Kickoff på Liseberg :D

Japp, igår var det alltså dags för den årliga kickoffen på Liseberg! Var riktigt roligt att träffa alla glada jobbarkompisar igen! Hälsade på alla jag hann med, sen blev det karusellåkning mm med älsklingen :) Åkte Balder två gånger i rad och sen båda nyheterna; HangHai och Rabalder. Båda var bra, HangHai var ganska skön faktiskt men den var inte äcklig för fem öre. Vi hann även med att spela lite på hjul, äta mat och spela de nya skicklighetsspelen. Ankjakten var en riktig höjdare vill jag lova! Man skulle skjuta med paintbollgevär på ankor och samla poäng. Sjukt roligt! Jag fick 380 poäng (250 var första vinst och 500 stjärnvinst) och Kenneth fick hela 680! Han var hur säker som helst! Grymt bra av han :) Vann tyvärr inga vinster där igår eftersom allt var gratis. Inträde, alla åkattraktioner, all mat, alla spel - you name it! Det enda vi lade pengar på var att spela på hjulen och det var halva priset. Spelade bort 100 kronor och vann stjärnvinst på Geisha och en film på filmhjulet! Så det var en riktigt billig och lyckad kväll :) Strålande solsken var det hela dagen med! Åkte hem relativt tidigt eftersom Kenneth hade skola dagen efter, och hann med att kolla på vår nyvunna film; I´m not there. En film om Bob Dylan där hela sex skådespelare spelar huvudrollen! Bl.a. Cate Blanchett, Heath Ledger, Richard Gere och Christian Bale. Var enormt förväntansfulla men blev besvikna, den var väldigt speciell och en väldigt konstig film. Men en otroligt mysig kväll blev det iallafall! Har så roligt tillsammans med dig Kenneth! :)


Ett kort på min fina älskling, bara för att! Taget förra försommaren :)


Igår var det även dags för den mindre roliga händelsen att min kära vän Jeanette åkte hem efter fyra härliga dagar här i Alingsås. Och även om vi inte har gjort något speciellt (förutom Ullared och shopping och rundvandring i Alingsås) s har vi haft väldigt trevligt! Är alltid lika skoj att träffa dig gumman, det får inte dröja lika länge tills nästa gång! Du är verkligen en sann vän och vi kan prata om ALLT :) Så tusen tack för att jag har fått haft dig här gumman!! Hälsa värmland!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Ska städa hela lägenheten och förhoppningvis kommer mamma upp och går en liten promenad med mig i Alingsås, är ju så fint väder ute :) Ikväll blir det kanske bowling med Kenneth och några av hans vänner, vi får se! Kommer säkert bli en trevlig dag iaf! Och imorgon är det premiär för Liseberg igen, ser inte direkt fram emot att börja jobba där dock, är ju som sagt ingen hemlighet att jag hellre hade jobbat här i Alingsås men det är bara att gå dit ändå. Men missar tyvärr första seriematchen imorgon på grund av det och det är surt vill jag lova. Dessutom hade jag hellre vart hemma och vart ute i det fina vädret.. Men men, vad gör man inte för ekonomin? Det är ju faktiskt en väldigt mysig arbetsplats och hade det inte vart för de dumma arbetstiderna och för pendlingen så hade jag fullkomligt älskat det. Tänk er själva att få vara utomhus en hel sommar, prata och skoja med folk, se alla glada miner, få folk att skratta mm. Sprida glädje en hel sommar helt enkelt! Det är inte dumt det! :) 


Kommentarer
Postat av: Daniella

jag å några vänner ska till liseberg imon när det öppnar :)

ska bli otroligt roligt :D

2009-04-24 @ 13:07:59
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Jeanette Ljunggren

Detsamma hjärtat!!! Du är saknad vill jag lova! :) Har alltid lika roligt med dig. Tack för att du finns, och jag lovar att vi ses snart igen!! <3<3<3

Värmland hälsar så gott tillbaka både till dig, Kenneth och dina föräldrar! ;)

Pussa!

2009-04-25 @ 01:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0