Det var så vi träffades, del 1.

Ja, eftersom det är många som frågar och eftersom jag själv tycker om att minnas tillbaka kommer jag att berätta precis hur det gick till när jag och Kenneth träffades för snart 20 månader sedan. Och jag inbillar väl mig egentligen inte att det är så många som kommer att tycka alla detaljer är så intressanta så jag kan ju börja med att berätta att jag skriver det mestadels för min egen skull. Jag kommer fortfarande ihåg hela historien som om det var igår, men jag märker att redan nu så har datumen för händelserna börjats suddats ut i mitt minne och det får ju inte hända! Tänk om 10 år, då kanske jag inte kommer ihåg nåt? Så det här jag skriver nu vill jag kunna komma tillbaka till år efter år och minnas, mysa till och bara må otroligt gott när jag läser. Håll till godo!


Jag och Kenneth sommarjobbade båda på Sveriges största nöjespark, alltså Liseberg, under hela säsongen (april-oktober) 2007. Båda bodde i Alingsås och båda pendlade som allra oftast med tåg, men det var inte förrän i december, under julsäsongen 2007 som vi båda träffades för första gången. Bara det är ett under att vi inte har lagt märke till varandra eller träffats tidigare! Hursomhelst. Jag stod dagen till ära i ett väldigt roligt skicklighetsspel, nämligen Skjutbanan, som är och för alltid kommer att vara mitt absoluta favoritspel på Liseberg just av denna anledning. Jag var osminkad minns jag och hejade på en av mina kollegor på grannavdelningen parkvård (personer som går runt med en kvast och en anka och städar i parken, för er som inte är så insatta i Lisebergsvärlden). Personen i fråga hette, och heter fortfarande antar jag, Christoffer men kallades i alla fall då för Kakan. Jag och Kakan hade pratat en del under början av sommarsäsongen men inte setts på länge och därför stannade han till och pratade en rätt bra stund. Kakan hade i sin tur sin kollega i släptåg (de går oftast runt två och två) som presenterades så som Kenneth. Kenneth höll sig i bakgrunden då jag och Kakan pratade, sa inte många ord utan bara stod och väntade på att vi skulle "bli klara" typ. Av någon anledning kom vi in på att prata om vart vi bodde, eller rättare sagt, Kakan frågade mig, "Men du, vart bor du nu igen?" Jag svarade Alingsås och då hajade plötsligt Kenneth till och sa något i stil med, "Va, Alingsås?! Det gör ju jag med". Det var alltså det första vi pratade om, min älskade Kenneth och jag. Vi pratade lite om Alingsås, hur länge vi hade jobbat och hur konstigt det var att vi inte hade setts tidigare under året. Sedan pratade Kakan vidare lite igen, frågade om jag hade pojkvän (vilket jag faktiskt praktiskt taget hade under tiden.. Dock var det väldigt nytt och oseriöst och jag kände väl ifrån första början egentligen att det aldrig skulle funka. Jag var inte kär helt enkelt). Kakan frågade därefter av okänd anledning om hur min drömkille såg ut och jag svarade ärligt att jag tycker mörkhåriga och brunögda killar, gärna solbrända, oftast är snyggast, men att jag dock av någon outgrundlig anledning alltid faller för blonda och blåögda karlar... Varvid Kakan inte var sen att skämta "Öhh, som Kenneth ungefär då!?!" och det blev ett lite pinsamt fnitter (eftersom han faktiskt hade rätt, tyckte från första stund att Kenneth var så sjukt fin!) som svar ifrån min sida. Kakan nämnde då att det tyvärr var kört eftersom Kenneth hade en dejt på G och att han därmed var "out-of-the-question" som han uttryckte sig. Till slut, efter ytterligare lite snack, skulle de gå och jag och Kenneth bestämde då att vi skulle ses senare på kvällen då vi hade slutat (ca kvart över tio) på DS, utanför omklädningsrummen, för att åka tåget hem till Alingsås ihop. So far so good. Vi sa hejdå och sågs inte mer under den återstående arbetstiden den kvällen. Sen då? Klockan blev tio, jag slutade och gick till DS... Vad som hände där? ...Missa inte den spännande och lite otippade fortsättningen i del 2 av " Det var så vi träffades".

Haha, har alltid velat skriva så. Nej, nu har ni fått lite läsning i ämnet i alla fall och jag har fått ont i fingrarna. Nästa del kommer inom kort! Ha det bra till dess! Kraaaam! :)


Kommentarer
Postat av: nettan

Vilken slump =)Alltid skoj att höra om hur par träffas. Det finns så många lustiga historier!

2009-08-19 @ 13:23:43
Postat av: Anonym

En cliffhanger =)

Du är för gooo dåå min favvis-Evve!!!

Du glömmer väll inte att nämna min magiska ögonskugga? för den spelar en viktig roll här.. haha. Nämn mig i nästa del!!!!!!! haha. PUSS PÅ DIG!

2009-08-21 @ 01:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0