Men först skriva lite vad som hände igår, så varsågoda :)

Onsdagen började bra och blev bara bättre. Jag pratade med Sissi och vi bestämde oss för att gå ut och gå en sväng, vilket nästintill var omöjligt. Det var otroligt halt ute! Och jag hade väl inte de bästa skorna på mig heller, helt platta under så jag är glad att jag överlevde om man säger så. Men vi kom inte så långt, möttes upp i stan på vårt absoluta favoritcafé, Café Viola, som för övrigt gör den godaste kladdkakan i hela världen! Men jag som har blivit sund nu i och med det nya året, åt den såklart inte. Jag köpte faktiskt ingenting. Lite stolt är det tillåtet att vara, right? Nåväl. När vi ändå var i stan kom jag på den briljanta idéen att gå in på ams och anmäla mig som arbetssökande. Vilket var lättare sagt än gjort. Jag har aldrig sett så mycket folk inne i den lokalen förut! Helt fullproppat. Fick reda på att det aldrig har varit så många arbetslösa i Alingsås som nu, men det kom väl inte som någon större chock. Jag hade tur och kom in rätt snabbt till en kille som jag tror kan ha hetat Frantyesco eller något liknande. Han jobbade egentligen inte som handläggare men fick lov att hoppa in när det var så mycket folk som det var. Men detta kan ha gjort att det tog lite extra tid. Jag klagar inte, han var hur trevlig som helst och det märktes att han brydde sig just om mig och min situation. Men stackars Sissi och Lukas fick snällt sitta och vänta på mig utanför i en timme och 40 minuter! Hon tyckte kanske inte det var det roligaste hon gjort. Men snällt var det iaf. Jag blev klar och vi promenerade hem till mig för att äta lite mat. Vi skulle nämligen iväg till Hälsostudion vid sex för att träna ett Core-intervallpass ihop. Ett jätteroligt pass! Mycket balans och styrka, smidighet och stabilisering, precis som jag behöver. Träffade även min underbara svärmor där, det är inte dumt att träna tillsammans med sin svärmor ska ni veta! Lukas, Sissis söta son, var jättego igår med. Jag och Kenneth och myste i soffan och då låg han på mig och var allmänt söt. Riktigt mysigt var det :) Efter träningen kom jag hem och hoppade in i duschen för att sedan hinna se en film med min älskling. Såg Will Hunting, eller Good Will Hunting som den kanske heter, har dålig koll.. Hade inte sett den förut men shit så bra den var! En jättebra film men många bra skådisar, bland annat Robin Williams som är en stor favorit till mig. Efter filmen var det läggdags och jag blev nästan lite nere. Ville verkligen inte ligga vaken så många timmar som jag gjorde natten till igår. Men det behövde jag inte. Kenneth tog fram massageoljan och masserade mig en stund, sen låg han och pillade mig i håret tills jag somnade. Jag har nog aldrig somnat så gott förut. Han är underbar min älskling, förtjänar inte en sån fin och bra kille egentligen. Jag är så tacksam :) Underbart mysig kväll var det iallafall.

Tillbaka till nutid. Ska lägga in lite kort på datorn strax så ska ni få se min nya last här i livet. Och kanske att jag hinner med och lägga upp lite kort ifrån i julas med, vi får se. Sen längtar jag till Kenneth kommer hem, tror han slutar vid fyra idag. Ska antagligen låna Annkie och Stigs bil för att åka och storhandla på Maxi ikväll, alltid lika skoj. Så mysigt att åka och handla ihop, tycker ni inte det? Annars får vi se vad som händer. Ha det bra allihop.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej gumman, ett tips om man har svårt att sova är att köpa ett dofkrus och lavendel doft, sen tänder du det i sovrummet några timmar innan du ska sova, det funkade på mig när jag hade som mest problem med sömnen :) Puss o kram

2009-01-12 @ 13:27:27
URL: http://sjoquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0