It´s been a while.

Men nu är jag tillbaka, mer laddad än någonsin! Orkar verkligen inte gå igenom vad som har hänt de senaste dagarna för det är så mycket, men vi kan sammanfatta det såhär: 2008 har vart det bästa året i hela mitt liv! Året då jag blev sambo med världens finaste kille och fick bli en del av en annan människas familj. Jag är så oerhört glad att jag har träffat dig Kenneth! Älskar dig av hela mitt hjärta. Du är mitt liv och mitt allt. Låt nu 2009, om möjligt, bli ännu bättre! :)


Sen var det ju det här med NYÅRSLÖFTEN. Jag har tre stycken i år. Tre ganska stora och omfattande löften som kan delas in i mindre, mer konkreta mål. Dessa tre är:

1) Äta sunt.
Jag ska äta nyttigare mat under 2009 och framförallt ta mindre portioner varje gång jag äter. När jag tycker det är riktigt gott tar jag både en och två gånger till och blir proppmätt. Väldigt dumt. Dessutom ska jag inte äta bullar, kakor och glass lika ofta som jag har gjort under det gångna året. Blir lätt att man gottar sig med ett paket glass då och då i soffan tillsammans med Kenneth eller att man åker hem till respektive svärföräldrar på fika var och varannan dag. Men nu är det alltså slut på det. Inte att åka hem till våra svärföräldrar såklart, utan på all onödig fika för min del ;) I detta löftet ingår även mitt parad-nyårs-löfte som jag haft sedan 2006, nämligen; Jag ska inte äta en enda godisbit i år heller.

2) Bättre självförtroende.
Om man inte älskar sig själv, är det svårt att älska andra. Det är så sant som det är sagt. Och det här året ska jag verkligen försöka att sluta klanka ner på mig själv vareviga dag och så småningom börja älska mig själv. Det är inte nyttigt att trycka ner sig själv på det viset jag gör och har gjort i hela mitt liv. Så under 2009 så lovar jag er att få ett bättre självförtroende. Jag har faktiskt en hel del av de egenskaper som jag själv värdesätter hos andra och jag är en bra människa.  

3) Träna regelbundet.
Jag har alltid älskat att röra på mig. Tränar mycket och gärna men tyvärr har det vart sämre med den varan under 2008. Mycket på grund av Liseberg och dess usla tider, som har tvingat mig att hoppa över både fotbollsträningar och bugg titt som tätt. Men nu ska jag inte låta det stoppa mig. Jag är medlem på Hälsostudion sedan nåt år tillbaka och nu ska jag verkligen ta mig i kragen och bli riktigt träningsflitig. Ska gå på pass så ofta jag hinner och jag ska även börja gymma. Jag ska börja bugga igen, minst en gång i veckan, och vara med på varenda fotbollsträning. SKA BLI SKOJ!!

Det var alla mina löften, där har ni dom på pränt. Som en bonus kan jag tillägga att jag ska fortsätta blogga, tror inte jag skulle klara en dag utan att "skriva av mig" om vad som händer i mitt liv, och jag ska göra det oftare och ärligare än någonsin. En annan sak som jag verkligen ska göra under 2009, är att för en gång för alla, fundera ut vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Plugga eller jobba, det är frågan. Det dumma är att jag inte har den blekaste aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Vet inte vad jag vill plugga till, vet inte vad jag vill jobba med. Men det ska jag alltså fundera ut nu. Under våren kommer jag iallafall plugga Eng B på komvux, eftersom jag inte läste den kursen på gymnasiet, och söka massor med jobb. Jag vill slippa jobba på Liseberg i sommar och helst av allt vill jag ha ett jobb här i Alingsås. Så det är mina första mål. Sen får den som lever så vad som händer till hösten :) Hursomhelst så tror jag, eller rättare sagt, är jag säker på att 2009 kommer bli ett riktigt, riktigt bra år.


Kommentarer
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Jaa hehe tydligen!

Jo det är bara bra tack hur är det med dig:) Välkommen tillbaka:)

2009-01-05 @ 15:47:38
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Tack så mycket:)

Jamen vad kul, jag lägger till dig nu=)Kram!

2009-01-05 @ 16:11:18
URL: http://lundqvistemmeli.blogg.se/
Postat av: Camilla

Grattis! Du har nyss vunnit "veckans bloggar" tävlingen och u kommer genast att bli länkad på min blogg. Ha det bra och ännu en gång grattis! Kram Camilla.

2009-01-05 @ 16:30:46
URL: http://camillafernandez.blogg.se/
Postat av: Malin F

Hej där! Lycka till med nyårslöftena! =D Tack för senast, var längesen jag gick igenom så många gamla danser! Får vi göra oftare!!! Med till Chappen i Juni??? =) Ha det så bra! Kramar

2009-01-05 @ 16:55:01
URL: http://www.nogg.se/sladhundsliv
Postat av: amanda

vad bra :) Jag jobbar på subway :P

2009-01-05 @ 16:59:21
URL: http://bergmann.blogg.se/
Postat av: Emmeli

nej glömde, fastnade vid tvn:) Gör det nu direkt=)

2009-01-05 @ 17:31:01
URL: http://lundqvistemmeli.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Hejsan!!

Det var ett tagsen...har haft mycket annat att göra kring jul å nyår.

Kul ett 2008 var ett bra år för dig oxå!! :)



Annars är allt bra med mig!

Ska försöka baka kladdkaka fast först ska jag göra några sit ups och armhävningar, tänkte gå till gymmet men det var tyvärr stängt...

Hur är livet med dig då??

Har Liseberg stängt nu?!

Grattis föresten, inlägget ovan! :)

puss å kram

2009-01-05 @ 18:09:01
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Natalie B

Bra löften du har.. men visst är det mer som livsmål..eller alltså nyår är ju bra för man kan se det som en ny chans tycker jag. Har lite liknande mål med detta året jag också..som att äta mindre och nyttigare å träna..

2009-01-06 @ 11:55:34
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Det låter bra det här! Ska bättra mej jag också. Gå ut och gå osv. Ha det gott hjärtat. Puss

2009-01-06 @ 20:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0