Nu var det ett tag sen igen.

Ja, lite dålig uppdatering här känner jag. Ska skärpa mig! Men har haft ganska så mycket att göra sen sist och dessutom har de ju vart helt strålande väder ute så jag har inte direkt känt för att sitta inne vid datorn och trycka! Men nu är jag iaf här och tänkte ge er en liten uppdatering om vad som hänt :)

Torsdag: Var ute och gick i en och en halv timme med min söta syssling Emmelie och hennes ännu sötare dotter Ebba. Vi gick till Nolhagaparken och matade fåglar, tog lite fina kort och njöt av solen :) Efter promenaden åkte jag hem till mamma och pappa en sväng för att umgås med grannflickan Sofia ett tag innan jobbet. Var nämligen på infomöte på Liseberg i tisdags. Mycket trevligt att träffa alla igen! Och sen som pricken över i:et, efter en v'äldigt bra dag, fick jag en ännu trevligare och en otroligt mysig överraskning av min älskling när jag kom hem. Kenneth tänt massor med ljus i badrummet och gjort världens skumbad till oss, helt underbart!!! :) Jag har verkligen världens finaste pojkvän. Älskar honom så otroligt mycket.

Fredag: Gick upp och tog tåget till Gbg tillsammans med Kenneth, jag skulle nämligen jobba på Liseberg mellan 09:00 och 14:00 och det stämde så bra att Kenneth gick i skolan precis samma tid! Så det blev en riktigt mysig morgon, otroligt mysigt att åka tåget in tillsammans på morgonkvisten sådär :) Jobbet flöt på bra och vid kvart över två möttes jag och älsklingen upp igen för att äta en smarrig lunch på vårt favoritställe, nämligen Jensen. Efter lunchen gick vi runt i stan och köpte bland annat en försenad inflyttningspresent till våra vänner Linda och Magnus, som vi skulle till senare på kvällen. Var riktigt trevligt att hälsa på dom ute i Hålanda, precis som vanligt!!

Lördag: Jag och min älskling tog en promenad in till torget för att äta en ganska sen frukost. Hann även med en glass i det underbara solskenet innan vi bestämde oss för att åka hem till mina föräldrar i Lövhult för att grilla och tillbringa dagen där tillsammans med alla grannarna. Det var verkligen jättemysigt och jättefint väder. Jag gick i shorts och linne hela dagen, så skönt! Kenneth fick även lekt av sig rejält med vårt söta grannbarn Sofia. Hon är fem år gammal och verkligen avgudar mig. I lördags sa hon när hon höll mig i handen: "Jag älskar dig Evelina. Jag vill aldrig lämna dig". Hihi, så otroligt sött. Men hursomhelst, hon brukar vara väääldigt klängig på mig och vara ganska så blyg inför Kenneth men i lördags så släppte blygheten och hon hängde på Kenneth hela dagen!! Så otroligt roligt och mysigt att se dom två springa omkring och leka på tomten tillsammans! Kenneth är så bra med barn! Sofia kröp till och med upp i Kenneths knä flera gånger, gud va underbart det var att se. Blev helt varm i hela kroppen och jag kan inte låta bli att tänka på vilken otroligt bra pappa Kenneth kommer bli :) Hursomhelst. En riktigt lyckad dag var det iallafall!!

Söndag: Vaknade relativt sent så det var bara raka vägen till samlingen efter frukost, vi hade nämligen match mot KIK igår. Jag hade jätteont i huvudet och två gigantiska skavsår på hälarna så jag var inte säker på om jag kunde spela men det gjorde jag iallafall. Hela matchen dessutom. Vi förlorade med 4-2 så det var la inte jätteskoj men Kenneth var där och tittade hela matchen iallfall och det tycker jag är väldigt mysigt. Han verkade tycka det var riktigt roligt med! Så han kommer säkert följa med oftare i fortsättningen, väldigt kul. Jag tycker att det är skoj när han intresserar sig och engagerar sig för min fotboll! :) Efter matchemn åkte vi och veckohandlade på Maxi med min pappa och sen var det raka vägen hem till sängen som gällde för mig. Huvudvärken blev bara sämre så jag antar att jag fick ett riktigt migränanfall. Min söta älskling lagade mat till mig, spagetti och köttfärssås, sen gick jag och la mig. Sov som en stock mellan halv sex och halv tio, verkligen inte likt mig att sova på dagen, utan att vakna när Kenneth kommer in och tittar till mig till och med. Men vid halvtio så vaknade jag till så då kollade jag och Kenneth på den sista av de sex STAR WARS filmerna som vi har sett allihop under den gångna veckan. Den var galet bra!!! Nästan den bästa filmen jag sett kan jag säga!! Älskar verkligen alla de filmerna! Lite sorligt att det inte finns fler än sex stycken, vill inte att de ska ta slut ;)

Idag: Har sovit otroligt dåligt under natten och har fortfarande efterdyningar efter min fruktansvärda huvudvärk igår :/ Får hoppas det går över under dagen. Ska försöka få lite saker gjort idag, ska bland annat försöka gå ut i solen och njuta strax och sen så ska jag inte låta det dröja lika länge tills jag uppdaterar min fina blogg nästa gång! :)

Kommentarer
Postat av: Linda Pihlblad

Hejhej. Hur står det till med dig då? Göra något skoj under påsk helgen? pussar

2009-04-06 @ 14:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0