Spökvandring mm

Igår var det söndag och avslutningsfest på Liseberg. Jag gick inte dit, jag jobbade inte ens igår. Varför orkar jag nog inte blogga om idag, är en lång historia och jag orkar inte bli ledsen nu igen. Ni som vet varför, vet varför och sen får vi se om jag tar upp det i bloggen.. Väldigt trist att missa avslutningsfesten var det iallafall, ville verkligen gå på den. Hade sett fram emot den. Menmen, finns inte så mycket att göra åt. Gårdagen var inte min bästa av dagar om man säger så :/

Gårdagen tillbringades istället med familjen. Det är det man får lov att göra i såna här lägen, när man är ledsen och inte mår bra. Vi var faktiskt till och med på spökvandring med familjen Ekblom igårkväll med. Mycket mysigt. Har saknat att spendera tid med mina tre "småsyskon" och de har nog saknat mig med. Speciellt Andreas och Sofia. De var på mig som iglar hela kvällen, jätteroligt. Vad ja tycker om er <33 Huromhelst; spökvandring var det ja. Vi träffades klockan sju utanför Saga biografen här i stan för att gå av del av Lights in Alingsås-slingan och bli ordentligt skrämda på vägen. Vi som gick var: Jag, mamma, pappa, Pelle, Marie, Andreas, Jonas, Sofia, Bosse, Andreas kompis Philip (som jag har vart ledare för i fotbollsskolan och som även han riktigt avgudar mig) och hans pappa och bror. Ett riktigt bra gäng alltså! Det var en mysig promenad, perfekt väder och terräng. Mamma och Sofia var nog de som blev räddast. Jag skrek också till rejält en gång. Det var av en kille som låg och simmade i ån med en konstig mask på sig. Helt plötsligt kommer han upp ur vattnet och går emot oss. Riktigt läskigt. Mamma skrek som en galning och hoppade in i taggbuskarna. Sen var han på mamma resten av kvällen, "Mamma, ska vi bada..? Mamma!?".. Haha.  Hon måste vara väldigt tacksam att skoja med, min kära mor. Efteråt gick vi till Ekstedts bageri och fikade på den upplysta innergården, väldigt vackert. Hade en riktigt trevlig kväll med riktigt trevligt sällskap. Synd bara att älsklingen inte kunde vara med :(

Han kom dock hem vid halv tio, han struntade i festen han med, mest för min skull. Han ville inte gå utan mig sa han. Tror att han egentligen ville gå även om han inte erkänner det. Han sa att det va jätteskönt att komma hem men han visste att jag skulle sitta ensam hemma om han gick, och han visste att jag inte mådde så bra. Men sen skulle han ju upp och jobba klockan sju idag med. Vi satt och myste i soffan hela kvällen istället och kollade på två avsnitt av playa del sol. Han är verkligen underbar min älskling, han ställer verkligen upp för mig i alla lägen och är världens mest förstående och omtänksamma människa. Kenneth, du är världens bästa pojkvän helt enkelt <33

Idag får vi se vad som händer. Har precis diskat och nu sitter jag här och väntar på min man som jobbar idag igen. Stackaren har jobbat i 20 dagar i rad nu. Vi kanske ska iväg och träna på hälso med Annkie (Kenneths mamma) senare ikväll, men vi får se om ja vågar.. Blir spinning och core isåfall. Är nog för otränad för detta men nu ska det bli ändring på det! Ska bli värsta träningsnarkomanen nu. Jag och Kenneth har lovat oss själva att försöka äta nyttigare och träna mer nu när Liseberg har stängt för säsongen. Så det så.

Ja, Lisebergssäsongen är slut nu. Har faktiskt inte riktigt tänkt på det än. Har ändå jobbat där sen april så det borde kännas lite tomt men det gör det nog inte. Får jag inget annat jobb så blir det väl att jag jobbar jul på Liseberg med och då är det trots allt bara en månads uppehåll. Vi får väl se hur det blir med det helt enkelt. Ganska långt och rörigt inlägg idag känner jag, inte riktigt meningen. Det känns som ja har fått med allt mellan himmel och jord. Men så blir det ibland, har ganska mycket i huvudet nu. Ska sluta skriva innan det spårar ur helt. Ha det fint allihop. puss

Kommentarer
Postat av: Mary

Hoppas att du mår bättre nu gumman!

Puss

2008-10-13 @ 14:01:49
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: Emmelie

Jag vet inte, beror på när jag får ordning på sakerna här uppe. men ngn gång iv eckan. puss

2008-10-13 @ 14:14:29
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sanna

hihi jaa du får komma hit någon dag :)

2008-10-13 @ 14:19:33
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja det kan nog funka, ska boka läkartid å skit idag så så länge det inte blir nån av dagarna så funkar det haha. Mysigt med spökvandring. Pusspuss

2008-10-13 @ 15:11:40
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: della

den är 46 kvadrat. så den är alldelles lagom :)

2008-10-13 @ 15:12:02
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Fia

Hoppas de är bättre... Synd att du inte var där! :/ Puss

2008-10-14 @ 12:34:31
URL: http://soofiafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0