Kungligt bröllop.


Nu är det offentligt. Ingen har väl missat Kronprinsessan Victorias och Daniel Westlings förlovning. Klockan fem idag kommer förlovningsringarna visas upp i en intervju med SVT på slottet. Daniel och Victoria träffades på ett gym 2002 och blev förälskade och det har varit många turer om deras kärlek och eventuella förlovning sedan dess. Men idag blev det alltså offentligt. Regeringen svarade ja på frågan om de kunde acceptera förlovningen mellan Victoria och Daniel och kärlekssagan är numera komplett. Bröllopet kommer äga rum någon gång under försommaren 2010. 

Jag har precis sett kungafamiljens framträdande i tv och tal till svenska folket och jag tycker de talade riktigt bra alla fyra. Speciellt kungen. Jag gillar verkligen kungen :) Tycker han verkar vara en god och sympatisk man och jag tror på han när han talar. Det verkar som om både han och drottningen är väldigt glada för sin dotters skull och att dom tycker mycket om sin nya svärson. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Daniel och hans utnämning till prins än i och för sig. Den bilden jag har fått av honom i media har väl inte varit särskilt positiv men jag är inte tilräckligt insatt för att uttala mig om detta känner jag. Men visst är det positivt att kärleken får bestämma. Både Victoria och Daniel verkar ju väldigt lyckliga och det är ju det som är huvudsaken :) Jag tvivlar starkt på att någon av dem någonsin kommer att läsa detta men hursomhelst: Ett stort grattis till förlovningen Victoria och Daniel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0