Den bästa julen någonsin!!! <3


Glitter, godsaker och tomteluvor. Skratt och tårar. Lutfisk, låtsastomtar och ett stort berg av julklappar. Glada miner. Dans, spel, lite stress och total avkoppling. Mer skratt. Julklappsspel och tärningar. KÄRLEK. Julskinka, sill och Janssons frestelse. Ännu mer julklappar. Tomtar. Julstrumpor och kärleksförklaringar. Mer kärlek.


Ja, den här julen har verkligen innehållit allt och lite till och det har lätt vart den bästa någonsin! Det finns så många saker jag vill berätta om, så mycket att skriva! Det har hänt så otroligt mycket roliga och mysiga saker. Men tyvärr så känns det övermäktigt att ens försöka skriva ner allt. Dessutom skulle det ta flera dagar och läsa och det tvivlar jag starkt på att någon skulle orka med ;) Så jag funderar på att nöja mig såhär. Jag vill bara poängtera än gång till att det verkligen har vart en helt underbar jul. Det har vart otroligt mysigt och roligt att fira jul med en annan familj - Kenneths familj. Min familj. Ja, för det känns som om jag verkligen är en del av hans familj. Kan inte i ord beskriva hur glad det gör mig :) Och Kenneth är verkligen en del av vår, såklart. Allt känns så bra. Helt underbart.

Kan berätta att vi på julaftonsmorgonen blev hämtade av min pappa ganska tidigt, strax efter åtta. Då åkte vi och hälsade på farfar och var även en sväng på både min farmors och mormors grav. Sen åkte vi hem til Lövhult och åt en smarrig julfrukost med familjen Ekblom. Bytte även julklappar. Jättemysigt. Vid ett kom morfar och Tommy och vid tvåtiden åt vi lutfisk allihop. Det godaste som finns på julbordet om ni frågar mig :) Sen var det dags för Kalle Anka och efter det började vi dela ut alla julklapparna ifrån det enorma berg vi hade byggt upp under (och brevid) granen. Kenneth var lyrisk. Han hade gått hela dagen och till och med filmat julklapparna och högt läst för kameran: "God Jul Kenneth. Detta paket är också till mig" osv. Han kunde inte hålla fingrarna borta, skulle klämma på alla paket precis som ett litet barn. Hihi, han är så söt min älskling. Vi fick till och med passa honom. "Mamma, ta honom - nu är han på väg till granen igen..!!!" kunde det låta. Mest på skoj såklart men roligt var det :) Vi öppnade alla klapparna, och sen hann vi inte med så mycket mer. Kändes lite otacksamt att åka precis efter paketöppningen men vi skulle vara hos Annkie och Stig, som satt ensamma hemma och väntade på oss, klockan sju så det kunde inte hjälpas. Och jag vet att mamma och pappa inte tog det så. Vi hade en helt underbar mysig jul hemma i Lövhult!! Som sagt, bästa någonsin! Och med mest paket någonsin med. Hihi. Jag och Kenneth fick flest. Han fick nog nästan mest, han fick jättemånga av min mamma och resten av gänget. Inte så många dyra klappar, men små personliga som är minst lika värdefulla så han var riktigt glad :) Och jag hoppas och tror att han var glad för mina paket med. Köpte många personliga saker, två av de finaste paketen innehöll dels ett jättesnyggt halsband och inuti det andra fanns det en personlig almanacka, som det stod Kenneth - Läkarstudent '09 på på framsidan, som jag hade beställt på nätet. Långt innan vi fick reda på att han kom in. Jag blev ganska nöjd med den klappen faktiskt. I början på almanackan står det en liten kärleksförklaring ifrån mig till han också, som avslutas med; Lycka till på läkarlinjen älskling! Han blev riktigt glad, tror han älskade alla sina paket :)

Väl hemma hos Annkie och Stig bjöds det på god mat men innan dess var det dags för paketöppning där med. Stig gick ut för att hämta dricka, som han alltid gör, och nån minut senare knackade det på dörren. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Skrattade så jag grät. In genom dörren kommer självaste tomten!! Riktigt roligt. Jag har inte haft en riktigt tomte på besök sen jag var liten så det var verkligen JÄTTESKOJ. Synd att Stig missade det bara ;) Hihi. Fick bland annat ett ursnyggt och sjukt bra hemmabiosytem av Annkie, Stig, Stefan och Anna, tusen tack! Vi älskar det! Resten av kvällen spenderades dels vid köksbordet, spelandes spel (Alias - Hur skoj som helst. Köp det allihop!) dels vid teven. Julaftonen avslutades med att vi sov över, i Kenneths gamla pojkrum och pojksäng, precis som innan vi flyttade ihop. Riktigt, riktigt mysigt faktiskt :)
 
