Kärleksfull helg ♥

Ja, nu var det ett tag sen jag uppdaterade här igen. Men min helg har helt b-e-a-utiful (som Bruce den Allsmäktige hade sagt). Antagligen den bästa någonsin, har haft så otroligt mysigt så jag har inte haft en endaste tanke på bloggen. Men nu så kommer det iallafall en ordentlig uppdatering om helgen, varsågoda :)

Torsdag: Var som sagt på Lager 157 med älsklingen :) Hittade en hel del. Kenneth köpte flera t-shirtar och linnen, fyra Frank Dandy-kalsonger (ursnygga), en kofta, ett par shorts och ett par ursnygga Wrangler jeans för 150 kronor. Billigt och bra! Jag hittade två koftor och en stor, fin och pösig t-shirt. Så turen till Gällstad var riktigt lyckad. Jätteroligt att åka iväg på roadtrip med sin älskling så! Vi har väldigt skoj ihop vi två :) På hemvägen passade vi på att veckohandla på maxi när vi ändå hade bil och då köpte vi även med oss GuitarHero hem!! 399 kronor kostade men det var det värt. Vi har velat ha det så länge och nu när det var annonsvara slog vi till. Nu behövs bara ett minneskort till vårt PS2 med ;)

Fredag: Också en underbar dag. Åkte in till Gbg vid tolvtiden för att träffa världens sötaste Åsa. Var otroligt längesen vi sågs så det var på tiden om man säger så! Vi tjötade, pratade, shoppade, åt lunch på Jensens och tjötade lite till. Kändes inte alls som om det var längesen vi sågs, har alltid så mycket att prata om och har alltid roligt tillsammans. Känns som om vi har känt varandra hela livet fast det är ju faktiskt inte mer än 2 år, nästan på dagen :) Vi hade riktigt skoj hursomhelst. Måste ses oftare Åsa!! Jag hittade även en del fynd, en t-shirt ifrån GinaTricot på rean för 29 kronor och världens snyggaste klocka ifrån Ur och Penn för 198 kronor (halva priset!!) Sen köpte jag även en tröja ifrån Gina för 249 kr som INTE var på rea. Det sved lite i plånboken nu när man är arbetslös och inte har så mycket att röra sig med men jag fullkomligt älskade den så det kändes helt rätt ändå. Jag var tvungen att köpa den. Hihi.

Ska även passa på att berätta att jag träffade mina underbara vänner Olle och Malin på Jensens med. Var ett bra tag sen vi sågs! Inte bra! Men nu bestämde vi iaf att vi skulle ha mys och tacokväll hemma hos oss den 27 februari. Det ska bli riktigt trevligt, ser fram emot detta :)

Hursomhelst. Jag tog 17 över femtåget hem till Alingsås för jag och min älskling var hembjudna till Annkie och Stig för att äta mat, skaldjur närmare bestämt. Räkor, kräftor, hummer, tigerräkor, pilgrimsmusslor och gud vet allt. Jag är ju inget stort fan av skaldjur direkt (förutom räkor!) men det var ganska gott ändå faktiskt. Var dock helt proppmätt efter Jensen så fick inte i mig så mycket. Vid halvåtta tackade vi för oss för vi skulle nämligen gå på åttabion jag och Kenneth. Såg Australia, här på Saga i Alingsås. Grymt bra film! Jättemysig att se. "Me gulapa, me sing you to me."

Lördag: Alla Hjärtans Dag och kanske den bästa dagen i hela mitt liv..? Hade hur som helst en riktigt, riktigt underbar dag tillsammans med min älskling. Vi vaknade tidigt men låg kvar ett bra tag i sängen. Sen gick jag in och duschade och när jag kom ut ur duschen hade Kenneth gjort världens mysigaste frukost framför teven och satt på Pirates of the Caribbean 2 till oss (började att se den efter bion kvällen innan men somnade ifrån den båda två). Riktigt mysigt. Allt man kan önska sig till frukost var med och han hade lagt upp allt så fint. Fick även en porslinsros av han, så mysigt. Han är helt underbar min älskling :)

Efter filmen började vi göra oss iordning för att gå och handla men det slutade med att vi städade hela lägenheten innan vi kom iväg. Kenneth dammade och dammsög i alla rum medan jag gjorde iordning i städskåpet (som knappt gick att öppna utan att allt ramlade ut innan), hallen och gick ner med saker till förrådet. Shit var effektiva vi var. Kan låta tråkigt och oromantiskt att städa hela lägenheten på Alla Hjärtans Dag men det var det INTE. Det var allt annat än oromantsikt. Det var helt underbart fantastiskt mysigt ♥ Efter städningen tog vi med oss alla pantflaskor och burkar och gick och pantade dom, sen gick vi på en riktig långpromenad i solskenet. Var underbart väder ute. Kallt, soligt och helt vindstilla. Gick och pratade om allt och ingenting. Om oss, framtiden, om när vi träffades, våra föräldrar, hur bra allt funkar och hur bra vi faktiskt har det. Det var den mysigaste promenaden i hela mitt liv.

