April april, din dumma sill ;)

Japp, idag är det alltså den första april. Vintern är över och våren är på väg, det känns verkligen! Är helt undeerbart väder ute idag! :) Men som sagt, första april idag och jag funderade länge och väl på om jag skulle dra till med något aprilskämt här i bloggen eller inte... Till slut bestämde jag mig för att strunta i det. Kan dock berätta att jag redan har hunnit lura två personer idag! Dagens mål är ju att försöka lura så många som möjligt utan att bli lurad själv, och än så länge har det alltså gått bra. Det är mamma och Kenneth som har fallit offer för mina aprilskämt hittills i år. Eller mamma var det egentligen Kenneth som lurade, eller båda två kanske man ska säga. Kenneth ringde och sa att hela mitt engelskaarbete (som jag slitit med länge nu och som jag är 99 % klar med) hade gått upp i rök och försvunnit ifrån datorn. Kenneth fortsatte med att berätta att jag var helt förkrossad och bara grät och när han sen räckte över luren till mig sa vi båda i kör: APRIL, APRIL! Hahahaa, snacka om lyckat! Mamma hade blivit livrädd och bara svor över oss i telefonen att vi aldrig fick lura henne så igen, men bara på skoj förstås. Haha. Kenneth är expert på att lura mor min :)

Kenneth lurade jag helt själv, genom att säga fel telefonnummer till honom när han skulle ringa till min mamma. Det var ganska tidigt på morgonen så det gick fram måånga signaler innan till slut en man vid namn Thomas svarade och Kenneth fick ursäkta sig med att han hade ringt fel. Vid det här laget låg jag redan och gapskrattade i soffan och när Kenneth kom springandes till mig snabbt som ett skott fick jag fram ett lyckligt april, april :) Haha, så lyckat. Men va tusan, kan han inte numret hem till mina föräldrar när vi har varit tillsammans i över 15 månader så får han skylla sig själv, eller hur!?! ;) Lite synd bara om Thomas i andra änden av luren som säkert blev väckt av mitt lilla bus men det får det vara värt. Det är ju bara första april en gång om året.
 
Den tjommen som kom på att man skulle skämta den första april måste för övrigt vara en helfestlig kille. Eller tjej om det var en tjej, men jag sätter mina pengar på att det var en karl. Det är ju verkligen jätteroligt. Man livar upp stämningen lite, gör en helt vanlig onsdag till en speciell och rolig dag. Ni skulle bara veta vad jag har skrattat just den här dagen genom åren, både genom att bli lurad själv och genom att lura andra. Har många roliga minnen. Jag och pappa lurade mamma för nåt år sedan att han hade backat in och förstört baklyktan på bilen efter en av mina fotbollsmatcher. Mamma kom ut fly förbannad (eftersom detta skulle ha varit andra gången på bara nån vecka) och fick istället för en krossad baklykta se en lapp med APRIL, APRIL på. Haha, det var riktigt lyckat. Men mamma är riktigt duktig på att luras med, ska det tilläggas. Hon lurar vår granne Christina nästan varje år, idag var inget undantag. Och det roliga är att det alltid är samma typ av skämt, att det står något på baksidan av hennes hus... Det har varit bland anat tranor några år och iår var det poliser. Christina spriger ut och skriker var i telefonen men får bara April, april till svar... Hahahaa. 

Hursomhelst. Idag är jag faktiskt hemma hos mina föräldrar. Mamma åkte och hämtade mig för nån timme sedan. Kenneth sitter hemma och pluggar för fullt (han är ledig idag) och eftersom jag behöver öva på mitt engelskatal så kändes det bäst att inte störa honom för mycket. Är rätt gött att åka hit ut när man har mntliga saker att öva på faktiskt, kan gå iväg och sätta mig i ett eget rum så jag kan vara ifred här. Vår lägenhet är kanske liten för liten för det (egentligen inte) men det blir gärna att jag går in till Kenneth när jag kör fast och stör honom genom att pussa honom i nacken och han kommer in till mig när han har tröttnat på böckerna och stör mig. Haha, vilket underbart problem egentligen. Det är helt underbart att ha någon att störa och bli störd av i pluggandet :) Men som sagt, vill att han ska få pluggat ordentligt och det skadar ju inte att ha en hel pluggdag så här emellanåt :) Dessutom tänkte jag att det var så fint väder idag att det vore mysigt att vara här ute på landet under dagen. Så skönt att bara kunna gå ut på tomten och sola lite istället för att böka med att gå ut ifrån lägenheten.. Nu tjötar jag bara på känner jag, kanske börjar bli dags att avrunda detta monsterinlägget nu, eller vad tycker ni....?! :P

Men, som sagt: Det skulle faktiskt vara väldigt roligt att få reda på hur det kommer sig att man skojar just på första april, så om det är någon av er som vet detta så får ni gärna dela med er av kunskapen :)  Ha det bra allihop! 

Kommentarer
Postat av: Linda Pihlblad

Klart du får ta det:) Har nog tagit tester av dig förut. hehe. jadu är ledig hela nästa vecka. ska vi ses då kanske? Pussar

2009-04-01 @ 13:25:28
Postat av: Lizette

hahaha, kul!

2009-04-01 @ 14:23:19
URL: http://www.paddis.se
Postat av: evelina

snygg blogg! :)och sjukt snyggt namn :D ;D

2009-04-01 @ 16:18:34
URL: http://eveliinaas.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Ska försöka lura dej och Kenneth nästa år. Hämden är ljuv. Haha. Pussar

2009-04-02 @ 00:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0