Helgen i repris.

Här kommer en (väldigt snabb) snabbrepris ifrån helgen som varit.

Fredag: Var som sagt hemma hos Linda och hade en riktig myskväll. Tacos, Let's Dance och två filmer hanns med. Inte dåligt det inte. Kenneth var på sittning och vi sov isär för första gången på lääänge (alltid lika jobbigt).

Lördag: Åkte och tränade tidigt på morgonen. Hmm.. Har en känsla av att jag har skrivit om detta förut.., men sak samma. Efter träningen gjorde jag och Kenneth inget särskilt. Pluggade lite, städade och var allmänt slappa. Halv sex hämtade vi Annkie och Stig för att åka och bowla och äta god mat på Stures.

Tio minuter innan skulle Kenneth sätta på sitt armband som han har fick av mig i ettårspresent (Märk väl; ett-års-present) men han hittade det inte. Det visade sig att han hade tappat det på sittningen dagen innan och att det nu är förlorat för gott. Och det värsta av allt var att han inte ens verkade ledsen för att ha tappat det. Han trodde väl att det skulle komma fram under helgen eller nu i veckan men det har det alltså inte gjort. Så jag var väl inte riktigt på mitt bästa humör under första tiden på bowlingen om man säger så. Jag var sur och ledsen för att han hade tappat det, eller supit bort det, som jag ville uttrycka det. Men sanningen var ju att han inte var särskilt full och att han faktiskt hade kunnat tappa det även om han vore spik-nykter. Sak samma. Jag var (och är fortfarande) väldigt ledsen iallafall. Jag menar. Det var ju inte bara ett armband, det var vår ettårssymbol. Och han gillade verkligen det, det nämnde han ofta och han hade alltid på sig det. Så det känns surt. Mitt dåliga humör gick dock över relativt snabbt när Kenneth visade sig lite ledsen han med och så var fajten igång.

En timmes bowling och det började bra för min del. Fick 138 poäng på första serien och det är väl rätt okej, godkänt iallafall. Stig kom tvåa på 108 tror jag. Sen gick det utför. Men det var riktigt roligt i varje fall och jag vann faktiskt totalt sett tillslut med så det var skoj :) Stig kom tvåa, Annkie trea och Kenneth fyra. Men han tog sig ordentligt i slutet med flera strikar, så det var tur vi inte hann köra en tredje serie ;) Jag vann över svärfar också ja, måste bara poängtera det en gång för alla, det är inte varje dag det händer. Hihi. Sugen på en revansch snart Stig..? 

Efter bowlingen åt vi god mat och efter maten åkte vi till Hemmakväll och hyrde tre filmer. Annkie och Stig följde med oss hem på kaffe, lite singstar och sen såg vi även en av filmerna. The Crime tror jag den hette. Väldigt bra iallafall. Så lördagen var väldigt lyckad trots det lilla missödet med armbandet :P

Söndag: En riktig slapp-, mys- och kärleksdag. Kenneth vaknade jätteförkyld och hängig så det blev frukost i sängen för hans del, eller får oss båda rättare sagt, och filmvisning i form av Shrek 1. Jättemysigt var det :) Älskar att "slösa bort" en hel dag med Kenneth så ibland. Det är bland det underbaraste som finns. Vi skulle egentligen gått och buggat men eftersom Kenneth var sjuk så stannade vi hemma. Tog dock en liten promenad för att slänga våra kartonger och tidningar och för att få lite frisk luft men annars rörde vi oss inte många cm den dagen. Myyys :) På kvällen tittade vi på ännu en film utav dom vi hyrde, nämligen The Bucket List. Helt underbar. En film att må bra av och att älska. Ni som inte har sett den redan, gör det :) Lagade även god mat och bara trivdes underbart bra med varandras sällskap <33
 
Måndag: Kenneth var riktigt dassig när han vaknade och stannade hemma ifrån skolan (de hade bara ett självtest på en timme som han kunde göra hemma) i hopp om att må tillräckligt bra för att kunna gå till praktiken dagen efter. (läs, igår.) En lyckad taktik så här i efterhand. Jag missade träningen för jag var tvungen att plugga engelska, det känns alltid surt. Kollade på vår sista hyrfilm, Barnhemmet. En spansk skräckfilm som också var riktigt bra faktiskt. Annars hände inte mycket. Jag försökte pyssla om min älskling så gott det gick men både jag och Kenneth var ganska avslagna och sega tror jag.

