Jobbig gårdag :(

Ja, gårdagen var ingen höjdare. Dagen började bra men slutade i katastrof. Jag har inte tid att berätta hela historien nu så det tar vi på måndag eller möjligtvis tisdag. Men det handlar iaf om jobbet och om min chef. Han har under hela året skojat upprepade gånger om min vikt och igår fick jag nog. Han skojade om det under lunchen och när han kom in med chips till oss i pausrummet några timmar senare sa jag: Nej, jag kan inte äta för Mats tycker jag är tjock. Då svarade han: Ja, men det är inte bara jag som gör det Evelina. Det gör alla. Jag satt tyst ett tag sen kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Det gjorde så ont. Det gör så ont varje gång någon "skojar" på det sättet. Det är inte kul. Jag har otroligt dåligt självförtroende. Har alltid tyckt att jag inte vart smal nog. Jag undviker speglar, mår dåligt när jag ser hur jag ser ut. Jag har dessutom aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Jag tycker att jag är tjock. Jag tar åt mig. Visst, jag utstrålar inget dåligt självförtroende. Tvärtom som många säger. Jag gillar att slänga käft, skojar mycket och gärna. Men inte om andra personers vikt. Det skulle jag aldrig få för mig att göra. Förstår inte hur man kan göra en sådan sak. Även om personen i fråga är smal så är det inte okej. Ingen människa ska behandla någon annan på det viset, speciellt inte en chef i maktposition. Det är idiotiskt, elakt och totalt oetiskt. Så jag åkte hem. Jag kunde inte sluta gråta, det gick inte. Mamma kom och hämtade mig vid niotiden och körde hem mig till Kenneth. (Som för övrigt är världens bästa pojkvän). Men idag är det jobb igen. Tillbaka till helvetet. Har verkligen ingen som helst lust att åka tillbaka dit. Har ingen lust att träffa Mats igen, än mindre prata med honom. Men det är väl bara att bita ihop. Vet inte någon annan utväg.

-Är det någon där ute som har varit med om något liknande? Någon som vet vad ska jag göra eller som har några tips eller synpunkter?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu jag vet inte alls när vi ska ta de.

Kanske kan ta ngn eftermiddag innan kenneth kommit hem?

Jag går liksom här hemma på nålar o väntar att bebis ska komma. puss

2008-12-06 @ 11:12:49
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Öfversten

Jag hörde lite om detta igår :(

Det är verkligen inte okej Evelina.

Även om de skojar så har de bannemej

inte rätt att kommentera varesig ens

kropp eller vikt. Det var ju inte ens

kul! Det spelar ingen roll om att du är

en glad prick, det är inte okej att skoja

om sånt! Tänk om du skulle ha ett osunt förhållande

till mat exempelvis som de inte visste. Någon ätstörning tex.Då skulle de ju kunna utlösa något

så att du blev sjuk. Tänker på dig min vän. Tycker verkligen inte att du ska behöva ta sån här skit! Du ska verkligen få en rejäl ursäkt. Älskar dig vännen. puss och kram Emma

2008-12-06 @ 11:15:27
Postat av: Fia

2008-12-06 @ 12:10:03
URL: http://soofiafiia.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, jag hörde som många andra igår de som hände.. Och de är inte okej, jag förstod inget! Ingen ska ehöva höra sånt.. Jag vill inte se den gladaste Evelina gråta.. :( Jag hoppas att du mår bättre idag och jag finns om du vill prata..

Och Evelina, glöm inte bort.. Du ÄR Vacker!! (F)

Puss o Kram / Fia

2008-12-06 @ 12:12:41
URL: http://soofiafiia.blogg.se/
Postat av: Malin

Herregud, du är ju inte tjock!!! Vad är det här för dumheter?????? Någon borde ge den idioten en stor käftsmäll! Så behandlar man bara inte folk, särskilt inte när man står i en maktpossition som chef. Fy fan vad arg jag är nu! Synd att jag är i England och inte kan komma dit och skälla ut honom

=( Håller helt med Fia; Du ÄR vacker!!!! Strunta i vad puckon som han säger!!! Hoppas att du känner dig bättre snart! Massa kramar!!!

