Jag ska börja BANTA.

Yes, det är dags för hårdbantning efter nyår! Nja, inte riktigt så kanske. Men jag ska iallafall börja tänka (ännu) mer vad jag stoppar i mig. Jag har ju inte ätit en enda godisbit sedan 2006 och nu är det dags att dra ner på ytterligare sötsaker. Ska helt ge upp colan, det är ett som är säkert. Och det är faktiskt inte för viktens skull utan för mina tänders! Vill inte ha något mer hål nu, aldrig någonsin. Sen ska jag försöka sluta att äta bullar, muffins osv. Kanelbullar kommer bli svårast.. Så varför denna brutala förändring helt plötsligt? Jo, jag skyller allt på Kenneth. Haha, nej det är klart jag inte gör men jag kan säga så mycket som att jag aldrig har fikat såhär ofta som jag gjort det senaste året när jag har varit tillsammans med Kenneth. Vi fikar hos mina föräldrar, hos hans föräldrar och hos oss. Får alltid någon jättegod efterätt när vi äter middag hos Annie och Stig med, och visst - det är en jättegott och jättemysigt men jag får nog sluta tacka ja varje gång. Annars kommer jag rulla fram om ett år. Haha. Jag ska alltså inte sluta helt, det klarar jag inte. Jag tycker alldeles för mycket om att bara krypa upp i soffan och möla i mig glass en hel kväll med Kenneth. Det känns ändå mer okej på något sätt att vara onyttig tillsammans med Kenneth. Det är ju han jag vill vara fin för och så länge båda äter.. Hihi. Dumt att tänka så kanske. Kenneth är för underbar mot mig iaf, det är ett som är säkert. Jag ska även börja träna ännu mer än vad jag gör nu. Dels för att komma iform, öka vigheten och smidigheten, dels för att förhoppningsvis gå ner lite i vikt. Men mestadels för att det är roligt! Är verkligen skoj att träna, speciellt när man kommit in i rutinerna. Det tror jag alla kan skriva upp på. Så hälsostudion kommer se en hel del av mig nästa år. Likaså Lennart och resten av fotbollslaget. Ni behöver alltså inte oroa er, någon bantning är det inte tal om. Inte på långa vägar. Jag ska helt enkelt dra ner på sötsakerna, äta mer regelbundet och framförallt ta mindre portioner varje gång jag äter. Jag ska börja äta rätt och träna mer. Sen är det bara och hålla tummarna. Kanske, kanske att jag har gått ner ett kilo eller två till sommaren - vem vet? Den som lever får se ;)


Kommentarer
Postat av: Thérèse

Trevligt =) du är så välkommen så att läsa min blogg. Ser att du är lisebergare..det är/var jag med =)

Attraktion för hela slanten..fast i år har jag ju inte jobbat ngt eftersom jag är mammaledig..

2008-12-01 @ 13:20:18
URL: http://www.theresesjosten.se
Postat av: Nakenhunden

Hejsan snygging!!

Ja, det var verkligen längesen vi hördes...hehe..



Jag har oxå haft lite svårt för dem färgade granarna, men jag tänkte iår att om man ändå köper en plastgran så kan den lika gärna vara i en annan färg.



I veckan ska jag dansa bugg, jobba och ta det lugnt tror jag, vi börjar nog bli förkylda här...



Själv då??

Kramis söt!

2008-12-01 @ 13:25:28
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Alisa

Visst är det gott:)Jo det är fint med mig tacK:) själv da?

2008-12-01 @ 13:36:00
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja jag såg era bilder, ni har jättefint!! Vill köpa julrosor, heter dom så??

Tack så mkt, jag blir glad när någon säger vi har det fint!! Jadå allt är bara finfint :) Ska baka lussebullar sen :P ang vikten, normal viktnedgång är ett halvt kilo i veckan, jag dietar och har gått ner 20 kg :D (min bror är kostrådgivare). Men bra att äta nyttigt o så, även för tänderna!! Puss!!!!

2008-12-01 @ 13:47:49
URL: http://tessanvbg.blogg.se/
Postat av: Korven

först tänkte jag skriva "Nej vafan inte behöver du banta!" Men jag ska väl inte riktigt säga ngt.



Allt är fina fisken med mig :D hur mår du själv?

2008-12-01 @ 15:21:51
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Thérèse

Jaha va kul..jobbat där sen du var 18? för mig blir det nog inget mer liseberg alls..det är skönt att ha somrarna ledigt..eller iaf kunna gå dit utan att jobba jämt =)

2008-12-01 @ 15:48:02
Postat av: Michelle

Yay! Jag håller också på med att äta nyttigare och så, går en promenad varje dag innan frukost osv :)



Fin blogg!



Och tack så himla mycket för kommentarerna i min blogg, det värmer jättemycket! Skulle vara jättekul om du ville prenumerera?? :)



KRAM!

2008-12-01 @ 18:50:45
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: Michelle

Och just det, allt är fint med mig, bra med dig med? HÄLSA KENNETH!



(Och nu prenumererar jag på din blogg, hoppas du vill göra detsamma på min!)



Kram!

2008-12-01 @ 18:53:29
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0