Julbak och julstök

Oops, lite dålig uppdatering här sen sist känner jag! Men jag har faktiskt haft fullt upp det senaste så ni får lov att ursäkta mig. Här kommer iallafall en liten uppdatering om vad som hänt här hemma hos oss i veckan :)

Tisdag: Tisdagen var minst sagt händelsefull. Fick gjort massor med saker, kontentan av det hela blev dock att vi gick och lade oss ganska sent och att Kenneth nästan försov sig till jobbet dagen efter. Men det var det värt! Hade hur mysigt som helst :) Vi satte ihop vår julgran och pyntade den så otroligt fint! Det är den finaste julgranen jag någonsin sett! Menar inte att skryta alltså.. eller jo, det gör jag faktiskt. Den blev sååå fin! Vår första julgran. Helt otroligt. Det var verkligen hur mysigt som helst att pynta den. Fick nästan tårar i ögonen när den var klar :) Hursomhelst. Vad gjorde vi mer? Jo, mamma kom upp och hjälpte oss borra upp våra tavellister i sovrummet (som blev riktigt, riktigt bra!). Det blev precis så som vi hade tänkt, ljusen lyser så mysigt upp mot väggen. Vi åkte även och handlade ingredienser till vårt lilla julbak och köpte en julgransmatta. Det var inte det lättaste att få tag i en sån, en vecka innan jul, ska ni veta. Var nog i tre, fyra olika affärer innan vi hittade en! 59 kronor kostade den med, ingen rea på julsakerna på Maxi inte, men den var fin iallafall :) Sen bar det iväg hem igen för att börja baka. Blev pepparkakor och ischoklad sen gjorde vi även lite marsipanfigurer som vi doppade i choklad. Riktigt roligt var det! Kenneth och hans mamma brukade göra det och nu fick alltså jag vara med. Myys. Gjorde ischoklad både med ljus och mörk choklad förresten. Den mörka blev bäst. Kenneth fick in snitsen med pepparkakorna med så dom blev riktigt bra till slut med. Ett mycket lyckat julbak skulle man kunna sammanfatta det som, och en riktigt lyckad dag :) Riktigt skoj att se att mamma och Kenneth trivs så bra ihop med. Dom skojar och retar varandra hela tiden, underbar stämning. Väldigt skönt att de har en så bra relation! Tack söta mamma och min älskade man för att ni är så underbara. Älskar er!!!

Onsdag: Skulle egentligen jobbat men tji fick jag. Var nämligen på vårdcentralen på dagen för att få min andra, och starkare, antiobiotikakur. Min urinvägsinfektion vägrar ju ge med sig och nu börjar jag verkligen bli trött på det. Så när jag fick rådet av läkaren att stanna hemma några dagar för att antibiotikan skulle få en ordentlig chans att "bita i" som han uttryckte det, kunde jag inte göra någonting annat än att lyda. Jag tempade dessutom lite och det är inte bra att stå ute och frysa en hel dag när man har uvi. Har haft ganska ont av det den senaste veckan faktiskt. Ryggen/njurarna har gjort jätteont på jobbet och jag har känt mig allmänt hängig. Men nu så hoppas vi på att det går över en gång för alla! Ni kanske tycker jag låter gnällig och klen som stannar hemma "bara för" urinvägsinfektion men så är faktiskt inte fallet. Det är inte "bara" en uvi, jag har gått med den i över 2,5 månader och det är inte bra för kroppen. Njurarna kan faktiskt ta stryk. Nåväl, slutpratat om sjukdomar. När Kenneth kom hem ifrån jobbet gick han raka vägen till sängen och somnade och då tänkte jag passa på att blogga. Jag hade dock ingen motivation och sängen såg så lockande ut så jag kröp ner brevid honom och somnade som en stock jag med. Sov i över två timmar och Kenneth i tre! Så jag antar att vi båda behövde sova ut lite. När vi vaknade till liv bestämde vi oss för att beställa pizza och gotta oss framför en film. Såg Daylight, en ganska gammal film med Syllvester Stallone och Viggo Mortensen bland annat, riktigt bra faktiskt!  Sen slog vi in lite julklappar till släkten innan vi bestämde oss för att sova. Så gårdagen var väldigt lugn och skön :)

Idag: Dagen idag har vart, om möjligt, ännu lugnare och skönare. Sov till elva! Helt otroligt länge, får nästan ångest när man sover bort hela dagen på det där viset :/ Men iallafall. Jag gick upp, åt frukost och kollade på gårdagens Bonde söker fru på datorn. Har ju missat massor med avsnitt men det var ändå skoj att se vilka som blev valda. Sen duschade jag och då kom Kenneth hem :) Så nu ska vi snart äta middag och slå in de sista paketen. Ikväll kommer antagligen Annkie och Stig på besök en sväng för att fika och kolla in vår fina julgran. Ska bli mysigt. Så ja, är hemma ifrån jobbet idag igen tyvärr. Men jag räknar kallt med att vara back on duty tomorrow again. Men nu blir det matlagning på hög nivå. Ha det bra allesammans och kolla in alla klickbara bilderna, här nedanför, ifrån veckan som varit :)

                                
    - Söta hjärtformar som jag köpte till Kenneth va?  

Kommentarer
Postat av: Annkie

Julgranen var jättevacker.Julbaket smakade helt underbart.Är så stolt över mina älsklingar.Kram Annkie

2008-12-22 @ 20:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0