Ordentlig uppdatering.

Japp, nu ska ni allt få veta vad som har hänt de senaste dagarna :) Jobbade ju som sagt på Liseberg hela helgen, var faktiskt riktigt roligt. Utbildade två kottar i lördags och det gick väldigt bra och i söndags var jag reserv hela dagen med Sofia, sjukt soft! :) Jättefint väder var det hela helgen med, underbart. I måndags hände väl inte direkt jättemycket, var hos läkaren med nageltrånget och var i stan med mamma en sväng. I tisdags, gårdagen alltså, hände det desto mer :)

Jag och älsklingen gick in till stan tidigt för att köpa de sista hundsakerna till lilla Ludde som kommer nu på lördag! Äntligen! Vi längtar så :) Köpte även ett par nya skor och en ordentlig iläggssula till mig som jag kan ha på jobbet i sommar. Hade verkligen en jättemysig dag, åt lunch i stan, skrattade, myste osv :) Vid två var vi hemma igen och då var vi verkligen effektiva. Kenneth pluggade hela dagen (han har en artikel-redovisning idag som har vart ganska tuff) och jag började röja i köket för att få tomt ett skåp som vi kan använda till alla hundsaker. Det var inte det lättaste. Vi har, som jag kanske nämnt förut, väldigt gott om skåp och utrymmen i köket men vi har ändå lyckats sprida ut våra saker och redskap ganska bra på ett år om man säger så. Ni förstår, när vi flyttade in så tänkte man ju inte jättemycket utan bara ställde in alla saker där man tyckte det passade bäst. Men nu när man har bott här i över ett år så vet man ju vilka kökssaker man använder oftast och vissa av dom sakerna stod typ längst ner i skåpen, inte det ultimata direkt.  :) Men observera: stod - inte står. För nu har jag möblerat om rejält i vårt fina kök! Så nu ligger de sakerna man använder oftast i de översta lådorna, hur lätttillgängligt som helst. Jag har även börjat använda de översta hyllorna i alla skåp och gömt undan de sakerna som man aldrig använder, och vips - helt plötsligt hade vi massor med plats igen! Flera tomma skåp, och då har vi redan använt ett till hundsaker (det stora under micron) :) Ska röja ut de sista porslinssakerna som nu står i skafferiet och byta plats på pastan mm, sen har vi ännu ett skåp till vårt förfogande. Shit va nöjd jag är!!! Det blev verkligen jättebra! Det ser mycket snyggare ut nu när alla skåp är ganska fulla, än när de står och gapar halvtomma. Och det bästa av allt är att det ändå inte är fullt i dom! Dom är liksom inte fullknökade, utan de ser sådär snyggt och lagom fullt ut :) Hihi, riktigt roligt. Allt är mkt mer organiserat nu med, alla bak-redskap är samlade, alla ljus-saker ligger på samma ställe osv osv. Är verkligen jättenöjd som sagt! Bra jobbat Evelina :)

Det var även träning igår, för första gången på gräs i Sverige för min del. Det var helt underbart skönt att springa omkring på! Och blev ganska nöjd med min träning med, sånt känns bra. Tyvärr ställdes torsdagsträningen in, typiskt för jag kunde kommit på den, men tydligen var det någonting som heter Valborg då och alla skulle ut och... vad heter det nu igen... festa? ;)

Slut på ironin. Lite rörigt inlägg idag känner jag men det kan inte hjälpas. Känns som om det är massor som jag glömt att förtälja för er läsare... Provar mig på en liten lista med mer som har hänt/kommer hända under de senaste/närmaste dagarna för att, i ett tappert försök, försöka komma på vad. Varsågoda:

~ De nya lisebergskläderna som jag var väldigt emot i början av året var toksköna och toksnygga. Jag tar tillbaka allt jag har sagt! :)
~ Robinsonavsnittet i lördags var riktigt bra och riktigt spännande! Heja Jarmo!
~ Som sagt bara tre dagar kvar tills vi får vår lilla Ludde! Gud va vi längtar!! :)
~ Har nationellt engelskaprov klockan fem idag. Är redan nervös. Usch och fy.
~ Har tagit ledigt ifrån jobbet så nu kan jag vara med på de två kommande seriematcherna! Ska verkligen bli jätteskoj, ser fram emot två vinster med! (Det var nog detta jag tänkte berätta, skönt att jag kom på det.)
~ Alla nya lisebergare verkar vara väldigt trevliga, kommer bli ett härligt gäng i sommar!
~ Har inte hört något ifrån min KY-utbildning än, börjar bli nervös nu :/
~ Fick MVG på min uppsats jag gjorde i skolan förra onsdagen, skönt det. 

Det var nog allt för nu. Nu blir det frukost och sen ska jag försöka ragga upp någon som kan tänka sig gå en promenad med mig i solskenet :) Ha det bra allihop! :D


Kommentarer
Postat av: Ann-Christin å Gunvar

otroligt söt liten vovve, som kommer få de så bra hos er! lycka till!

2009-04-29 @ 13:51:47
Postat av: Linda Pihlblad

Festar du inte längre evelina? Det kanske var ironi i din mening ang valborg:)

2009-04-29 @ 15:41:54
Postat av: Emma

Hej gumman =) nu har jag hunnit uppdatera, så nu finns det massor att läsa. Vad är det för KY-utbildning du sökt?

puss

2009-04-29 @ 22:06:04
URL: http://emmahjartarobert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0