Vacker höstdag

Ja, idag har det verkligen vart fint väder. Men usch va kallt det var i morse! Eller usch kanske är synd och säga, det var inte jobbigt kallt. Tvärtom. Det var sån otroligt frisk och klar luft på något sätt. Snarare skönt kallt skulle jag vilja säga :)

Jag väcktes klockan åtta av mitt alarm på mobilen, sen väcktes jag nio över åtta, sen 18 över och så höll det på. Som ni förstår snoozade jag ett tag. Nio stängdes alarmet av, antar att man ska vara vaken efter en timme men det var tyvärr inte jag. Skulle ringt min chef på Liseberg klockan nio men väcktes tio över av att han ringde mig! Vilken tur, kunde blivit jobbigt annars ;) Sak samma, vi bestämde iallafall att jag skulle komma dit och lämna in kassan mm klockan ett och dessförinnan hade jag en del att stå i.

Ringde mor min och bestämde att hon skulle komma och hämta mig så fort som möjligt. Stressade upp, gjorde mig iordning, fixade med tvätten (för den skulle tvättas hos mamma då jag missade tvätttiden), bäddade rent i sängen mm. Frukosten blev denna dag McDonalds - onyttigt ja vet. Men hade inte tid att fixa nåt annat och kände att jag kunde vara lite onyttig idag helt enkelt. Sen bar det iväg till Floda för att hämta ut mammas balansare, sen till Rusta för att shoppa lite onödiga saker och för att leta födelsedagspresent till pappa. Hittade inget till honom men jag köpte bland annat en söt vas och ett vitt blockljus till den. Hade tänkt ha det på sidobordet i vardagsrummet om det passar in. Kommer kanske upp en bild på det sen om det blir fint. Hoppashoppas :)  

Sen var det Liseberg som gällde, fixade kassan och lämnade in mina kläder. Det tog en halvtimme. Känns lite onödigt att åka in till Göteborg för en fjuttig halvtimme men som tur var hann vi ju med lite shopping också, så helt i onödan var det ju inte. Efter det åkte jag hem till mamma, tvättade och bara slappade. Gjorde ingenting vettigt. Tittade lite på Vänner, halvsov och nu är jag tillbaka där dagen började. Hemma. I min och Kenneths underbara lägenhet :)

Ikväll blir det en riktig myskväll. Var längesen jag och Kenneth hade en sådan utan att behöva gå upp och jobba dagen efter. Så nu ska vi verkligen bara ta det lugnt, slappa järnet. Sååå skönt. Blir pizza, cola och en film. Ja, jag vet - både McDonalds och pizza på samma dag. Syndigt. Men, vi känner att vi faktiskt kan unna oss det idag. Det är vi värda.

Vad ska ni göra ikväll då?


Kommentarer
Postat av: Marina

Fin blogg! Hos mig snöade det imorse! :P

2008-10-17 @ 18:32:40
URL: http://marinaberglund.blogg.se/
Postat av: Mary

Jag ska slappa och kolla på Idol :)

2008-10-17 @ 18:39:44
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: mikaelam

sv; Nu är du med :D

2008-10-17 @ 21:52:47
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0