2008-12-06 @ 13:51:46
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Sofie

jag har ett tips: slå honom!!

2008-12-06 @ 14:10:14
URL: http://soffiemartinsson.blogg.se/
Postat av: ERIK

Händer idag? :)

2008-12-06 @ 15:04:38
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket! Detsamma!Okej, jag tänkte om vi skulle lägga till varandra på bloggkoll.? Ja det är bara bra med mig, dd? :)

2008-12-06 @ 17:06:06
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Philippa

Seriöst, det var nog det dummaste jag har hört..Skit i honom, han är väl bara avundsjuk. Han mår väl så jävla dåligt själv så han måste trycka ner andra med värdelösa kommentarerer. Svårt att inte ta åt sig, men fundera på om vad han säger ens skulle betyda något för dig..hans ord är menningslösa.

2008-12-06 @ 17:24:55
URL: http://philippaolausson.blogg.se/
Postat av: Linda

Nu ör tävlingen avslutad hos mig.

2008-12-07 @ 15:44:06
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Va så ledsen när jag hämtade dej! Men mest va jag arg ville gå in och prata med Mats.En chef får inte bära sig åt så.Det är fruktansvärt. Du är inte tjock!! Du är vårat allt. Det finaste i hela världen. Vi älskar dej så. Pussar

2008-12-08 @ 11:04:24
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Men herregud vad är det för chef? vad är det för skämt? Det är inte okej, under några som helst omständigheter att säga något sådant till någon. varken som skämt eller allvar. Och på en arbetsplats? Jag tycker att du borde kontakta facket eller någon överchef på ditt jobb och informera om detta. Det är inte okej!

Jisses vad arg jag blir! Jag hoppas att du inte tar åt dig, låt allt det han säger rinna av dig. Du är vacker precis som du är. Och du ska älska dig för den du är ut och in!

Var stark, stå emot och visa att du är en förebild för andra som inte vågat stå på sig!

2008-12-08 @ 11:37:20
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: daniella

men evelina! du är inte ett dugg tjock! ta inte åt dej av folkt som snackar skit! jag har fått höra mkt sånt i mina dagar! jag har mått jätte dåligt pga mitt utseende å de gör jag fortfarande ibland! men jag brukar skita i vad andra tycker! folk säger att "tjocka" människor inte ska gå i kort kjol eller klänning eller tajta byxor eller linnen med mera! jag skitet totalt i vad folk säger! jag älskar att ha på mej kort kort å gå med tajta kläder! jag tycker de klär mej. å sen jag slutade lyssna på vad folk sa å började klä mej som jag själv vill så har folk sagt till mej att jag har en snygg kropp trotts att jag e större. stå på dej å skit i vad dom andra säger evelina!

2008-12-08 @ 21:40:43
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Linda

Vännen!! Sikken skit som kallar unga tjejer för att vara tjocka.. Jag vet hur du känner dig angående din inställning till din vikt, jag känner precis likadant.. Du har ju din stora kärlek och du trivs tillsammans med honom, ta vara på det och skit i vad andra säger.. Jag var med om en liknande sak när jag skulle göra min operation du vet. 18 år och simmade minst 5 dagar i veckan och läkaren hade mage och komma och säga att jag skulle gå ner 10 kilo bara för att jag hade lite för högt BMI.. Det kan ju få vilken artonåring att få ätströningar.. Okej om jag hade varit tjock (bukfettma) och bara suttit i soffan och slappat, då hade jag accepterat det, men fan inte när man tränar så att det sprutar ur öronen!! Jag orkar inte längre bry mig mågon speciellt om min vikt så länge som jag själv mår bra och trivs med den jag är.Skit i vad andra säger. Puss och Kram Gums

2008-12-10 @ 15:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0