Så julen var alldeles perfekt. Det hade inte kunnat gå bättre i min vildaste fantasi. På juldagen var vi ute i Lövhult igen och sov över. Spelade även vårt traditionella julklappasspel, galet roligt, och på annandagen var det julfirande hos Annkie och Stig igen tillsammans med Stigs släkt. Då skrapade jag fram 500 kr på en av Kenneths (och mina eftersom vi delar på allt^^) tialotter!! Fatta att jag blev chockad, har aldrig vunnit mer än 25 eller 50 kr åt gången! Lite häftigt. Så nu har vi nästan 700 kr i lotter att hämta ut jag och min älskling :) Även jag fick massor med fina julklappar. Ett par underbara silverörhängen, presentkort på en kurs med gratis sminkning och makeup till ett värde av 495 kr på Make up store, singstarmikrofoner och ABBA-skiva, filmer, träningskläder, ursnyggt rött underdelsset (BH och trosor) mm. Alltihop ifrån Kenneth. Av mamma, pappa, Tommy och morfar fick jag bland annat en Ipod Nano. Hur fin som helst! Även örhängen, kläder mm mm. Och ihop fick jag och Kenneth en hel del saker. Orkar som sagt inte räkna upp allt, jag har redan kramp i fingarna. Jag blev mer än nöjd med alla klappar om man säger så. Som Kenneth sa, har aldrig kännt mig så bortskämd en jul som den här :) Inte dumt att få julklappar av två familjer heller kan jag lova, det kan jag rekommendera!! :)

Dagarna såhär efter jul har vart lugna. Vi har mest myst, myst, vilat upp oss och åter myst. Helt underbart. Har även träffat Kenneths kompis Anton för första gången och jag har även träffat Emmelie och hennes underbart fina dotter Ebba för första gången. Hur söt som helst. Världens sötaste flickebarn någonsin :) Ikväll kommer Linda, Malin och Michelle hit på en liten återträff med linedancegänget. Ska bli skoj! Skoj att dom får se vår fina lägenhet och träffa Kenneth med! Imorgon, på nyårsafton, ska vi hem till Linda och Magnus för att äta lite god mat, spela spel och skjuta raketer. Ska bli riktigt mysigt! Första gången på länge som jag ser fram emot nyår!! (Förra året firade ju inte jag och Kenneth ihop).

Kenneth ja, hur har jag kunnat skriva en så här lång text utan ett en endaste gång skriva hur mycket jag älskar honom?? Det är ofattbart. Det är ju tack vare honom den här underbara julen blev precis så underbar som den faktiskt var. Jag har honom att tacka för bokstavligen allt. För det är ju det som är skillnaden, det här året hade man någon att verkligen fira julen ihop med. Allt blir så speciellt, det går inte att förklara. Jag vet bara att jag älskar Kenneth mer och mer för varje dag som går och att vi kommer vara tillsammans för evigt och ännu längre. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, förstår inte hur jag klarade mig innan vi träffades. Du får min värld att snurra Kenneth. Tack för allt. Tack för den här julen. Tack för att du finns.

Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: sara

svar: ja men självklart ! jo det känns bra såhär dagen innan nyårsafton :D hur mår du själv ?

2008-12-30 @ 11:25:00
URL: http://saradanielson.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

HAha. HÄRLIGT med fler som tycker likadant :P

2008-12-30 @ 11:34:10
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Natalie B

sv: jag läser till lärare på karlstad universitet, åldrarna 0-12 år.. inriktning: hinder o möjligheter för lärande (specialpedagogik typ)



vad funderar du på att läsa och var?

2008-12-30 @ 11:35:28
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: Elli

Hej tjejen,du verkar ha haft en bra jul, samma här. Japp,det ska vara sommar :-D

2008-12-30 @ 11:56:45
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Alisa -[GOD FORTSÄTTNING]-

Hehe kul att jag inte är den ända som tittar på "tantprogramen" som många kallar det. Men jag älskar LEt's Dance och iår är det riktigt bra deltagare!:)



Jo det är bra med mig tack själv da?:) Julen vart helt okej. Din jul verkar vara helt underbar!:)

2008-12-30 @ 12:19:50
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Sanna

tack gumman :) Låter som er jul var toppen, verkligen. Puss å kram

2008-12-30 @ 12:20:08
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ah, jag hade en lugn och mysig jul!

2008-12-30 @ 12:44:23
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/
Postat av: amanda

din jul lät riktigt mysig, åh jag älskar jul :)

2008-12-30 @ 12:52:37
URL: http://bergmann.blogg.se/
Postat av: Sofie

tack :) din med!

2008-12-30 @ 13:31:21
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Tack, kul att folk gillar de =) kanske blir fler så småningom ;)

2008-12-30 @ 13:34:25
URL: http://emmaviktoria.webblogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: hehe tackar sötnos! :) <3

2008-12-30 @ 13:38:08
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Zarah

tack :)

2008-12-30 @ 13:48:37
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Ida

tack så jättemycket, roligt att du gillar den, det gör mig glad :) roligt att du haft en bästa julen någonsin :)

2008-12-30 @ 13:50:22
URL: http://hittaida.blogg.se/
Postat av: nadja luong

hej söt! jag haft en underbar jul ja,,hhihi njee jag hade aldrig chansen att göra det. Men nu har jag gjort det,,och den är självklart skickad tillbaka till dig med =D

2008-12-30 @ 13:57:37
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Hinner inte skriva om saker o ting, de där med korten får vi ta när de hinns med,. Har fullt upp med tjejen vetu

2008-12-30 @ 14:27:26
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0