Snäll blogg

Mitt inlägg om Idol sparades visst ändå :)

Vet inte varför men kom precis att tänka på årets upplaga av Idol och hur mycket jag stör mig på den. Jag älskar Idol, varenda år har jag suttit spikad på fredagkvällar klockan åtta med spänning i luften och en telefon i handen. Okej, nu överdrev jag men ni förstår vad jag menar. Jag har iaf följt det varje år och tyckte det vart riktigt bra! Det tycker jag inte riktigt detta året om vi säger så. Har inte följt det alls men har sett såpass mycket att jag kan med att konstatera att detta årets idoler håller lägre kvalité än tidigare. Dom suger. Jag tittade lite på uttagningarna och blev imponerad. Sen väntade jag som vanligt på att fredagsfinalerna skulle börja. Och det gjorde dom, tyvärr. Vilken besvikelse det blev. Jag menar, de flesta som är med kan ju inte sjunga för fem öre! De kan inte ens ta en ton! Okej, jag kan låta hård och jag ska inte dra alla över samma kam, men ja.. Såg förra avsnittet, det första hela avsnittet som jag kunnat stå ut med, när de sjöng ABBA-låtar. Fy va det lät. Lars, Johan Palm och Robin Bengtsson kan inte sjunga. Så enkelt är det. Jag är ingen expert men dom kan verkligen inte sjunga. Visst, Lars är en artist av sällan skådat slag, han är grym men sjunga kan han inte. Lou lou fick lämna, orättvist kan det tyckas, hon borde fått vara kvar ett tag till tycker jag. Men hon har börjar sjunga så nasalt och gnälligt det senaste, hon sjöng mycket bättre på uttagningarna. Jag förstår inte heller varför juryn hyllar Anna och höjer henne över skyarna. Hon låter ju som en gammal tant ibland. Nu senast var det under all kritik. Men några ljusglimtar finns det iallafall. Alice, Robin Ericsson och Kevin är värda att vara i final. De sjunger bra, speciellt Alice och Robin! Riktigt duktiga. Det är dom jag håller tummarna för i fortsättningen! Men vad tycker ni? Håller ni med eller har ni lust att idiotförklara mig? Vem hejar ni på?

                                    
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej gumman. Ja det hade varit så sjukt roligt att gå, men får inte tag på biljetter upp till sthlm imån till ett bra pris, så det får bli modemingel istället hehe. Åhh vad roligt, se till att hinna med att lägga upp en bild :) När får jag se bilder på resten av din lägenhet gumman? Nyyfiken. Puss puss

2008-10-28 @ 22:44:27
Postat av: Caroline

lutar att mamma mia kvällen infinner sig redan på lördag :)

2008-10-28 @ 22:47:38
URL: http://confashion.blogg.se/
Postat av: Victoria

sv: hallowen firas ju hela veckan i princip här, men jag ska nog ut en sväng på fredag iaf. har en uppsats som ska in på fredag så det blir inget firande på torsdagen för mig!



jag tittar inte på idol men har hört att det inte har varit någon höjdare detta år. trist, idol som brukade vara verkligt bra!

2008-10-28 @ 23:47:39
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: Anton Ekstrand

Jag vill bara säga, som ett inlägg till bloggen i sin helhet, att jag förstår varför Blondinbella tog time-out. Hon såg din och blev brädad helt enkelt.

2008-10-29 @ 00:13:58
Postat av: Nakenhunden

Tackar!! du är så söt du med! :)

Du måste lägga upp en bild sen så att ja får se hur du ser ut med djävulsdräkten på!!

Ja, det är verkligen kul att bugga, fast jag är inte så duktig ännu!!

Kul att du tävlar lite inom det!!

Har du vunnit nån gång??

Jag hade tänkt till sommaren att jag och min fästman ska dansa på Liseberg, det ser så trevligt ut där när dom buggar!! :)

Annars är allt bra med mig!!

Puss å kram Söt

2008-10-29 @ 06:47:45
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Nej men tänkte vi kunde kolla hos agneta?

2008-10-29 @ 10:44:44
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Mary

Det var så lite så :) Det var nästa vecka jag tänke på. Vad sägs om onsdag? Jag tror i alla fall inte att jag har någonting då :) Puss

2008-10-29 @ 11:02:34
URL: http://www.maaarys.se
Postat av: alec

Hej :) tack för kommentaren. idag är det bättre, hur mår du?

2008-10-29 @ 11:20:07
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: josefine

kika in min blogg;

kkarbin.blogg.se

2008-10-29 @ 17:48:12
URL: http://kkarbin.blogg.se/
Postat av: Cecilia Julin

Åh, Alice är så duktig!

2008-10-29 @ 21:34:32
URL: http://ceciliajulin.blogg.se/
Postat av: Sofie

jag håller med!

dom flesta sjunger inte så fast det känns som att de är mer intressanta och roliga individer i år!

fast alice är bäst :'D

ses vi imon på träningen föresten?:)

pusspuss

2008-11-05 @ 20:35:55
URL: http://soffiemartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0