Efter promenaden gick vi och handlade ingredienser till kvällens middag. Köpte även en kladdkaka och grädde som vi åt upp tillsammans med en kopp kaffe var när vi kom tillbaka till lägenheten. Ja, vi vet - det är jätteonödigt och onyttigt men man får faktiskt vara onyttig på Alla Hjärtans Dag, det är okej då. Resten av dagen och kvällen ägnade vi helt åt varandra. Myste, skrattade, lagade mat, tittade på melodifestivalen (låt nr 1, 4 och 8 var bäst!), skrattade lite till, åt mat, kollade på två filmer, myste mer och hade det allmänt underbart. Vi bytte även presenter. Jag hade ju köpt en bok till honom som heter En Kärleksförklaring. Är en bok om man får fylla i själv. Det står t.ex. Vi blev ett par: ....... och det gick till: ...... Första kyssen var:...... osv så får man fylla i själv. Så den har jag fixat med och fyllt i under de senste veckorna och igår fick han den alltså. Han blev jätteglad. Är verkligen en personlig present, där jag skrivit precis så om jag känner, hur mycket jag älskar honom och hur lycklig han gör mig. Han fick nästan tårar i ögonen när han läste den, det märktes att han blev rörd. Så det var lyckat. Han fick även ett kort och en hjärtformad smälta-choklad-grej av mig. Och jag fick ett underbart vackert halsband av honom. Fattar inte hur han kan köpa så perfekta presenter. Alla smycken som jag har fått av han har vart som gjutna för mig. Jag älskar dom. Och jag älskar Kenneth. Så lördagen var en toppendag helt enkelt. Eller toppendag räcker inte i detta fallet, det var en fantastisk dag. Den lyckligaste dagen i hela mitt liv och allt tack vare Kenneth. Jag älskar honom så otroligt mycket :) Kan inte tänka mig ett liv utan honom. Han är mitt allt. 

Söndag: Började med en riktig mysmorgon och en riktig mysfrukost. Vi (läs Kenneth) gjorde pannkakor i vår nya gjutgärnspanna som blev himelskt goda. Vid fyra tog vi en promenad in till stan och Folkets Hus för ännu en danslektion. Och vilken danslektion sen, Kenneth var i sitt esse. Han utvecklas otroligt mycket ifrån vecka till vecka, trots att vi ännu inte har fått tummen ur och öva här hemma. Igår lärde han sig fyra, fem eller till och med sex nya turer som satt riktigt bra. Och han har börjat dansa mycket mer. Dessutom för han precis lagom hårt och ordentligt nu med :) Är så kul att se att han blir bättre och bättre för varje gång!! Och igår var det en otrolig skillnad ifrån förra gången. Igår stannade vi nämligen kvar efter nybörjarkursen och väntade in fridansen, och då satt vi och tjötade med alla andra dansare i vår egen ålder (Lina, Daniel, Stellan, Åsa m. fl.) och dom passade på att lära honom några nya turer. Så det var nog väldigt nyttigt. Dansade som sagt även på fridansen och det var ett mycket högre tempo än vad det brukar vara på kurserna, och Kenneth hängde med hur bra som helst. Med tanke på att det bara var fjärde gången han var där så är han otroligt bra! Och det säger jag inte bara för att jag är tokkär i honom ska ni veta ;)

Idag är det måndag och min mamma ska komma hit när som helst. Ska bli trevligt. Kenneth kommer nog hem ifrån skolan snart med. Ska äta middag tillsammans allihop. Mysigt. Sen är det träning ikväll med, ser fram emot detta! Nu måste jag kila. Ha det bra!
 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack för en kanon middag:)Ni är helt underbara:)Älskar er så otroligt mycket. Pussar o. Kramar

2009-02-17 @ 17:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0