Vig som ett kylskåp.

Ja, så illa är det ungefär. Är fruktansvärt ovig. Jag kan inte ens sitta på rumpan med ryggen sträckt och ha raka ben rakt fram ni vet? Sådär som alla andra kan luta sig fram och ta tag med händerna i tårna? Det är helt omöjligt för mig. Jag får sitta med ryggen böjd som en banan för att överhuvudtaget kunna ha raka ben.. Det är nästan sorligt. Har faktiskt börjat oroa mig för vad som kommer hända när jag är lite äldre så nu har jag bestämt mig för att göra något åt saken. Så nu är det strechning på hög nivå varje dag som gäller! Och då menar jag inte fem-minuters-strech efter fotbollsträning utan en ordentlig sådan. Började igår på fotbollsträningen, med pappas hjälp, och det gick riktigt bra :) Efter en halvtimme kunde jag faktiskt nudda tårna när man sitter med ena benet rakt och det andra böjt ni vet? Det har jag inte klarat på flera år. Så nu ska jag försöka göra detta (med Kenneths hjälp) varje dag eller iaf ordentligt efter varje träning så ska ni se att i sommar kan jag nog stå med raka ben och udda marken. Det är mitt mål iallafall och jag SKA lyckas.

Rolig träning igår förresten. Rolig och speciell. Vi var bara fyra som hade vågat oss ut i snön och kylan! Lite trist, går ju inte att göra några direkta övningar men vi hade riktigt kul ändå :) Sprang intervallträningen iaf, som vi gör varje onsdag (springer i fyra minuter och går i två x4) och det gick riktigt bra för min del. Man känner att det blir lättare och lättare för varje gång. Sista fyraminutarn sprang jag riktigt snabbt och lätt, trots att jag hade håll i hela magen, är riktigt stolt. Hade inte orkat en meter längre iofs, tog ut mig rätt bra men det är ju det som ger och är meningen. Sen gick vi in och körde lite styrka och sen strechade jag alltså ordentligt. Kul träning ändå!

Idag är det förresten en speciell dag. Min kära mormor hade fyllt 75 år idag om hon hade levat. Blir fortfarande ledsen när jag tänker på henne, saknar henne så mycket. Det gör ont i mig att hon inte hann träffa Kenneth med, hon som var så angelägen om att jag skulle hitta en man någon gång. Men hon vet säkert, det är vad jag tror iallafall. Att hon på något sätt ser oss och vet hur lycklig jag är. Hursomhelst. Ett stort grattis till min älskade mormor <33 Och inte nog med det, jag får väl passa på att säga grattis till mig själv med. För tittar ni i almanackan idag så ser ni att det är Evelina och Evy som har namnsdag idag! Så grattis till oss båda :)

Sist men inte minst, dagens planer: Ska in till stan nu så fort jag har tagit på mig kläder, ätit och sminkat mig. Ska kolla om jag hittar en ursnygg klocka som jag vet har funnits på Ur och Penn i Storken. Hoppas den finns kvar nu bara!! Sen ska Kenneth möta upp mig där direkt efter hans skola, han ska bara hem och byta om och hämta bilen, sen sticker vi till Lager 157 :) Ska bli riktigt roligt. Var väldigt längesen jag var där och jag har aldrig vart där med Kenneth. Hoppas det inte är så utplockat som det kan vara ibland bara. Nu ska jag bege mig. Ha det bra allihooop.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth Karlström

Hej Evelina!

Har varit inne o läst dina inlägg ett par dagar bakåt. Roligt att se att du mår ganska bramen allt kommer nog att kännas ännu bättre när ni har varit iväg o firat Agneta. Hoppas att ni får en underbar resa. Har hon sagt om hon ska fira sin dag när hon kommer hem, har köpt en liten present till henne.Nu rinner tiden iväg så nu börjar väl snart Lisebergsjobbet igen? Jag går hemma på dagarna o har det bra som pensionär, kan förstås bli lite långsamt ibland. Va kul att Kenneth kom in på skolan, det kommer han att fixa bra, du får skämma bort honom när han kommer hem på kvällarna.Kommer ni upp till Jordgubbens dag , ja hoppas det för nu var det länge sen vi sågs. Idag har Ulrika o hennes sambo åkt till Ullared hoppas de gör många fynd. Leif är där ute varje helg och hjälper dem att renovera huset. Men när våren kommer åker vi till en tur till Hemsjö igen. Ha det nu så bra önskar

Lisbeth

2009-02-13 @ 12:39:51
Postat av: Anonym

AJdå ett kylskåp till i familjen.Min plan är yoga 20 min på morgonen så ofta som möjligt. Vi får peppa varran.Kul att läsa dina bloggar,du skriver så bra. Kram Annkie.

2009-02-15 @ 14:09:12
Postat av: Sofie

jag ska tjata på dig på träningen så att du klarar av det ;)

2009-02-16 @ 17:07:14
URL: http://soffiemartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0