Jag har blivit beroende.

Japp, nu sitter jag i klistret. Jag har gått och blivit beroende. Nästan besatt. Men det är inte sötsaker som väcker mitt begär och jag har inte blivit beroende av cigaretter eller sådant trams nu på senare dar. Jag suktar inte efter nya kläder eller smycken och det är inte heller alkoholen som lockar. Jag är inte prylgalen och jag har inte blivit någon träningsnarkoman som måste göra sit-ups var tredje timma. Mitt problem kan tyckas vara betydligt mindre än så. Jag har nämligen blivit beroende av att - p u s s l a .
 
Vadan detta tänker ni nu? Men det är inget skämt. När jag blundar ser jag pusselbitar framför mig och när jag sover drömmer jag om att jag lägger dit en riktigt svår bit. Såhär gick det till: Min kära mor kom hit en sväng i måndags, Kenneth var i Gbg och åt på Bamboo med några kompisar och vi visste inte vad vi skulle hitta på. Då jag plötsligt mindes att jag hade ett sprillans nytt pussel liggandes som jag fick i julklapp för några år sedan. Så det rotades fram ur en låda och vi satte igång. Ska även berätta att just det här pusslet är lite speciellt. Det är tecknat och det är inte bilden på kartongen som man ska lägga. Man ser en bild och sen ska man pussla det dom på bilden (eller i det här fallet, det guldfisken på bilden) ser framför sig. Det som sker bakom mig alltså. På kartongen står det ordagrant:

"Have you got eyes in the back of your head? Shock, horror! What happened to this couples bedroom to make them look so distraught, and made everyone else stop and stare? And why is the wacky designer looking so chuffed? The picture you see on the box lid is NOT the puzzle picture; it is simply a CLUE to what the puzzle picture is. Look into this scene entitled "Home Improvements?" and imagine you're the goldfish on the wondow sill -what can it see beyond and including the film crew, the shocked couple and the shows smiley host? This is the view you have to complete. The last CLUE (and we hope we aren't making this too easy) shows in silhouette some parts of the puzzle. If you use these as your starting point it should help in completing this comical PUZZLE!
It'll give you inspiration! GOOD LUCK!


Vi började som sagt pussla och sen dess är jag fast. Och jag har dragit med mig Kenneth ner i fördärvet. Pusslet var på 1000 bitar, vi började i måndagskväll och var helt klara igår. Då ska jag poängtera att det är mycket svårare (och roligare) än vanliga pussel och vi har inte suttit i överdrivet många timmar. Man kan nästan säga att jag är lite stolt över vår prestation. Haha, ja ni hör hur jag låter. Besatt, var ordet. Men det är så fruktansvärt roligt!! Och det går knappt att sluta när man har börjat. Man tänker bara en liiiten stund till, några bitar till, en bit till osv. Nu när vi är klara vet jag inte vad jag ska ta mig till. Får försöka pallra mig ut i kylan till Bokia och köpa ett nytt snarast möjligt. Det är så skoj! Jag rekommenderar det starkt! Pusslet som jag har heter: WASGIJ 9 och är köpt på Bokia. Är det några andra som har lagt liknande pussel? Vad tyckte ni om det..? Jag ger det fem av fem toasters som Benjamin skulle ha sagt. Kanonkul!! :) :)



Här är bilden på kartongen som vi utgick ifrån..


...och här har ni det färdiga bildbeviset!! :)

Kommentarer
Postat av: Malin F

Been there, done that! =P Älskar att pussla! Fick ett litet Wasgij (=jigsaw baklänges för övrigt...)förra julen men det var typ 30 bitar eller ngt =P Året innan fick jag ett "vanligt" pussel på 1000 bitar som jag la ner mycket tid och tanke på. Man blir besatt! Har ett annat roligt pussel på 500 tror jag som ligger hemma någonstans och skräpar. Du kan ju alltid låna det. Bror kan ta med det om han ska träffa Kenneth ngn gång! =) Ha det bäst! Kram

2009-01-08 @ 16:08:35
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: Linda Pihlblad

Jag vet, det är ett jätte roligt pussel, man vet inte hur det slutgiltiga resultatet kommer se ut:) Jonas har ett hemma:)

2009-01-08 @ 16:21:01
Postat av: nadja luong

hej sötsöt! Ja va kul att du är tillbaka, och vilken rolig läsning man hade =)



Pusslet verkar ju OMG liksom, men grymt av er som pusslade ihop den..hiih

2009-01-08 @ 18:04:38
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan göra så gott jag kan. Har 3 andra jag ska rita av först. Men skicka en bild till min mejl så ritar jag av dig när jag har tid :)

2009-01-08 @ 19:21:21
URL: http://saandraj.webblogg.se/
Postat av: Daniella

haha när jag väl sätter igång å pusslar så kan inte jag heller slita mej! så srömmer jag typ om pussel så fort jag blundar. har faktist funderat på att köpa mej ett sånt pussel. men struntat i de för de känns alldeles för svårt :P

2009-01-09 @ 18:31:13
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Va fint pusslet blev:) Jag är inte klar med mitt än men det är inte mycket som är kvar. Puss älskar er:)

2009-01-12 @ 10:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0