Händelserik helg, minst sagt.

Innan jag börjar så förbered er på ett långt inlägg! Men det är ganska roligt och spännande så jag hoppas ni läser igenom det ändå, kämpa på! :)

Ja, fredagen har jag ju redan berättat om och konstaterat att den var toppen. Lördagen var om möjligt ÄNNU BÄTTRE :) Jag och Kenneth åkte hem till mina föräldrar vid tolv-tiden efter att ha vart på ICA och köpt en påsk-kyckling till dom (en porslinaask typ) där vi hade lagt i de bådas absoluta faovritgodis. Polly till mamma och Finska pinnar till pappa. Hihi, Kenneths idé alltihop :) Väl ute i Lövhult så övertalade Kenneth och mina tre kära grannbarn mig att följa med dom ut och påska. Efter en del tjat och gnäll från min sida så fick jag ge med mig och vi började klä ut oss så det stod härliga till. Kenneth hade ett par vinröda byxor, pappas röd/gröna skjorta, en svart väst, käpp och en svart hatt. Jag hade mammas röda klänning, en svart/grön/orange skjorta knyten i midjan, en blå hätta på huvudet och en piasavakvast. Jag hade målat illrosa kinder på mig och svarta fräknar och som pricken över i:et hade både jag och Kenneth skrivit GLAD PÅSK i pannan :) Hahhaa, så vi såg ut. Vi gick verkligen in för det, till och med mer än våra grannbarn!!! ;) Har tagit kort på spektaklet som jag väldigt gärna vill lägga ut men det kommer säkert inte funka idag heller :/ Nu är jag riktigt förbannad på blogg.se ska ni veta! Hursomhelst, vi gick runt och påskade, alla fem, runt om i Lövhult och fick massor med godis. Vi fick även agera modeller på vissa ställen för de tyckte vi var så fina. Jag var väldigt tveksam i början, det tog emot att "skämma ut sig" så inför alla grannar men eftersom Kenneth var så taggad och peppade mig så gick det faktiskt över till slut. Lite roligt att han verkligen proppsade på att klä ut sig, det kanske man inte skulle tro om man inte kände honom, men han är en riktig pajas egentligen! Haha, brukar alltid vara jag som är barnsligast och skämmer ut mig mest i alla lägen men nu låg jag faktiskt i lä. Älskar att Kenneth kan bju på sig själv på det sättet. Det är underbart! :D Påskaftonskväll spenderades även det hos mina föräldrar, tillsammans med hela familjen Lövgren (Ingegerd, Lövet, Sissi, Tommie och Lukas), mycket trevligt. Innan dess hann vi med att koka massor med ägg, både "vanliga" och tillsammans med rödlök, spela ett x antal omgångar kubb mm. Det var en helt perfekt påskafton.

Söndagen då. Jag och Kenneth gick upp tidigt och såg på en av Disneys absolut bästa filmer genom tiderna, Skönheten och Odjuret. Grymt bra. Efter det åkte vi bort till min morfar och min morbror och hjälpte dom att bära ner båtmotorerna till sjön och efter det bar färden till Olofstorp i Lerum. Vi skulle nämligen kolla på en hundvalp jag och min älskling!! Och vilken hundvalp sen, det var den sötaste krabaten jag någonsin sett. Han var perfekt. Vi blev helt förälskade båda två. Vår valp, som var en av fem valpar i kullen, var inte lik någon av sina syskon. Han är brun med ljusa framtassar och lite mörkare över ryggen och ut på svansen medan hans 3 av hans 4 syskon är helsvarta och den fjärde är lite långhårigare och mestadels vit. Och ja, jag skriver vår valp för det var faktiskt så att vi köpte den!!!!!!! Så nu är vi inte bara sambos utan blivande hundägare! Det är så häftigt! Och ni ska inte tro att det är något impulsköp, för så är det inte. Vi har pratat om detta i många månader. Vi har övervägt det noga, listat alla för och nackdelar mot varandra minst tio gånger, pratat nyktert och diskuterat det om och om igen. Vi vet vilket ansvar det är och vilket jobb det kommer att bli. Men vi ser ingen anledning att vänta, vi älskar djur båda två och är helt överygande om att lilla Ludde (som ha antagligen ska heta) kommer trivas som fisken i vattnet hos oss. Det kommer bli så bra! Han är bara sex veckor nu så vi får vänta tills valborg innan vi får ta hem honom. Vår underbart söta Ludde :) Han är en blandras, men överhängande Jack Russel. Pappan är renrasig Jack Russel och mamman är Jack Russel, Spets och Laphaso. Han är så otroligt fin. Längtar så tills vi får hem vår lilla bebis!!! :)

Så söndagen gick fort, mycket prat om vovve och vid sjutiden på kvällen bestämde vi oss. Innan dess hann vi även med att fika och göra iordning på vår fina balkong, gå och handla mm. På kvällen blev det tacos och filmvisning, Gladiator. Måndagen då, och Kenneths stora dag! Min älskling fyllde nämligen 23 år igår! :) Blev en riktigt mysig morgon. Jag gjorde frukost vid teven och gav honom min present. En jättefin silverlänk som armband, han blev jätteglad :) Vid halv ett hämtade Lennart mig dock, skulle spela match på Byvallen :) Kenneth kunde tyvärr inte åka med och kolla för han behövde plugga (strong och plugga hela sin födelsedag för övrigt) men det fick gå ändå. Vi mötte hursomhelst Arentorp/Helås och vann med 3-1. Och jag gjorde mål! Det ganska viktiga 2-1 målet dessutom! Fick en fin passning ifrån Lisa och höll undan för två backar och satte den med vänstern, riktigt skönt faktiskt. Hoppas mitt målskytte börjar lossna lagom till träningslägret och serien nu! Efter matchen var det kalas för Kenneth hemma hos Annkie och Stig (även Stefan, Anna och mina föräldrar var där). Det bjöds på god mat och Kenneth fick många fina presenter. Blev även mycket snack om hund eftersom Kenneths föräldrar inte är överdrivet förtjusta i vårt beslut, milt uttryckt. Lite tråkigt faktiskt men det är inget att göra åt :/ Kvällen var trots allt riktigt trevlig och Kenneth var riktigt nöjd med dagen :)

Idag är det tisdag och tillbaka till verkligeheten. Jag har en del samtal att ringa och sen ska det pluggas hela dagen. Ska även försöka få med mig syssling Emmelie ut på en promenad. Kenneth går relativt lång dag i skolan och förväntas inte hem förrän vid fem. Kommer förhoppningsvis upp massor med bilder snart, om jag bara får det att fungera! Håll ut!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jag går nog en promenad senare som sagt (men lovar inget) kanske ca 17 eller ngt sånt. träna snart med.. fy fan va kass jag varit asså, inte alls tänkt lika noga på maten heller :/ i suck!

2009-04-14 @ 12:20:51
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Linda Pihlblad

Jag kan lägga upp bilder på min, bara fel med din då antar jag.

2009-04-14 @ 15:16:22
Postat av: Stig

Det var mest med omtanke om både er och hunden, men - det kanske är mer genomtänkt än jag trodde. Man kanske vänjer sig ;)

2009-04-14 @ 16:33:59
Postat av: Emma

Vi får hitta en dag i nästa vecka istället då. Ska du inte jobba på liseberg nästa vecka? kram

2009-04-14 @ 20:57:38
Postat av: Anonym

GRATTIS kENNETH:)

2009-04-15 @ 14:27:52
Postat av: Linda Pihlblad

GRATTIS kENNETH:)

2009-04-15 @ 14:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0