Och sist men inte minst, gårdagen: Kenneth var på sin praktik på Drottnings Silvias Barnsjukhus och jag sov mest. Sov nog bara två timmar på natten mellan måndag och tisdag så jag tog en välbehövlig sovmorgon till elva. Och när jag hade duschat och gjort mig iordning var Kenneth redan hemma. Var en väldigt kort dag. Men det hade gått bra iallafall, trots förkylningen :) Vi lagade god mat på kvällen, kyckling och ris, och hade riktigt mysigt. Mamma kom även upp en sväng och lämnade lite kläder så vi bjöd henne på maten med. Riktigt mysigt. En toppendag det med! :)

Det var det det. Hela helgen och dagarna där efter har vart riktigt underbara. Nu kan jag inte sitta här längre, måste verkligen ta itu med engelskan. Fattar inte vad som har hänt förresten. Jag ska skriva en summering av kapitel två och jag brukar ha väldigt lätt för att skriva, både på engelska och svenska, i vanliga fall. Men det känns som jag är totalt blockerad. Gick upp med Kenneth imorse vid sex och åt frukost (jättemysigt för övrigt) och sen dess har jag suttit och knetat och knetat men det vill sig inte. Har skrivit en sida, slängt den och börjat om hela tiden. Jag kan inte börja. När man väl kommer igång går det ju så lätt men när man inte ens får till början, då är det kört. Blir så trött på mig själv. Men det släpper väl snart hoppas jag. Skönt att ta en paus ifrån det iallafall och skriva av sig lite i bloggen. Det behövs ibland.

Nu ska jag avsluta detta monsterinlägget. Är inte meningen att skriva så långt men jag ville få plitat ner helgens händelser för min egen skull och det har jag gjort nu. Väldigt skönt. Kan även passa på att tacka alla trogna läsare som orkar läsa alla mina långa inlägg och som dessutom orkar skriva en liten kommentar då och då :) Eller förresten: Tack alla ni som orkat läsa ändå hit! :) :)

Kommentarer
Postat av: Joss

Det är du med min sköna ;) Det är inte som att jag har något val, som det ser ut nu så kan jag inte gå på ett par timmar efter att jag har ätit, och när jag väl gör det så spyr jag, och kan inte ta mina värktabletter som jag ska, vilket jag måste. Så, kort och gott, jag gör det inte för skojs skull! Hah. Hur mår du min söta? Puss

2009-02-04 @ 12:41:34
URL: http://joseliten.blogg.se/
Postat av: Linda

svar: ja allt är bra med mig hur e det själv ? :)

2009-02-04 @ 12:54:07
URL: http://oochiie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack så mycket : ). Idag har sambon och jag varit och handlat och fixat lite hemma. Annars händer det nog inte så mycket. För dig då?

2009-02-04 @ 12:55:31
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill gärna ha revansch.

2009-02-04 @ 17:39:17
Postat av: Stig

Missade namnet men du förstår väl att det är jag som vill ha revansch.

2009-02-04 @ 17:41:05
Postat av: Malin F

Hej där! Tack för inlägget. Jag kommer hem senast slutet av maj! Ska bli skönt =) Sen får vi se vart det bär av. Förhoppningsvis texas i oktober! Vilken härlig helg ni haft! Så the bucket list innan jul någon gång. Den är jättebra =D så ja den är att rekomendera!!! Hoppas all är super annars! Lycka till med engelskan! Kramar

2009-02-04 @ 18:21:02
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Mamsen

Låter så roligt med bowling. Det får vi göra en dag allihopa. Pussar

2009-02-05 @ 11:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0