Booring..

Vet verkligen inte vad ja ska ta mig till. Orkar inte sitta still längre. Har suttit vid datorn hela dagen och försökt förbereda mig för intervjun imorgon men det känns inget vidare. Har även försökt söka lite jobb men det går segt. Har ingen motivation och det blir istället att man surfar runt på olika sidor och andras bloggar. Inte bra alls, hatar när det känns som jag inte får gjort något. Jag har jättedåligt självförtroende när det gäller jobb och sånt just nu. Eller när det gäller allt kanske. Känns verkligen som att det här är en sån där mellandag man får ibland. Usch och fy. Så jobbigt att känna såhär. Igår var allt verkligen toppen och jag kände mig som världens lyckligaste, som en liten flicka i en stor godisaffär ungefär. Men inte idag inte. Vill inte sitta här. Vill åka in till stan, träffa Sanna och shoppa järnet. Men har varken tid eller pengar. Måste verkligen ha ett jobb :( 

Har precis vart nere och slängt i två maskiner tvätt, det är alltid nåt iaf. Skulle behöva komma ut och gå en sväng, behöver frisk luft men kan inte riktigt förmå mig själv att göra det på nåt vänster.. Hittar inte min digitalkamera heller och det är väl därför jag är som mest nere. Förstår inte var den kan ha tagit vägen? Den får inte vara borta, jag älskar min kamera och klarar mig inte utan den... Sen kommer min älskling inte hem ifrån jobbet förrän om ytterligare en timme eller nåt. Vill ha han här hos mig nu. Saknar han mycket. Är så avundsjuk på honom och alla andra med  för den delen som har ett jobb och gå till. Vill verkligen ha det här jobbet imorgon nu. Vill inte sitta hemma utan att göra nåt på veckorna... FAAAAN.
 
Sådär. Nu känns det genast lite bättre. Det är nog egentligen inte så illa som det låter. Behövde bara klaga av mig lite. Jag har faktiskt en hel del och stå i på dagarna, alltid nåt i görningen och alltid fullt schema. Och egentligen är jag världens lyckligaste människa. Kan inte vara annat när jag har en underbar lägenhet, en underbar familj och en underbar pojkvän. Allt som saknas är pricken över i:et. I detta fallet; ett fast jobb. För jag är faktiskt inte arbetslös även om det låter så och känns så ibland. Jag har fortfarande Liseberg och det kan jag ha resten av vintern också om jag inte hittar nåt annat. Så jag ska inte klaga! Det kunde vart värre. Men - ack va skönt det hade varit och va mycket lättare allt hade känts om jag hade ett fast jobb i Alingsås nu. Ja vill, ja vill, ja vill!  

Nu ska jag vattna blommorna. Och fixa med tvätten. Har slösat bort ytterligare en timma på ingenting. Sanna, nästa gång åker vi och shoppar! Ha det bra!

puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh vilken söt header

2008-10-02 @ 14:38:13
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Emmelie

ja men vu kollar de.. men jag ska fixa här hemma bara.puss

2008-10-02 @ 16:37:43
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja nästa gång shoppar vi, jag däckade på soffan jag så det blev ingen shopping för mig heller :( Kanske blir av imån, funderar på att åka till alingsås kanske. Köket var jätte fint, gillade stället där ni hade kaffegrejen och det :)

2008-10-02 @ 19:13:06
URL: http://sjoquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0