Härliga måndag!

Idag är det måndag och gud va skönt det är! Den som sa att måndagar borde tas bort ur veckan vet inte vad han (eller hon) pratar om och därmed basta. Måndag-tisdag är min nya helg nu när jag jobbar som jag gör på Liseberg. Så idag är jag alltså ledig. Ställde klockan på åtta men vaknade kvart i tio. Blir så trött på mig själv! Det ska bli ett av mina många nyårslöften till nästa år, just att sluta snooza. Man kan ju inte må bra av det. Mycket b'ttre att ställa klockan två timmar senare, gå upp med en gång när den ringer och få en ordentlig sömn. Istället för att ställa den tidigt, snooza i två timmar men att hela tiden vakna till efter nio minuter och somna om igen.. Så sluta snooza, det är mitt första nyårslöfte. De andra får ni ta del av så småningom :) 

Idag ska jag gå in till stan om en timme ungefär och fika med söta Cathrine. Hon åker till Egypten imorgon och ska fira jul och nyår där så vi tänkte passa på att ta en hejdåfika. Sen bär det av till Gbg med älsklingen för att köpa de sista julklapparna! Det är vår enda dag som vi kan göra det på typ. Sen kanske det blir en sväng till Liseberg också, bara för att känna stämningen när man är där utan att behöva jobba. För det är otroligt vackert och mysigt där men när man jobbar tänker man liksom inte på det på samma sätt. Man stressar igenom parken till matsalen utan att ta någon vidare notis om alla vackra juleljus och allt annat vackert. Men vi får se hur det blir. Mysigt ska det bli iaf. Älskar att shoppa med Kenneth! Älskar att göra allt och ingenting med Kenneth i och för sig men. Ja, ni fattar vad jag menar. Gick upp och slog in hans paket (de ska ha julklappsbyte på hans jobb) imorse med, helt underbart :)

Nu måste jag stressa iväg. (Hatar och stressa!! Men det blir nog bättre när jag slutar med den förbannade snoozningen nästa år ;)) Men först måste jag rikta ett STORT GRATTIS till min älskade syssling som blev mamma igår! Tio över tio kom lilla Ebba, 3750 g och 51 cm lång. Hur häftigt är inte det? Helt otroligt coolt! Tänk er att min vän och barndomskompis, som bara är ett år äldre än mig, nu har en dotter!? Lite galet får man väl säga. Jag menar, hon har ju vart gravid i nio månader men det är först nu jag verkligen har fattat det. Hon är mamma! Coolt. Grattis även till den stolta pappan Johan :) Ni kommer bli jättebra föräldrar!!
 
Nu måste jag kila. Ha det fint allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Nakenhunden

Ja, det var verkligen synd....ville ju träffa dig!

Vet inte om jag gick förbi där, vart var det nånstans på Liseberg??

Ja, det var verkligen mycket folk, man fick tränga sig fram!

Men roligt var det! :)

Ha en bra dag!!

Kramar

2008-12-15 @ 10:34:27
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hej! Hoppas ni får en underbar dag ihop. Det är så roligt att våran lilla Emelie har fått en liten dotter. Vi får ta och åka till henne när hon kommit hem. Pussar

2008-12-15 @ 11:20:54
Postat av: Öfversten

Saknade dig på jobbet idag

sötnos:) Jag blir så glad av

att läsa dina inlägg, du är så

söt. Härligt att du är så kär,

för jag är nog minst lika kär!

Igår sa min man att jag var vacker,

då blev jag såå glad såå glad.

Tror ingen kille har sagt det om mig

och menat det :) Nu ska jag sova. puss

på dig sötis!

2008-12-16 @ 00:14:55
Postat av: Alma

Svar:tack detsamma! Följ gärna den med blogkoll:)

2008-12-16 @ 11:56:32
URL: http://almiiza.blogg.se/
Postat av: Alma

svar: Nu så:)

2008-12-16 @ 17:26:28
URL: http://almiiza.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Tack för gratulationen :)

2008-12-18 @ 22:04:07
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0